Carling - partner pro "černé zlato"  |  Truck & business 3 / 2015  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2015 » Carling - partner pro "černé zlato"

Carling - partner pro "černé zlato"

 
lide-1

čtvrtek, 24. září 2015

Společnost Carling s.r.o. začínala v roce 1992 jako první autorizovaný dealer značky Citroën na území tehdejší ČSFR. Prodej a servis těchto francouzských vozidel zajišťuje dodnes. V jejím podnikání však převažuje ta část, která se zabývá nákladními pneumatikami a vším co se kolem nich děje. Dnešní Carling se tedy zabývá prodejem nových i ojetých vozů, vyrábí nákladní protektory, patří mezi největší dealery koncernu Goodyear Dunlop v České republice, je součástí sítě Goodyear Truck Force a zapsal se i do evropské sítě osobních pneuservisů a rychloservisů Premio. Nás zajímají především nové postupy, které společnost zavádí v současné době v oblasti protektorování. Na otázky, které se vztahují k novým technologiím nám odpovídal jednatel společnosti Carling Ing. Vladimír Skoupil, jemuž patří i úvodní slovo.

 

Aktivity v segmentu nákladních pneumatik, které jsou provozovány pod značkou Carling Truck Tires, jsou založeny na síti pevných a mobilních pneuservisů, na skladech nových pneumatik v širokém sortimentu značek, typů, dezénů a rozměrů a zejména na výrobě studených protektorů. Stejně jako u nových pneumatik hledá Carling i v oblasti protektorů řešení na míru pro každého zákazníka. Kromě špičkových materiálů Goodyear NextTread a Marangoni vyráběných technologií „Ring“ nabízí i ekonomické řešení v podobě dezénů PROFIRIDE PR, které jsou vhodné např. pro stavební dopravy nebo regionální provoz.

Slovo úvodem
Co se týče garance kvality, veškeré aktivity spojené s pneumatikami jsou již od roku 1999 certifikovány dle standardů ISO. Samozřejmostí je každoročně obnovovaná homologace protektorů. Carling s.r.o. je i držitelem certifikátu Goodyear Authorized Retreader, kerý mu umožňuje zpracovávat a distribuovat protektorovací materiály této špičkové značky.

Od roku 2009 působí firma též na slovenském trhu pod hlavičkou sesterské společnosti Carling SK s.r.o.  Za posledních několik let prošla firma na Slovensku prudkým rozvojem a stala se respektovaným hráčem na místním trhu. I zde se snaží zaujmout zákazníka komplexním pojetím péče o pneumatiky, nabízí tedy služby mobilního pneuservisu, poradenství a prevenci.

K poskytování služeb při defektech, ale i pro provádění servisních a měřicích činností v areálu zákazníka disponuje Carling flotilou plně vybavených mobilních pneuservisních dílen, které jsou připraveny 24 hodin denně, 365 dní v roce vyrazit k opravě defektu nebo výměně pneumatiky kdekoliv v České republice, na Slovensku a v příhraničních oblastech sousedních zemí. Službu CarlingMobil24 poskytuje pneumatikářská společnost úspěšně už řadu let. Ročně řeší pro tuzemské i zahraniční dopravce přímo nebo prostřednictvím různých evropských centrál stovky případů.

Důležitou složkou činnosti jsou preventivní prohlídky pneumatik. Ne každý autodopravce si uvědomuje, že odborná několikaminutová prohlídka může ušetřit desetitisíce. Každému provozovateli nákladních vozidel proto Carling doporučuje pravidelné revize pneumatik, k čemuž je náležitě vybaven.

Zmínili jsme se o skladu nákladních pneumatik o čtyřiadvacetihodinové službě, o široké servisní síti… Autodopravci však mohou využívat dalších služeb, a jakých?
Ve  společnosti Carling na sebe všechny aktivity úzce navazují. Snažíme se našim zákazníkům být nablízku po celou dobu životnosti jejich nákladních pneumatik. Zajišťujeme vše od dodávky nových pneumatik přes jejich montáž, údržbu, protektorování až po výkup koster a likvidaci již naprotektorovatelných pneumatik. U nového potenciálního zákazníka začínáme preventivními prohlídkami, při kterých zjišťujeme aktuální stav a vhodnost použití pneumatik a současně i úroveň péče v klientově autoparku.  Na základě těchto zjištění potom navrhujeme další postup, při kterém úzce spolupracujeme s pracovníky zákazníka. Naším cílem je dostat z pneumatik maximální výkon a užitek pro našeho klienta.

