Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 2 / 2024 » Po celých téměř 30 let na trhu se snažíme poskytovat nadstandardní logistické služby
V truckové části našeho časopisu v diskuzním panelu Barometr silniční dopravy jsme otevřeli pro naše respondenty otevřeli palčivé téma, ceny a dumping. Petr Šťastný, generální ředitel MOSS logistics s.r.o., Hustopeče říká: "Jako přepravce se snažíme po celých téměř 30 let na trhu poskytovat nadstandardní logistické služby, udržovat poctivé vztahy s obchodními partnery a být spoluhráčem, který zajistí bezproblémovou službu za férovou cenu."
Tuzemskou konkurenci jsme vždy vnímali jako příležitost se ještě více zlepšovat, inovovat naše procesy a služby. Mezinárodní konkurence jsou pro nás nadnárodní spediční firmy, na opačném pólu pak dopravci z východních a balkánských zemí. Doprava jako nízkomaržový obor se trvale setkává s agresivními cenovými strategiemi, zákazníci však často uměli hledět i na kvalitu a spolehlivost služeb. My jsme se vždy snažili budovat dlouhodobé vztahy se zákazníky a udržovat je tak, aby neměli potřebu hledat jiného partnera. Jsme hrdí na to, že 70 % exportní práce jezdíme pro mnohaleté zákazníky, kteří nás znají, věří nám a jsme schopni se s nimi na ceně dohodnout.
Dnes už téměř nikdo nehledí na kvalitu, cena je primárním kritériem. Přitom zákazníci tlačí na to, abychom snižovali uhlíkovou stopu, využívali zelené energie, nízkoemisní auta. Obor se s příchodem nových technologií odosobňuje, vše se řeší přes appky. Nikoho nezajímá, že jste dvacet let spolehlivě plnili vše, co jste měli. Nedáte slevu, nemáte byznys. Ceny za dopravu už ale níže jít nemohou, protože náklady neúměrně rostou. Zákazníci a spediční firmy proto hledají nové cesty, jak ještě více na dopravcích vydělat. Už neřešíme dopravu jako takovou – naložit náklad a v termínu jej složit. Ve smluvních podmínkách se malým písmem skrývají poplatky za vystavení faktury. Pokuty za to, že faktura není do druhého dne nahraná v systému zákazníka. Nesmyslné administrativní poplatky za cokoliv. A největším expertem je na toto všechno Rakousko.