Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 2 / 2022 » eActros se projel Prahou
První plně elektrický, sériově vyráběný eActros ze závodu Mercedes-Benz ve Wörth am Rheinu byl v únoru předán zákazníkovi, společnosti DB Schenker. Ten používá eActros k přepravě paletizovaných zásilek v oblasti Lipska.
Elektrický nákladní automobil byl pro tento účel konfigurován jako dvounápravové vozidlo s aerodynamickou skříňovou nástavbou firmy Spier. DB Schenker získal již dříve bohaté zkušenosti s prototypem eActros, jedním z vozidel „inovační flotily eActros“.
Elektrický truck eActros nedávno v rámci třístranné spolupráce mezi Daimler Truck ve Stuttgartu, Mercedes-Benz Trucks ČR v Praze a DB Schenker v Lipsku zavítal do Prahy, kde absolvoval několik prezentací, zkušební jízdy a školení.
Vozidlo přijelo z Lipska do Prahy po vlastní ose bez dobíjení na cestě. I to bylo předmětem zkoušky dojezdu a ukázalo se, že přestože je vozidlo určeno především pro městskou rozvážku s malým akčním rádiem, optimálně kolem 250 km za den, je schopné bez problémů přejezdu nebo přepravy i na delší vzdálenost běžnou rychlostí nákladních vozidel až 85 km/h. Při odjezdu z Lipska byly akumulátory nabity na 100 % a po příjezdu do pražského sídla Mercedes-Benz Trucks po přibližně 270 km zbývalo v akumulátorech ještě 43 % z celkové kapacity cca 300 kWh. To odpovídá průměrné spotřebě přibližně 60 kWh / 100 km.
eActros společnosti DB Schenker se stal prvním nákladním vozidlem, které využilo novou nabíjecí stanici pro nákladní vozidla v areálu Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o v Praze 5-Stodůlkách. Jedná se o nabíjecí stojan Siemens Sicharge D s nabíjecím výkonem stejnosměrného proudu 160 – 300kW. Při nabíjení výkonem 150-180 kW se akumulátory dobíjejí rychlostí přibližně rychlostí jedno procento kapacity za minutu, takže dobití z 20 na 90 % kapacity trvá přibližně hodinu.