S cílem poskytnout užitek vašim zákazníkům byla před lety založena vaše sesterská společnost. Můžete ozřejmit její působení?
Dalším krokem při rozšiřování služeb zákazníkům bylo kupř. založení sesterské společnosti Carling Trans s r.o., která se od poloviny roku 2007 zabývá mezinárodní a vnitrostátní spedicí zejména v rámci EU. Řada našich zákazníků je velmi ráda, že za pneumatiky a protektory nemusí platit penězi, ale „odjezdí“ si své náklady na pneumatiky ve službách naší spedice.

Přejděme k technickým otázkám. Jak hodnotíte protektorování z hlediska spolehlivosti, životnosti a perspektivního využití této technologie v budoucnu?
Před pár lety jsem neviděl budoucnost protektorování příliš růžově. Obor byl pod tlakem přílivu levných čínských pneumatik, připravovala se nová legislativa ohledně štítkování a výrobci nových pneumatik posilovali své kapacity na výrobu teplých protektorů a zdokonalovali systém sběru koster od dopravců. Všechny tyto vlivy na trhu přetrvávají, ale domnívám se, že nezávislé protektorování má své stálé místo na trhu a při vysokém důrazu na kvalitu výroby a při propojení se sítí pneuservisů a širokém spektru nabízených služeb má stále místo na trhu. Z tohoto důvodu v rámci naší společnosti Carling má tato činnost velkou prioritu a v následujících letech chystáme další výrazné investice do rozvoje protektorování a s ním souvisejících aktivit.

Na čem především závisí kvalita protektoru?
Pro kvalitní protektor je naprosto zásadní stav protektorované kostry. Můžete mít sebelepší technologii a materiál, můžete mít pracovníky s dlouholetou praxí, ale pokud není dobrá kostra, není dobrý ani protektor. Také zákazníci, pokud mají výhrady k protektorům, neobávají se až tak nízkého proběhu, ale spíše selhání protektoru. Proto již řadu let klademe důraz na důkladnou prohlídku každé kostry.

Touto otázkou se dostáváme k nejnovější technologii, s níž máte již první zkušenosti. Můžete blíže popsat strojní vybavení protektorovny Carling?
Základ naší současné výrobní linky pochází z roku 2007, kdy jsme do nových prostor a technologií investovali přes 30 mil. Kč. Stroje v té době představovaly absolutní špičku v technologii studeného protektorování a správnost volby se potvrdila tím, že zvládly nárůst výroby a dodnes dobře fungují. V mezidobí jsme investovali zejména do diagnostiky koster. V současné době prochází každá kostra třístupňovou vstupní kontrolou, která se skládá z tlakové zkoušky Collman, z shearografické diagnostiky Marangoni Sfera a z nově pořízeného testeru Spectra od firmy Matteuzzi.

Proč právě tento stroj a uvedená firma?
Loni v Essenu na pneumatikářském veletrhu mě zaujalo na stánku zmíněné italské firmy inspekční zařízení Spectra. Princip prohlížení průchodem elektrického proudu je již hodně starý. Zaujala mne však inovace, která jednak umožňovala nastavení citlivosti prohlížení a také zajišťovala možnost prohlížení běhounové části i bočnic.

Kolik takových testerů je u nás instalováno?
Byli jsme první, kteří tuto diagnostiku pořídili. V současnosti, pokud je mi známo, pracuje v ČR ještě jeden tester tohoto typu.

Vlastní prohlížečku jste pořídili začátkem letošního roku. Jaké jsou dosavadní zkušenosti s tímto strojem?
První čísla nám ukazují snížení počtu reklamací, vypadá to, že se daří odhalovat více menších skrytých závad. Uvidíme, jak dopadne statistika za celý rok, letošní horké léto dalo pneumatikám i protektorům hodně zabrat.

Děkujeme za rozhovor.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz