Kroupa Spedition s.r.o.  |  Truck & business 1 / 2009  |  Aktuální číslo  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 1 / 2009 » Kroupa Spedition s.r.o.

Kroupa Spedition s.r.o.

 
image1056

Vozidla vyjíždějící z Luštěnic u Mladé Boleslavi můžete potkat nejen po celém území ČR, ale i v Paříži, Madridu či ve Stockholmu. Na rozdíl od předchozích firem, které jsme představili na stránkách našeho magazínu nejezdí s logem KROUPA SPEDITION...

 

Vozidla vyjíždějící z Luštěnic u Mladé Boleslavi můžete potkat nejen po celém území ČR, ale i v Paříži, Madridu či ve Stockholmu. Na rozdíl od předchozích firem, které jsme představili na stránkách našeho magazínu nejezdí s logem KROUPA SPEDITION tahače, ale dodávky. Uvezou sice méně zboží, jsou však obratnější, pružnější a zajedou tam, kam se kamion nedostane. O tom, jak funguje dopravní společnost zabývající se převážně silniční nákladní dopravou malými vozy, jsem hovořil s jednatelem a současně majitelem dopraní společnosti Rudolfem Kroupou. Našemu rozhovoru předcházela „malá exkurze“ hlavního skladu v Luštěnicích. Nejen prosvětlený sklad s nosnou betonovou podlahou, ale i venkovní manipulační plochy se zátěžovou zámkovou dlažbou působí čistě. Průvodcem nám byl bratr majitele, který má na starosti kompletní řešení dopravy.

Luštěnice mají „logisticky“ docela zajímavou polohu poblíž naší největší automobilky…
Areál se nachází 1,5 kilometru od dálnice E10 Praha – Liberec, zhruba 30 kilometrů od Prahy a necelých 15 kilometrů od Mladé Boleslavi. Luštěnicemi prochází silnice 1. třídy od Havlíčkova Brodu do Mladé Boleslavi. Takže nejsme „odtrženi od světa“.

Jste ryze českou společností, na Vaší vizitce mě zaujala u jména zkratka jr., tudíž rodinná tradice a „podnikatelské geny“ po Vašem otci?
Asi máte pravdu. S otcem jsme najezdili statisíce kilometrů po Evropě než přišel rok 1998 a rozhodli jsme se pro založení dopravní společnosti.
Při pohledu na flotilu dodávek naVašem dvoře, padne do oka „monotématická bělost“ Sprinterů. Mercedes je Vaší oblíbenou značkou?
Nejde ani tak o oblibu. Pravda, rychlé vozy mám v lásce, ale k výběru nás vedly ryze praktické důvody. Chtěli jsme značku, která nabízí hospodárná bezporuchová vozidla s hustou a spolehlivou servisní sítí po celé Evropě. Navíc k výběru přispělo sousedství, korektní nabídka a dobrá spolupráce s dealerem této značky, společností Hoffmann-Žižák v Brandýse nad Labem.
Můžete blíže specifikovat složení Vašeho vozového parku?
Z drtivé většiny jde o typy Mercedes-Benz Sprinter a dlouhém rozvoru s největší povolenou hmotností 3,5 t. Podle provedení skříň/plachta na ně naložíme 6/16 europalet. Flotilu doplňuje krátký Sprinter, dodávky Renault Master a Iveco Eurocargo s plachtou . Iveco má ovšem nosnost 3000 kg a zasahuje již do kategorie N2.

Kdo se stará o pneumatiky? Máte vlastní pneuhospodářství?
Tuto činnost jsme přenechali pneuservisu - našemu smluvnímu partnerovi v sousední obci. A máme s tím velmi dobrou zkušenost.
Ve výčtu Vašich činností zdůrazňujete nabídku expresních služeb. Co si pod tímto pojmem představujete Vy a co zákazníci?
Naším cíle a snahou je pružně reagovat na změny potřeb našich zákazníků. K tomu potřebujeme znát přesně jejich požadavky. Jsme připraveni jak na dodávky KANBAN, tak na zabezpečení dodávek v systému JIT (just in time), které jsou ještě náročnější na rychlost a množství dodávek dovezených na konkrétní místo určení. Toto je náš „denní chléb“.

Můžete blíže specifikovat firmy, pro něž pracujete?
V současné době spolupracujeme převážně s firmami a společnostmi činnými v automobilovém průmyslu, které využívají náš individuální přístup ke každé svěřené zakázce.

Nabízíte i osobní dopravu. Jak se podílí přeprava osob na celkovém obratu společnosti?
Osobní doprava činí jen nepatrný podíl, zhruba 3 %. Zejména v současné době hospodářského útlumu každá společnost šetří a dává přednost vlastní dopravě, takže nevyužívá možnosti dopravit manažery na místo určení našimi vozy, kdy se mohou ve slušném komfortu osobního kombi během transportu připravovat na jednání.

