Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 1 / 2019 » Úspěšné spolupráce
V nové rubrice chceme poukázat na využívání nové techniky u autodopravců, resp. na účelnou spolupráci mezi dodavateli a dopravci. První tři příklady smysluplné spolupráce jsme zachytili na sklonku loňského a na začátku letošního roku.
V prvním díle připomeneme tedy trojici českých společností využívajících těžkou silniční techniku, a to jak domácí, tak i dovezenou. Začneme abecedně u zahraničních výrobců silniční techniky.
DAF + Gistrans
Foto Top: Gistrans Czech Republic s.r.o. je českou pobočkou anglické společnosti GIST LTD., patřící do skupiny The Linde Group.
Společnost Gistrans Czech Republic pořídila v letošním roce od dealera Truck Trade dalších šest nových vozidel DAF XF 480 FT 4×2 a završila tím několikaletou obměnu své flotily. Ta je nyní složena výhradně z vozidel nizozemské značky.
Počátek listopadu se zapsal do historie české společnosti. Prodejem posledních starších vozidel a jejich nahrazením šesti novými typy DAF XF 480 FT došlo ke sjednocení vozového parku a více než 110 vozidel je nyní od jednoho dodavatele – společnosti DAF. Zhruba osmdesátka z nich, určená pro mezinárodní transport, sídlí ve svém domovském sídle v Humpolci, kde má zajištěný i pravidelný servis. Zbývající počet vozidel, která jsou umístěna v Olomouci, má na starosti převážně vnitrostátní dopravu.
Kompletní logistický servis využívají mnohé firmy a společnosti, např. Ahold, Marks & Spencer a další.
„Jsme rádi, že se nám po několika letech podařilo sjednotit značku vozidel a že tou je DAF. Sami se snažíme dodávat jen prvotřídní služby a totéž vyžadujeme i od našich obchodních partnerů. Jedním z těch důležitých je i společnost Truck Trade, která se o nás stará na té úrovni, kterou si představujeme. Výborně nám zajišťuje servis pro naše vozidla. Dále bych vyzdvihl i perfektní fungování služby DAF ITS, kterou také při svých cestách po Evropě využíváme,“ konstatoval při slavnostním předávání nových vozů Ing. Vladimír Racek, generální ředitel společnosti Gistrans Czech Republic.
Scania + MHD Český Těšín
V posledním vydání našeho magazínu jsme v rámci stručné informace o veletrhu Czechbus uvedli snímek dominantního exponátu na stánku Scanie. Byl jím autobus Citywide LF, který se záhy objevil v barvách MHD Český Těšín.
Vozidla vybavená důmyslnými bezpečnostními prvky „přispívají k větší bezpečnosti při ovládání a manévrování“, dodává ředitel společnosti Arriva Morava Michal Pastrňák. Tato společnost, která autobusy provozuje, bude v příštích deseti letech používat pro dopravní obslužnost města Český Těšín výhradně vozidla značky Scania.
Vše pro bezpečnost a komfort
Autobus je vybaven devítilitrovým motorem o výkonu 184 kW/250 k a samočinnou převodovkou ZF Ecolife se zabudovaným retardérem. K bezpečnosti přispívají nejmodernější asistenční systémy, jako např. asistent nouzového brzdění či kamerový systém.
Cestující ocení výkonnou klimatizaci a topení, tónovaná boční okna v determálním provedení či USB porty pro nabíjení mobilních zařízení. Cestování těmito autobusy zpříjemní také moderně naladěný interiér, který tvoří podlaha v dekoru dřeva a nerezové přídržné tyče. Sedadla se snadno udržují, což mimo jiné přispívá k jejich dlouhé životnosti. Jejich čalounění je z vodoodpudivé antibakteriální látky. Autobus je vybaven rampou pro snadnou přepravu handicapovaných pasažérů a povelovým přijímačem pro nevidomé.
Tatra + Správa a údržby silnic
Zástupci Správy a údržby silnic (SÚS) Jihočeského kraje 28. ledna ve svém českobudějovickém sídle převzali nové vozy Tatra Phoenix Euro 6 od dodavatele, kterým je společnost Serviscentrum Vysočina.
„Tatry tradičně slouží u organizací zajišťujících údržbu silnic a komunikací. Je to díky jejich výkonům, spolehlivosti, výborným jízdním vlastnostem za všech klimatických podmínek i univerzálností jejich použití. Tatry mají co nabídnout, proto jsme se do výběrového řízení přihlásili,“ řekl na úvod Tomáš Reitermann, jednatel společnosti Serviscentrum Vysočina, která je jedním z dealerů kopřivnických vozů.
Růst zájmu o Tatry
Tvrzení jednatele společnosti Serviscentrum potvrzují i rostoucí počty objednávek na silničářské speciály značky Tatra. Například za poslední dva roky desítky vozů putovaly do středních a východních Čech a další budou následovat.
Připomeňme, že podvozek je tvořen tradiční tatrováckou centrální nosnou rourou a výkyvnými nezávisle zavěšenými polonápravami. Tatrovácká koncepce podvozku navíc chrání většinu komponentů podvozku a brání je tak před případným poškozením způsobeným terénními či nepříznivými provozními podmínkami. Kabina je nabízena ve dvoumístném či třímístném provedení, na přání může být vybavena i lůžkem.
Vozy mají dvounápravové podvozky s pohonem všech kol. Pohánějí je šestiválcové motory Paccar MX-11 s výkonem 303 kW/412 k spojené s manuální převodovku ZF.
Slovo uživatele
Ředitelství SÚS Jihočeského kraje disponuje 190 vozidly a spravuje na 6200 km pozemních komunikací. Nové tatrovky budou znamenat výrazné omlazení jeho vozového parku. „Dodavatel tatrovek nabídl nejlepší podmínky a cenu, proto ve výběrovém řízení zvítězil. Bonusem pak je, že budeme používat vozy domácí provenience,“ řekl Jan Štícha, ředitel SÚS Jihočeského kraje.
Silničářské speciály
Vozy dostaly nástavby používané k zimní údržbě od českých společností KOBIT a Unikont Group. Z desítky dodaných vozů jsou tři opatřeny univerzální sypací nástavbou KOBIT SyKO-5H, čtyři disponují inertní sypací nástavbou KOBIT SyKO-6H a poslední tři pak chemickou sypací nástavbou Epoke SH 3800 Sirius AST. Automobily jsou rovněž vybaveny sněhovými radlicemi KOBIT RSS 29 a segmentovými radlicemi LLV 35 SL nebo radlicemi typu křídlo LLV 37 K od společnosti MTM Tech. Pro použití v letních měsících jsou čtyři vozidla navíc vybavena sklápěcími korbami KOBIT S18. Na nových tatrovkách jsou namontovány i nezbytné přední upínací desky, výměnné systémy pro nástavby, hydraulické okruhy a potřebné přídavné a výstražné osvětlení.
Tatra Trucks hodnotí
„Úspěch ve veřejné soutěži SÚS Jihočeského kraje je dobrým příkladem trendu, který poslední dobou pozorujeme, totiž že čeští veřejní provozovatelé a organizace stále více dávají přednost českým prověřeným vozům před zahraniční konkurencí. Pro Tatru jsou silničáři významnými zákazníky a partnery, vždy tomu tak bylo a chceme, aby tomu tak bylo i nadále,“ řekl Petr Hendrych, obchodní a marketingový ředitel Tatra Trucks.