Tradice a kvalita: Volvo Truck Center
Společnost Volvo Trucks se organizací prodejní a servisní sítě poněkud odlišuje od ostatních značek. Jednotlivá servisní střediska jsou 100% vlastněna společností Volvo Trucks. Tedy ani Volvo Truck Czech – akreditovaný zástupce švédské společnosti v...
Společnost Volvo Trucks se organizací prodejní a servisní sítě poněkud odlišuje od ostatních značek. Jednotlivá servisní střediska jsou 100% vlastněna společností Volvo Trucks. Tedy ani Volvo Truck Czech – akreditovaný zástupce švédské společnosti v České republice - nefunguje na bázi klasických dealerství, jak je tomu u ostatních představitelů „velké sedmy“. Obecně můžeme konstatovat, že všechna střediska jsou si uspořádáním, rozlohou, funkcí a v neposlední řadě i portfoliem služeb velmi podobná. Na otázky, jak tato střediska fungují, nám odpověděl manažer poprodejních služeb Pavel Kosík.
Začněme náš rozhovor o značce Volvo, všeobecně uznávané za etalon kvality, poněkud netradičně. Můžete ve stručnosti charakterizovat filozofii zakladatelů renomované značky?
Funkčnost. Jednoduchost. Spolehlivost. Lehkost. To bylo hlavní krédo při vzniku značky. Zakladatelé společnosti Assar Gabrielsson a Gustaf Larson měli pocit, že tehdejší nákladní vozy nebyly na dostatečně dobré úrovni. Proto se spojili (jeden byl více ekonom a obchodník a druhý technik) a založili společnost Volvo Trucks. První nákladní automobil vyjel z výrobní linky v roce 1928. Společnost Volvo Trucks proslula svým dynamickým myšlením a úsilím o lepší budoucnost. Schopnost neustále něco vylepšovat žene značku neustále vpřed, proto jsou hlavními firemními hodnotami kvalita, bezpečnost a péče o životní prostředí.
Od kterého roku funguje zastoupení švédské značky v České republice?
Na území České republiky byla společnost Volvo založena v roce 1997. Nese název Volvo Truck Czech, s.r.o.
Kde vás zájemci najdou?
V České republice máme 11 poboček s centrálou v Praze – Čestlicích. Navíc díky systému Dealer Locator, která je dostupná přes internet či mobilní telefony, můžete kdekoli v Evropě nalézt nejbližší zastoupení společnosti Volvo Trucks a rychle tak najít pomoc na cestách.
Společnost Volvo Trucks, jako globální společnost, má dnes ve více než 140 zemích světa 3000 servisních středisek.
Přejděme na ryze praktická konkrétní témata. Vyskytly se v nových zakázkách požadavky na ekologická vozidla?
Samozřejmě, s blížícím se datem zavedení legislativní platnosti emisní normy Euro VI se naši zákazníci stále častěji dotazují na aktuální situaci v této oblasti. Volvo se pochopitelně připravuje na tuto změnu, která zcela určitě zásadně zasáhne do dalšího vývoje dopravy v celé Evropě. Vývoj pohonných agregátů vozidel se této nové situaci musí nutně přizpůsobit. Nicméně už dnes můžeme ubezpečit naše zákazníky, že společnost Volvo je na tuto změnu připravena.
Jak dlouho čeká zákazník na objednané vozidlo a na potřebný náhradní díl?
V případě nového vozidla závisí doba dodání na specifikaci konkrétního vozidla. Pokud se budeme bavit o klasickém tahači pro dálkovou dopravu, tak je společnost Volvo schopna dodat vozidlo do jednoho měsíce od data objednání. V případě náhradních dílů je situace trochu odlišná. Všechny naše servisy jsou řízeny systémem skladování a optimální logistiky náhradních dílů. Jedním z parametrů, který měří a zároveň hodnotí dostupnost náhradních dílů, je tzv. servisní index. Ten nám dává informaci o okamžité dostupnosti náhradního dílu v servisu. V současné době je v servisní síti Volvo Truck Czech tento parametr na úrovni 95 %. To znamená, že 95 % dílů je okamžitě k dispozici pro naše zákazníky. Pro zbylých 5 % dílů je zajištěna dodávka z našeho podpůrného skladu ve Vídni do druhého dne tak, aby ho již ranní směna měla plně k dispozici.
Zabýváte se rovněž prodejem ojetých vozidel?
Prodej použitých vozidel je standardní součástí nabízených služeb společnosti Volvo Truck Czech. V roce 2011 jsme prodali více než 200 použitých vozidel všech značek.
Celý článek si přečtěte v T&b č. 2/2012