Flexibilita a jistota pronájmu
Stále více firem přichází na výhody pronájmu spočívající v úspoře nákladů a času. Nájem nových kvalitních vozidel může vyřešit mnohé obtížné situace vzniklé v důsledku doznívajících hospodářských potíží. Jak hodnotí krizové období a jak vidí vývoj...
Stále více firem přichází na výhody pronájmu spočívající v úspoře nákladů a času. Nájem nových kvalitních vozidel může vyřešit mnohé obtížné situace vzniklé v důsledku doznívajících hospodářských potíží. Jak hodnotí krizové období a jak vidí vývoj v oblasti pronájmu silničních vozidel v dalších letech PEMA Praha, na to jsme se zeptali ředitele společnosti Ing. Jaromíra Sedláka.
Rok 2008 byl úspěšným, o rok později byl zaznamenán všeobecný propad zakázek, což se projevilo i u vaší společnosti. Jak hodnotíte rok 2010?
V roce 2010 jsem si prožili společně s našimi dopravci vleklý a bolestivý konec krize. Možná o to bolestivější, že v České republice krize odcházela později a pomaleji než v západní Evropě. Hloubka a vývoj krize jsou téměř neměřitelné parametry a odhad vývoje třeba i jen příštích měsíců je téměř nemožný.
U nás se krize projevila mírným poklesem objemu vozového parku způsobeným kolapsem některých dopravců. Aktivně jsme snižovali skladové zásoby a prodávali použitá vozidla. Ekonomicky tak rok 2010, bez ohledu na všechny negativní okolnosti, dopadl výborně.
Dlouhodobý pronájmem je hlavním zdrojem zisku společnosti PEMA. Projevilo se krizové období na podmínkách pronájmu, průměrném stáří vozidel či na složení vozového parku společnosti?
PEMA má ve svém vozovém parku zhruba 15 000 vozidel. Pracujeme s maximální efektivitou, aktuálně dosahujeme 90procentního využití našeho vozového parku, což jsou za poslední léta neoddiskutovatelně ty nejlepší výsledky.
Na druhou stranu jsem rád, že vám, jako prvnímu z médií mohu sdělit, že se právě intenzivně připravujeme na novou ofenzivu. Cenové komise v Německu a následně i v dalších zemích totiž připravují revizi celé cenové kalkulace našich pronájmů a z předběžných výsledků vyplývá, že budeme moci na situaci na trhu reagovat, co se týká cen nájmů i vedlejších nákladů, podstatně dynamičtěji než doposud.
Celý rozhovo si přečtete v časopise Truck & business č. 1/2011