BIG ONE - NÁVĚS VELKÉHO JMÉNA
Novinka mezi návěsy Big One od německé rodinné firmy Humbaur GmbH úspěšně vstoupila na evropský trh. Společnost Humbaur vyráběla od roku 2000 až do dneška pouze menší přívěsy, zejména za osobní a užitkové vozy. Její výrobky se časem staly velmi...
Novinka mezi návěsy Big One od německé rodinné firmy Humbaur GmbH úspěšně vstoupila na evropský trh. Společnost Humbaur vyráběla od roku 2000 až do dneška pouze menší přívěsy, zejména za osobní a užitkové vozy. Její výrobky se časem staly velmi oblíbené zejména v oblasti přepravy koní a lodí. Letos se společnost rozhodla vstoupit do vyšší třídy a hned napoprvé byl poměrně zdařilým pokusem tandemový přívěs série 10000. Na IAA byla premiérově představena série 11000, která v dvounápravové verzi uveze až 19 tun.
Třínápravový návěs Big One byl vyroben pro těžkou nákladní přepravu a nabízí uživateli mnoho konstrukčních vylepšení. Například speciální příčníky, které zajišťují vysokou tuhost rámu a jeho odolnost proti kroucení. Celý rám je žárově pozinkovaný a má tak zajištěnu dlouhodobou ochranu proti korozi. Konstrukce Big One umožňuje zatížení nápravy až sedmi tunami nákladu. Zabezpečení nákladu je pro Humbaur vysokou prioritou a při projektování návěsu na to byl kladen patřičný důraz. Přední čelo návěsu je zkonstruováno z hliníkových obdélníkových profilů.
Big One je ve všech detailech konstruován se zaměřením na výkon, ale přichází i s balíčkem inovativních řešení se smyslem pro detail. Mezi velmi dobře zpracované detaily patří například zahloubené panty zadních dveří, gumové dorazy chránící portál, dělená koncová světla s integrovanou trojúhelníkovou odrazkou nebo zadní nárazník s ochranou proti podjetí spojený s držákem zadních světel z eloxovaného hliníku. Ke zvýšení bezpečnosti také přispívá i zapouzdřené vedení brzd a kabelů příčkami rámu. Rám je vybaven hustým roštem s masivními příčkami a pro pevné upevnění nákladu slouží 15 párů ok a V-drážka. V dnešní době je systém přizvedávání střechy pro bezpečnější manipulaci s nákladem již samozřejmostí a šroubované postraní ochrany chrání před poškozením paletami. K vyšší stabilitě nástavby přispívá i střecha zpevněná výztuhami a zesílená plachta. Bezpečnou jízdu zajišťují elektronicky řízené brzdy EBS 2S/2M se systémem stabilizace RSS, který brání překlopení návěsu, známým jako návěsové ESP.
Vzhledem ke stále narůstající poptávce na přepravu gitterboxů představila společnost Humbaur na IAA i návěs ve verzi MEGA s výškou nákladního prostoru 3 metry, s celkovou výškou 4 metry a objemem 100 metrů krychlových. Firma tak poskytuje kompletní nabídku přípojné techniky. Návěs Big One Mega je certifikovaný podle DaimlerChrysler Standard DCE RL 9.5.
Humbaur pro dosažení vysoké jakosti používá ke stavbě návěsů jen komponenty od prověřených dodavatelů nejvyšší kvality, například nápravy SAF Intradisc plus Integral se vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami.
Humbaur používá 22.5 palcové ocelové ráfky s pneumatikami 385/65 s roztečí 120 mm.
Vývoj a konstrukce návěsu je balíčkem schopností a zkušeností získaných historií výroby skoro 400 tisíc přívěsů a návěsů, ke kterým přibude ročně dalších 35 tisíc kusů s nálepkou „Made in Germany“. Společnost rozšiřuje svoje aktivity a v současné době má zastoupení jak v České republice, tak i v Rakousku, Itálii, Švýcarsku, Holandsku, Řecku, Slovinsku, Polsku a v Norsku.
(zub)