Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 1 / 2008 » Mys dobré naděje
Veletrh Trailer 2007, který se konal na sklonku loňského roku v belgickém Kortrijku, provázela díky konjunktuře v této oblasti optimistická nálada. Konstruktéři návěsů i subdodavatelé vyvinuli pro dopravce, kteří se chtějí profesionalizovat, úplné...
Veletrh Trailer 2007, který se konal na sklonku loňského roku v belgickém Kortrijku, provázela díky konjunktuře v této oblasti optimistická nálada. Konstruktéři návěsů i subdodavatelé vyvinuli pro dopravce, kteří se chtějí profesionalizovat, úplné poklady.
Tento rok veletrh ovládly speciální modely a vozidla na přání. Téměř úplně zde chyběli konstruktéři, kteří se specializují na sériovou výrobu.
Na přání
Firma A & C Noyens udělala z celků lehkých nákladních vozidel jednu ze svých specialit. Nejen duo klasických tahačů návěsu, ale též lehké návěsy pro vozidla lehčí než 12 000 kg, na které se nevztahují dálniční poplatky. Její návěsy mají nejvyšší přípustnou hmotnost 8000 kg a nabízejí použitelnou nosnost 4300 kg pro délku 10 500 mm.
Ameel Trailers nabízí návěsy Humbaur, SOR a Fliegl. Na jeho stánku byl například vystaven návěs pokrytý plachtou Humbaur, který připravil zajímavé řešení pro naložení vysokozdvižného vozíku: díky saním zapuštěným v zádi vozidla může být stroj uložen vzadu vozu nebo v nákladovém prostoru. Humbaur též představil návěsy pokryté celtovinou typu mega a mega/coil. Erik Ameel, šéf Ameel Trailers chválí: „návěsy Humbaur mají skříňový podvozek, který nabízí lepší řešení pro podlahu. Podvozek je pozinkovaný, značka tedy může nabízet i zajímavé záruky.“
Ameel Trailers se vyrovnává čím dál tím víc s chladírenskými návěsy španělského výrobce SOR a to dvěma typy - jedním s dvěma nastavitelnými teplotami a druhým se zadní navíjecí roletou. Vedle nich se pak nachází návěs Fleigel s plachtou od stejného výrobce.
V duchu ekologické filozofie Atcomex vyvinul pro firmu Michel Petit mobilní systém pro distribuci dřevěných granulí. Jeho hliníková nádoba má objem 27 m³ a celkovou kapacitu 12 500 kg (nebo 19 m³ palet). Díky zařízení pro vykládku pomocí kompresoru (tlak při chodu 1 bar), může nakládka probíhat velmi přesně za pomoci vážení ve čtyřech bodech a čtecího numerického zařízení. Struktura umožňuje přímo na fakturu vytisknout dodávané množství. Na zařízení lze napojit kompresor, který udržuje čistotu nádoby a potrubí.
Nizozemský výrobce Betras představuje v Beneluxu chladírenské vozy Mirofret španělského původu. V Kortrijku vystavoval tichou verzi podle nizozemských norem PIEK. Tento návěs byl mimo jiné vybaven podlahou a dveřmi se zvukovou izolací a celkově uzavřenou chladírenskou skupinou namontovanou pod podlahou.
ATS Rauw z Bullange představilo výrobky ze svého vývoje a návěsy se sníženou a polosníženou střechou od firmy Miller Mitteltal a sklápěče Kempf. Ze své velmi bohaté nabídky Nord de Dennison Irové představili jen multifunkční teleskopický podvozek, který je s to pojmout kontejnery všech běžných rozměrů od 20 do 45 stop.
V oboru konstrukcí na míru dostal německý Meusburger první cenu. V Beneluxu jsou prodeje německo-švýcarské značky v rukách Roba van Mossevelda: „Meusburger nemá standardní výrobek; vše je konstruováno na přání zákazníka.“ Tuto filozofii na stánku dokládá čtyřnápravový návěs se sníženou střechou užitečné hmotnosti 35 000 kg. Odlišuje se zejména svou nadstavbou se zvedací střechou, zadním do šířky nastavitelným rámem a hliníkovými střešními kolejnicemi přemístitelnými směrem ven pro podélné nakládání předmětů až do délky 4 150 mm tak, aby byly celé převážené pod celtou. Jednou z hlavních zvláštností firmy Meusburger jsou přívěsy se střešní nadstavbou, kterou lze roztáhnout i rozšířit.
Moeyersons vyrobil návěs se standardní uzavřenou velice skladnou karoserií. Může naložit náklad 27 000 kg, aniž by potřeboval napínák nebo popruh. Moeyersons nabízí tuhou karosérii stejnou pro kamióny. Pacton oznámil, že teleskopický trojnápravový podvozek pro kontejnery Flex XL bude již od roku 2008 dodáván i v celopozinkované verzi.
Díky typu MaxiWay prodává Royen celou škálu návěsů s plošinou a se sníženou střechou, která může sloužit pro dopravu pod plachtou nákladů o maximální délce 4200 mm. Specialista Soumagne též představil návěs určený pro stavby s vlastním systémem řízení (na zadní nápravě) a s novým modelem podpěr se zvlášť širokými matricemi. Tato konstrukce zabezpečuje stabilitu požadovanou pro použití těžkého jeřábu montovaného v zadní části manipulační plošiny typu LoadWay. Kromě svých vlastních systémů řízení, má Royen též systémy Tridec pro návěsy DistriWay. Dovozci sklápěčů Carnehl dodávají od nynějška i návěsy Obermaier.
Více v časopise Truck & business č. 1/2008.