KROUPA SPEDITION nabízí další logistické, a tedy i skladovací, služby. Hlavní sklad působí, i navzdory různorodosti uložených „zásilek“, zařízení, palet, kontejnerů a dalších položek, uspořádaným čistým dojmem. Jak velké skladovací plochy současně nabízíte a jak jsou skladovací prostory zajištěny proti nenechavcům?

V současné době disponujeme celkem 12 000 čtverečními metry v nově vystavěných skladových prostorách s možností temperování až do teploty 17 stupňů Celsia. Jak jste se mohl sám přesvědčit, sklad je dostatečně využit. Po dohodě lze zajistit pracovní směny dle potřeb klienta. Můžeme tedy prohlásit, že provoz skladu zajišťujeme s 24hodinovým pokrytím. Celý objekt je střežen smluvní bezpečnostní agenturou.

Předpokládám, že uvedená půdorysná plocha se vztahuje nejen k hlavnímu skladu v Luštěnicích, ale zahrnuje více objektů. Které to jsou?
Naše skladovací plochy jsme zhruba každé dva roky rozšiřovaly z původních 3500 v roce 1999 na uvedených 12 000 čtverečních metrů. Toto číslo zahrnuje půdorysnou plochu i nové pobočky společnosti Kroupa spedition v Mnichově Hradišti. Tu jsme otevřeli v roce 2004.

Jaké další činnosti bezprostředně související s logistikou nabízí společnost KROUPA SPEDITION?
Dodáváme kartonové obaly všech druhů a rozměrů a obalový materiál jako jsou streč folie, mikrotenové sáčky, bublinkové folie či pěnový PE všech rozměrů, dále europalety a rovněž atypické palety (dřevěné, kartonové i tepelně zpracované podle FAO ISPM 15). Polotovary zajišťujeme – včetně palet – dodavatelsky. Chystáme se ovšem na vlastní výrobu dřevěných palet. Po dohodě se zákazníkem doporučujeme, navrhujeme a připravujeme optimální způsob balení konkrétních předmětů. Nabízíme poradenství v oblasti logistiky a zpracováváme kompletní logistické projekty včetně balení náhradních dílů které následně expedujeme ke konečnému zákazníkovi našeho klienta.

Jaké velké projekty máte před sebou?
Zůstanu-li jen v krátkodobém horizontu, pak od loňského roku pracujeme na výstavbě nového logistického centra a současně se připravujeme na certifikaci ISO TS 16 949.

Vraťme se však na závěr našeho rozhovoru k samotné dopravě. Zmínil jste se o současné hospodářské situaci. Útlum nastal nejen u nás, ale v celé Evropě. Pomineme-li často až dramaticky zveličenou mediální prezentaci současné krize, musíme konstatovat, že útlum zaznamenaly nejen výrobní podniky, ale i další odvětví. Stagnace se nevyhnula ani dopravě, což potvrzují snad všechny transportní společnosti. Nabízí se otázka, do jaké míry bylo Vaše rozhodnutí pro malá vozidla správné?
Víte, já považuji autodopravu, zejména v dnešní době, za vůbec nejzranitelnější oblast podnikání. Vaše otázka zřejmě směruje k využití dodávek v době, kdy přeprava zboží poloprázdným kamionem je silně ztrátová, nikdo si ji nemůže dovolit a čekání na vytížení těžkého nákladního vozu nebo soupravy může být pro zákazníky nepřijatelné. V tomto okamžiku jsme na tom skutečně lépe než velcí dopravci. Nastupují totiž malá vozidla, s nimiž jsme schopni prakticky okamžitě vytvořit dodavatelský most například mezi Mladou Boleslaví a Barcelonou. V tom je jistě naše výhoda oproti dopravcům s těžkými kamiony.

Domníváte se, že neutěšená hospodářská situace přinese autodopravě něco pozitivního?
Určitě, a to nejen dopravě. Lidé si začnou více vážit práce. Ukáže se, kdo a jak dlouho dokázal z druhých jen ždímat peníze a to buď jako zaměstnanec firmy nebo jako dodavatel s předraženými službami.Upřímně řečeno, hodně zla nadělala neobjektivní média, která celou situaci v některých případech nafoukla. Pobírá-li zaměstnanec 60 % platu, není přece ještě až tak zle. Bude hůř, až nebude brát nic. Přesto by měli tuto těžší dobu brát zaměstnavatelé a zaměstnanci jako impuls k šetření a k snižování nákladů při vytváření hodnot. Zvykli jsme si promrhávat značné hodnoty. A to je škoda. Stále totiž platí:“ halíře dělají talíře“.

Celý článek si přečtěte v T&b č. 1/09

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz