Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 2 / 2019 » EASTLOG 2019
Tradiční významná dvoudenní logistická akce proběhla ve dnech 15. a 16. května v Aquapalace Hotelu Prague a přilákala jako obvykle stovky zájemců o tento nový obor. První den byl zasvěcen přednáškám ve čtyřech workshopových sekcích, druhý konferenční den byl věnován logistice v praxi a návštěvníci měli možnost prohlédnout si logistická centra HOPI Jažlovice & Globus Jirny.
Součástí programu byla podsekce BizLOG, označená organizátorem kongresu (ATOZ Logistics) jako ideální místo pro obchodní setkání na neutrální půdě, kde obě strany rychle zjistí, zda má smysl rozvinout jednání do konkrétnější podoby. V rámci večerního programu proběhl oblíbený logistický Business Mixer, tento rok na téma Havaj. Přijali jsme pozvání na první den, kdy jsme absolvovali přednáškový maraton v sekci AUTOLOG.
Specializované sekce
AUTOLOG
Sekce zaměřená na problematiku logistiky v sektoru automotive.
Moderoval Tomáš Hladík, Head of Constulting, LOGIO
ITLOG
Workshopy věnované využití informačních technologií v logistice.
Moderoval Michal Zálešák, výkonný ředitel Czech ICT Alliance
PRODLOG
Workshopy věnované logistické podpoře výroby.
Moderoval Filip Plevač, expert na digitalizaci
HRLOG
Semináře zejména pro HR manažery logistických společností.
Moderoval Jindřich Hodek
V přednáškovém sále
Již vystoupení prvního přednášejícího naznačilo, že pořadatel vybral zajímavé odborníky z nejrůznějších oborů. Ostatně téma úvodní přednášky Tomáše Hladíka „Efektivní řízení dodavatelského řetězce“, zakončené výzvou Hlavu ve vesmíru, ale nohama na zemi, plně akceptuje výzvu letošního kongresu k hledání nových cest.
Možnosti optimálního řešení technologických postupů ve výrobě se snažil přiblížit ve své přednášce „Zkušenosti s realizací automatizace v automobilovém průmyslu“ Aleš Hušek, Toyota Material Handling CZ.
Přednáška „Alternativní možnosti dopravy“, přednesená Martinem Horským, CAR4WAY, upozornila na nevyhnutelný vývoj v oblasti pohonů silničních vozidel. Předložil zajímavou statistiku potvrzující nepříliš velký zájem českých řidičů o elektromobily a zdůraznil význam carsharingu nejen pro elektricky poháněná vozidla, ale i pro automobily s klasickým spalovacím motorem. Zdůvodnil výhody sdílení vozidel (krátkodobé i dlouhodobé). Vozidla nejvýše rok stará (a tudíž ekologická) nabízí ve spolupráci se sesterskou firmou Louda Auto. K dispozici jsou již dvě „domovské“ lokality: Praha a Brno. Od letošního roku si může zájemce o auto vypůjčit vozidlo v Praze a vrátit je v Brně, nebo opačně.
Další přednáška, na rozdíl od praktické předchozí, zaváněla vědou a poněkud složitými myšlenkovými pochody. Název zněl „Algoritmy využití umělé inteligence a jejich využití nejen ve výrobě“ a přednášel Pavel Kordík z ČVUT. Jeho cílem je vytvořit z Prahy evropské centrum umělé inteligence a v tomto duchu přistupuje k problematice tohoto fenoménu v nejrůznějších lidských oborech.
Závěrečné vystoupení v sekci AUTOLOG ukázalo, že metamorfóza, kterou můžeme objevit zejména v přírodě, je neocenitelnou pobídkou pro další vývoj lidské společnosti. Radek Janků, BATISWAP, ukázal deset způsobů, jak změnit svět. Příklad metamorfózy uvedl na odpudivé housence, která se promění v nádherného motýla. Ostatně autorův výkřik Zázraky se dějí je jakýmsi mottem myšlení Radka Janků. V oblasti dopravy vidí zásadní přeměnu ve zcela novém pojetí elektromobility a za příklad uvádí úspěšný americký elektromobil, který si získal svět právě svým neodolatelným designem.