RENAULT POUŽIJE DURASEAL
Renault Trucks je prvním evropským výrobcem nákladních automobilů, jenž nabízí technologii Goodyear Duraseal – „Pneumatiku, která se sama opraví“. Zákazníci, kteří si objednají vůz z nové řady Renault Kerax, jež byla představena na Mezinárodním...
Renault Trucks je prvním evropským výrobcem nákladních automobilů, jenž nabízí technologii Goodyear Duraseal – „Pneumatiku, která se sama opraví“. Zákazníci, kteří si objednají vůz z nové řady Renault Kerax, jež byla představena na Mezinárodním veletrhu užitkových automobilů v Hannoveru, budou mít na výběr pneumatiky Goodyear Omnitrac pro smíšený provoz vybavené technologií Duraseal, umožňující snížit prostoje a náklady.
Pro řízené nápravy je k dispozici pneumatika Omnitrac MSS, pro hnané pneumatika Omnitrac MSD, přičemž obě jsou vybaveny technologií Duraseal a vyrábí se v rozměru 13R22.5. Tato nabídka je speciálně určena pro automobily pohybující se na stavbách, v lomech a ve svozu odpadu, kde je defekt pneumatiky běžnou a nákladnou záležitostí. V těchto provozních podmínkách je povrch vozovky mnohem agresivnější a vyžaduje zcela jiné záběrové charakteristiky než jízda po běžných vozovkách. V porovnání s ostatními pneumatikami Goodyear pro nákladní automobily má Omnitrac zesílenou konstrukci redukující možnost poškození, dezén minimalizující uvíznutí kamenů a poskytuje výborné záběrové vlastnosti na kluzkém a nezpevněném povrchu. Jedním z prvků, kterými toho bylo dosaženo, je technologie Goodyear ECD (Enhanced Carcass Durability). Tato technologie spočívá v použití polyamidového krytí vysocepevnostních ocelových nárazníků, které je chrání proti poškození při jízdě v terénu. Rovněž zabraňuje průniku vlhkosti dovnitř kostry, a tím předchází její korozi.
Duraseal je unikátní technologie, kterou má společnost Goodyear chráněnou patentem. Díky těsnicí hmotě, obsažené uvnitř běhounu pneumatiky, dokáže zabránit úniku vzduchu z pneumatiky i při proniknutí předmětu do průměru 6 mm. Mezi hlavní přínosy této technologie pro samotné zákazníky patří zkrácení drahých prostojů a snížení rizika nutnosti výměny pneumatiky z důvodu jejího zničení jízdou v situaci, kdy byla zcela prázdná.
V pneumatice vybavené technologií Duraseal je zabudován dodatečný pás vyrobený ze speciální žluté gelovité pryže, která při poškození pneumatiky vnikne do vzniklého otvoru a zacelí jej. Umí zacelit otvor až do průměru 6 mm, a to opakovaně bez nutnosti doplňování těsnicího materiálu. Jestliže je předmět, který způsobil defekt, vytažen, těsnicí hmota vnikne do otvoru a zacelí jej. Technologie Duraseal dovoluje pokračovat v jízdě i po defektu a umožňuje provézt opravu pneumatiky až v momentě, kdy dochází k protektorování. Při předvádění technologie Duraseal byla pneumatika propíchnuta 51x bez ztráty tlaku.
Technologie Duraseal nijak neovlivňuje protektorovatelnost pneumatiky. Těsnicí hmota neobsahuje rozpouštědla ani hořlavé látky, eliminuje tak nebezpečí zapálení běhounu v peci při protektorování a nemusí být proto odstraněna z ojeté pneumatiky, jež má být protektorována.
Společnost Goodyear v současné době provádí průzkum trhu a zjišťuje, které další typy a rozměry pneumatik by mohly těžit z výhod technologie Duraseal.
(WS)