Vlk v beránčí kůži
Není to poprvé, co se u značky VW objevuje terénní vůz s nástavbou pikap a s možností volby verze 4 x 4, a to v provedení DoubleCab. Tentokrát, zdá se, je Amarok (vlk v řeči Inuitů žijících v Grónsku) skutečně hoden svého jména. Dravý, vzbuzující...
Není to poprvé, co se u značky VW objevuje terénní vůz s nástavbou pikap a s možností volby verze 4 x 4, a to v provedení DoubleCab. Tentokrát, zdá se, je Amarok (vlk v řeči Inuitů žijících v Grónsku) skutečně hoden svého jména. Dravý, vzbuzující respekt u konkurentů. Amarok, který se razantně vetřel mezi silně dopované soupeře, je na souboj velmi dobře vyzbrojen: motor s dvěma turbodmychadly, mezinápravový diferenciál Torsen, tři typy pohonů a celá řada bezpečnostních podvozkových elektronických prvků… Co dokáže terénní vůz na silnici i na lesních cestách, jsme zjišťovali v rámci obvyklého testu týden před uzávěrkou. Vozidlo s datem 1. registrace 2. 3. 2011 mělo najeto 5700 km, k nimž jsme přidali další tisícovku.
Pod kapotou pikapu může být umístěn, jak je tomu v našem případě, turbodiesel 2.0 BiTDI s přímým vstřikování paliva Common-Rail a s výkonem 120 kW/163 k s dvoustupňově řízeným přeplňováním dvěma turbodmychadly. Motor umožňuje využívat točivý moment 400 N.m již při otáčkách 1500 1/min. Ani při tak razantním „nasazení“ nejde o žádného nenasytu. U verze 4 x 2 uvádí výrobce spotřebu v průměru 7,6 l nafty na 100 km.
Celý článek najdete v tištěném časopisu Truck & business č. 2/2011.