Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 3 / 2007 » Ohlédnutí za pražskou premiérou
Problémy současného světa jsou velice komplikované a propojené. Komunikace na jakékoliv úrovni je jedna z cest, která může posunout vývoj evropské dopravy příznivým směrem. Každá snaha o vytvoření pravidel a dobrých životních podmínek ve společné...
Problémy současného světa jsou velice komplikované a propojené. Komunikace na jakékoliv úrovni je jedna z cest, která může posunout vývoj evropské dopravy příznivým směrem. Každá snaha o vytvoření pravidel a dobrých životních podmínek ve společné Evropě je chvályhodná, vyžaduje uznání a pozornost. V oblasti strategie silniční dopravy byla tato snaha hlavním mottem dvou souběžně probíhajících akcí, které se uskutečnily v Praze 15. května 2007 a na jejichž uspořádání má podíl i náš magazín. První stručnou informaci jsme přinesli v minulém čísle. Dnes se do pražského kongresového centra znovu vracíme.
Společné téma: evropský přepravní trh
Málokterý obor zasahuje v rámci nově se rodící Evropy do vývoje starého kontinentu tak, jako silniční doprava. Problémy s ní spojené mají kořeny ve stálém zrychlování životního stylu, který jedněm přináší uspokojení a často nevídané zisky, jiným stres a obavy z budoucnosti. Pro obě skupiny obyvatel naší planety skrývá nová doba nové nebezpečí a mnohdy újmy na zdraví. Obviňovat z tohoto stavu výrobce motorových vozidel, kteří nabízejí stále výkonnější, bezpečnější a hospodárnější techniku by bylo pošetilé. Současný technicky „vypiplaný“ automobil je výsledkem dovedností, znalostí a schopností několika generací konstruktérů.
S provozem automobilů je ovšem spojena celá řada úskalí, která souvisejí se silniční sítí, s kritickým úbytkem zásob fosilních paliv, ale i s organizací, bezpečností, spolehlivostí dopravních a logistických služeb všeobecně. Uvážíme-li, že na evropských silnicích přibývají ročně k dnešním několika milionům další desítky tisíc vozidel, včetně kamionů, pak je namístě hledat společná řešení v rámci evropských institucí. Stále obtížnější je zvyšovat účinnost na dopravním trhu a objevovat cesty ke snížení nákladů.
Podívat se na současnost autodopravy a hledat řešení pro její evropskou budoucnost bylo snahou organizátorů prvního setkání odborníků v oboru strategie silniční dopravy, a to MMM Business Media International a společnosti ICM INCOMA. V čele těchto společností stojí Didier Van den Eynde a Antonín Parma. Souběžné akce nazvané Truck Europe Forum a Truck&business Czech Forum se konaly v pražském kongresovém centru, kam jsme nahlédli úvodním referátem již v minulém čísle našeho magazínu. A protože Truck&business byl hlavním mediálním partnerem akcí, připomeneme i dnes na stránkách našeho magazínu alespoň některé zajímavé myšlenky a názory, které zazněly nejen od řečnických pultů, ale o nichž se živě diskutovalo i v Kajserštejnském paláci, kde akce vrcholila první den společenským večerem. Zajímalo nás i to, jak zapůsobily české dopravní firmy na belgické dopravce. O názor jsme proto na závěr dnešního zamyšlení požádali i jednoho z delegátů a současně majitele dopravní mimopražské dopravní firmy, kterou navštívila druhý den skupina delegátů „anglického“ fóra.