Telematika přípojných vozidel  |  Truck & business 1 / 2018  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 1 / 2018 » Telematika přípojných vozidel

Telematika přípojných vozidel

 
schmitz

středa, 28. března 2018

Z trojice nejvíce sledovaných aktuálních oblastí vývoje silničních vozidel – elektromobilita, autonomní řízení a telematika – si v případě návěsové techniky vezmeme na mušku telematiku. Tou se ve své přednášce na semináři s názvem Autonomní řízení nákladních vozidel a další trendy dneška zabýval Ing. Michal Havránek, specialista ze společnosti EWT. Zmíněný seminář pro autodopravce zorganizovali pověření zástupci dvou německých značek, které na českém trhu patří dlouhodobě k nejúspěšnějším, a to jak v prodeji nákladních vozů kategorie N2+N3, tak v oblasti těžké přípojné techniky, viz pravidelná rubrika Registrace nových vozidel, kterou uvádíme vždy na str. 72 v každém vydání T&b. Téma našeho rozhovoru se specialistou společnosti EWT se tedy bude týkat vývoje telematických systémů u společnosti Schmitz Cargobull.

 

Jaké funkce lze dálkově ovládat u nejnovějšího systému a jaký je jeho další vývoj?

Lze ovládat především chladírenskou jednotku, nejen zapnout nebo vypnout, ale ovládat i teploty nebo její režim. Dalším velmi zajímavým prvkem je možnost ovládání zámku zadních vrat, kdy lze na dálku zajistit nebo odjistit pomocí elektromechanického zámku zadní vrata. Řidič pak nemusí mít k dispozici kód k ovládání zámku. Tím se opět posouvá bezpečnost převáženého zboží o úroveň výš. Všechny tyto úkony mají tzv. časová razítka, je tedy vidět, kdo a kdy přesně jaký úkon, jakou změnu provedl. Vše je standardně archivováno po dobu dvou let. Ne vždy je ale nutné ovládat, často stačí pouze sledovat, respektive hlídat. Například sledováním tlaku a teploty pneumatiky můžete předejít nejen totálnímu poškození pneumatiky, ale i odhalit, hlavně díky sledování teploty, případné vznikající problémy s brzdou nebo i s ložiskem kola. Systém toto v podstatě sleduje za vás, pokud hodnoty překročí stanovené limity, jste okamžitě informováni.

Jaký bude další vývoj, to jistě brzy ukáže nebo alespoň nasměruje veletrh IAA 2018, který se již blíží. Náš výrobce je největším inovátorem, takže se nechme překvapit.

Jak je vybaveno středisko telematiky společnosti Schmitz Cargobull?

Schmitz Cargobull má několik dceřiných společností, každá je zodpovědná za jinou oblast služeb. Jedna z dceřinek Cargobull Telematic se zabývá pouze vývojem a provozem telematiky. Dnes má tato společnost více než 14 let zkušeností, máme vlastní vývoj, vlastní programátory, díky tomu dokážeme velmi pružně a přesně reagovat na požadavky zákazníků. I proto je dnes na trhu již 3. generace telematiky, která dle mého názoru pokrývá velmi komplexně požadavky zákazníků. Systém je modulární, lze ho nakonfigurovat dle potřeb zákazníka, lze ho samozřejmě i časem rozšířit, pokud se potřeby změní. V této oblasti Schmitz předběhl dobu a požadavky zákazníků.

S kým Cargobull spolupracuje?

Náš výrobce jde postupně vlastní cestou, v podstatě to začalo výrobou vlastních náprav, dále telematikou, nyní vyrábíme vlastní chladírenské agregáty. Není nic lepšího než mít vlastní zdroj, vlastní vývoj, můžete tak velmi snadno ovlivnit výsledný produkt, jeho kvalitu, životnost. Nicméně jsou oblasti, kdy spolupráce je výhodná, strategicky Cargobull spolupracuje obvykle se dvěma největšími evropskými výrobci, aby v případě výpadku jednoho z nich byla zachována produkce a následně servisní služby. Spolupráce s jedním výhradním dodavatelem by tak mohla v konečném důsledku poškodit hlavně zákazníka, a tomu se chceme primárně vyhnout. Dlouholetá spokojenost je cílem jak našeho výrobce, tak i naší společnosti EWT.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz