UŽITKOVÉ VOZY, JAK JE NEZNÁTE
V novince, kterou dnes představujeme, se snoubí tatrovácká tradice s holandskou technikou. Phoenix byl zkonstruován a vyroben v Kopřivnici. Tatra předpokládá, že s tímto vozem, dostupným prostřednictvím posílené dealerské sítě, vstoupí do nových...
V novince, kterou dnes představujeme, se snoubí tatrovácká tradice s holandskou technikou. Phoenix byl zkonstruován a vyroben v Kopřivnici. Tatra předpokládá, že s tímto vozem, dostupným prostřednictvím posílené dealerské sítě, vstoupí do nových teritorií a získá tisíce nových zákazníků. O podpisu smlouvy jsme informovali v Aktualitách, viz str. 6, a na této stránce chceme alespoň zběžně představit nový terénní náklaďák.
Unikátní inovovaný tatrovácký podvozek s novou přídavnou převodovkou a pneumatickým odpružením všech náprav doplněný o kabinu DAF CF 85 (krátká, nebo spací), motor PACCAR MX s výkonem 265 kW až 375 kW a ručně řazenou převodovku ZF Ecosplit nebo automatizovanou AS-Tronic, znamená pro značku Tatra, její zákazníky, obchodní partnery a příznivce jednoznačný vstup do nové éry v segmentu komerčních vozidel.
Tatra Phoenix zachovává tradici pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy kdykoliv během jízdy bez nutnosti zastavení. Ve standardní konfiguraci budou k dispozici vozidla 4x4, 6x6, 8x8 a nově také 8x6. Vozidlo tak nemá problém pohybovat se v tom nejtěžším terénu, ale zároveň je nyní lépe přizpůsobeno pro smíšený provoz.
Podvozek, s centrální nosnou rourou a se svařovaným rámem spojeným příčníky, tvoří extrémně tuhý nosný systém vozidla. Vysoká tuhost nosné struktury ovlivňuje rozhodujícím způsobem jízdní vlastnosti a namáhání rámu a nástaveb.
Podvozek známé tatrovácké koncepce může fungovat bez svařovaného horního rámu, to znamená, že některé nástavby mohou být připojeny pomocí příčníků přímo k centrální rouře. Díky tomu se především u sklápěčů zvyšuje užitečné zatížení a vozidla se tak stávají produktivnější. Podobné řešení si nemůže klasická koncepce vozidla s žebřinovým rámem dovolit. Tuhá nosná struktura podvozku ve spojení s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami umožňuje vyšší rychlost jízdy v terénu ve srovnání s vozidly klasické koncepce při zachování komfortu jízdy, ke kterému vysokou měrou přispívá kompletní vzduchové pérování vozidla. Zadní nápravy jsou odpruženy pomocí patentovaného řešení Tatra King Frame.
Důkazem robustnosti a spolehlivosti vozidla je 36měsíční záruční doba (nebo průběh 300 000 km) na hnací trakt vozidla, což je v současnosti v dané třídě vozidel nejvíce. V rámci své globální obchodní strategie Tatra zúročí možnosti dealerských sítí společností DAF a k financování bude využívat produkty dostupné prostřednictvím společnosti PACCAR Financial Services.
Generální ředitel kopřivnické společnosti Adams při podpisu smlouvy uvedl: „Tento vztah představuje pro společnost Tatra významný krok vpřed v oblasti obchodování s civilními vozidly. Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha milionů eur, a to nezmiňuji desítky nebo dokonce stovky milionů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj budky a motoru.“
Celý článek najdete v časopisu Truck & Business 3/2011