Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 2 / 2019 » Úspěšné spolupráce
V dnešní společnosti se hledí zejména na úspěch a hodnotí se snaha o dosažení nejlepšího umístění mezi konkurenty, a to v jakékoli lidské činnosti. Snaha „být nelepší“ ve svém oboru nás nutí vyhledávat i v autodopravě partnery, kteří nám pomohou zvýšit náš kredit. Méně se dbá na všeobecné potřeby společnosti, na dobročinné akce, bez nichž by se ze vzájemné spolupráce vytratil „lidský element“. Proto se dnes v rámci TOP spolupráce podíváme jak k úspěšnému autodopravci, tak do sféry vzdělávání a dárcovství, což se, stejně jako každá bohulibá smysluplná činnost, neobejde bez spolehlivosti a vzájemné důvěry partnerů. Ostatně bez těchto zmíněných vlastností bychom o TOP spolupráci nemohli mluvit.
Začneme těžkou silniční technikou. Uvedeme příklad spolupráce skandinávské Scanie a českého autodopravce z Krnova, odkud se přesuneme do Prahy, kde si „vezmeme na mušku“ obnovu legendární firmy ČDK, a zamíříme do zastoupení společnosti Dacia, abychom zde objevili Svět ticha. A to nejsme na konci naší pouti. Žádný z projektů, jimž se budeme věnovat, by se bez vstřícné spolupráce neuskutečnil.
Santa-Trans + Scania
Zástupci firmy Santa-Trans s.r.o. si v areálu servisu Scania v Paskově převzali 10 nových vozidel Scania. Pět z nich pohánějí nové šestiválcové motory na CNG o objemu 13 litrů a výkonu 301 kW/410 k.
„Kofola jde ,zelenou cestou‘, a proto už dlouhodobě budujeme flotilu vozidel na CNG,“ říká ředitel společnosti Santa-Trans René Novotný. O distribuci produktů skupiny Kofola se v České republice už několik let starají mimo jiné právě vozidla značky Scania. Na základě dlouhodobých pozitivních zkušeností se nyní vedení firmy Santa-Trans rozhodlo pořídit Scanie se zcela novými motory na CNG, které jsou o 51 kW/70 k výkonnější a točivý moment má hodnotu 2000 N.m (+400 N.m).
Provoz vozidel na CNG se firmě vyplatí. „Spotřeba je podobná naftovým vozidlům, ale nákupní cena paliva je výrazně levnější. Proto se nám provoz dlouhodobě vyplácí. Podle našeho vlastního testování se u těchto nových vozidel výrazně zlepšil i jízdní dosah. Tato nová generace zvládne na jedno tankování okolo 500 km, což je nárůst o více než 150 km. Řidič má tedy větší komfort a nemusí tak často doplňovat palivo,“ doplňuje ředitel společnosti
U CNG vozidel Scania nové generace je velkou výhodou také prodloužený servisní interval pro výměnu svíček a oleje z 30 000 km na 45 000 km.
ČKD + Howden
Pod značkou ČKD vždy vznikaly velké věci. Kvalitou zpracování si získaly dobré jméno po celém světě. Společnost Howden ČKD Compressors v této tradici pokračuje a pro svůj růst se rozhodla přesunout svůj výrobní závod z pražských Vysočan do nově budované haly, kterou pro ni na míru připravuje developerská společnost P3 v průmyslovém parku P3 Prague D11.
Pro složitou kompletaci špičkových kompresorů je odpovídající zázemí bezpodmínečnou nutností. Halu o rozloze 5450 m2 připravuje společnost P3 na míru nájemci, u kterého předpokládá další investice v řádu milionů eur do vybavení provozu. Kromě samotných výrobních a zkušebních prostor zde vzniknou i kanceláře. Dokončení stavby se předpokládá do konce letošního roku.
Společnost Howden ČKD Compressors se primárně orientuje na zakázkovou výrobu turbokompresorů se zaměřením na generální opravy, servisní zakázky, náhradní díly a kompletní modernizaci zařízení především pro hutní, těžební, ropný a chemický průmysl. Významnou část portfolia společnosti tvoří také vysokorychlostní vyvažování rotorů a turbín.
„V loňském roce jsme prošli rozsáhlou restrukturalizací. S ohledem na měnící se trh jsou stávající prostory nevyhovující pro budoucí zaměření společnosti. Hledali jsme moderní prostory s dobrou dopravní dostupností, kde budeme projektovat a realizovat naši zakázkovou výrobu. V nových prostorách počítáme se značnými investicemi. Nové špičkové zařízení pro vysokorychlostní vyvažování bude zprovozněno již od začátku příštího roku,“ uvádí Kateřina Klobalová, prokuristka pověřená vedením závodu Howden ČKD Compressors.
Tichý svět Dacie
Tichý svět, o.p.s., propojuje od roku 2006 svět slyšících a neslyšících a v současné době působí již v deseti krajích České republiky. Poskytuje neslyšícím všestrannou podporu v podobě služeb, které jim ulehčují začlenění do společnosti. Nabízí tlumočnické služby, odborné sociální poradenství a sociální rehabilitaci, kulturní akce s cílem zvýšit informovanost společnosti o světě neslyšících a o znakovém jazyce.
Nadace realizuje různé projekty se zaměřením na překonání překážek v pracovním uplatnění neslyšících, při přestupu ze školy do práce, tzv. tranzitní program, který spočívá v přípravě neslyšícího studenta na konkrétní zaměstnání již v době studia a v organizovaném kontaktu studenta s budoucím zaměstnavatelem přímo na pracovišti.
Tichý svět provozuje Tichou linku, službu založenou na online tlumočení do znakového jazyka či online přepisu mluvené řeči. Tlumočník či přepisovatel nemusí být na stejném místě jako klient, spojí se prostřednictvím internetu, takže je možné využít jejich služeb z jakéhokoliv místa v republice. Služba je zdarma a v urgentních případech je k dispozici 24 hodin denně. Zajišťuje také tlumočení hudby, písní či divadelních vystoupení do znakového jazyka a tlumočnické workshopy a semináře o znakovém jazyce.
Tichý svět, o.p.s., pořádá také Kurzy znakového jazyka pro veřejnost a odbornou veřejnost, které vedou zkušení neslyšící lektoři. Realizuje osvětové semináře a workshopy ve školách, soukromých firmách i ve zdravotnických zařízeních, kde lektoři seznamují účastníky se základy komunikace s neslyšícími a s jejich kulturou.
TATRA Trucks + studenti z Vysočiny
Šestý ročník konstrukční soutěže Stavíme z Merkuru, který se uskutečnil 9. května 2019 v nákupním centru City Park Jihlava, byl věnován nákladním automobilům TATRA. Soutěž pro žáky druhého stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií z Vysočiny vyhráli stavitelé ze Základní školy Komenského v Náměšti nad Oslavou. Vítězové se podívají do kopřivnické automobilky a projedou se na polygonu společnosti TATRA Trucks, která je partnerem letošního ročníku soutěže.
Letos se do soutěže přihlásilo celkem 25 čtyřčlenných týmů žáků základních škol a víceletých gymnázií z Vysočiny, které postavily modely nákladních automobilů TATRA inspirované všemi současnými modelovými řadami, jež jsou ve výrobě, i historickými typy tatrovek.
„Jsme velice rádi, že můžeme být součástí projektů, které podporují technickou tvořivost žáků už na základních školách a gymnáziích. Pro nás jako pro výrobce nákladních automobilů je velmi důležité, aby si studenti vytvářeli vztah k technice už od útlého věku, protože kvalitních odborníků v technických oborech je velký nedostatek,“ řekl při vyhlášení soutěže Petr Neuman, manažer pro klíčové zákazníky společnosti TATRA Trucks.
Týmy, které se umístily na prvních čtyřech místech, obdržely cenu v podobě poukazu na TATRA EXPERIENCE DAY v Kopřivnici. Během něj si budou moci prohlédnout výrobu nákladních automobilů, seznámí se s historií i současností nejstarší české automobilky, prohlédnou si Technické muzeum TATRA a na zkušebním polygonu firmy se budou moci svézt v opravdových tatrovkách. První místo obsadili žáci ZŠ z Náměště nad Oslavou s modelem vozu TATRA T 111, následovala ZŠ Kpt. Jaroše z Třebíče s modelem historického vozu TATRA T 13, na třetím místě se umístil tým ZŠ a MŠ Domamil a na čtvrtém místě ZŠ a MŠ Myslibořice, který za svůj model TATRA Phoenix pro silničáře získal i speciální cenu poroty za originální pojetí svého výtvoru.