Truck & Business » Aktuální číslo » Truck & business 1 / 2008 » Budoucnost je v hybridech a levných vozech
Firmy působící v automobilovém průmyslu se v nadcházejícím období soustředí na hledání alternativních paliv a zároveň budou pružně reagovat na současnou poptávku po levných automobilech a hybridních vozech. To jsou některá zjištění každoroční studie...
Firmy působící v automobilovém průmyslu se v nadcházejícím období soustředí na hledání alternativních paliv a zároveň budou pružně reagovat na současnou poptávku po levných automobilech a hybridních vozech. To jsou některá zjištění každoroční studie Momentum: Global Auto Executive Survey 2008, kterou provádí specializovaný tým pro automobilový průmysl KPMG International. Průzkum je založený na rozhovorech se 113 vrcholovými manažery jednotlivých automobilek či jejich dodavatelů z celého světa.
V horizontu pěti let lze podle průzkumu očekávat významný nárůst prodejů a tržního podílu nejlevnějších automobilů a hybridních vozů. To potvrdilo 81 procent oslovených respondentů. Právě do vozů s alternativním či hybridním pohonem vkládají dotazovaní velké naděje a jsou v odhadech růstu jejich prodeje v nadcházejícím období velmi optimističtí. Pro rok 2007 očekávalo pouhých 17 procent nárůst prodeje k hranici 500 tisíc kusů vozidel s tímto typem pohonu. Pro rok 2008 odhaduje celkem 25 procent dotazovaných nárůst prodejů na 600 až 700 tisíc a dalších 27 procent dokonce až na hranici 800 tisíc kusů.
„Výsledky tohoto průzkumu ukazují, že automobilový průmysl zachytil trendy a firmy jsou si dobře vědomy požadavků svých zákazníků. Ti se stále častěji přiklánějí nejen k bezpečným a kvalitním vozům, ale také hledí na ekonomickou stránku provozu automobilů. Automobilový průmysl čeká velká výzva v podobě hledání nových alternativních pohonných hmot a investic do jejich vývoje,“ říká Andrew Sutherland, partner společnosti KPMG Česká republika odpovědný za automobilový průmysl.
Kvalita bude dle oslovených manažerů hrát ve výběru vozu stále nejdůležitější roli. V rámci průzkumu si to myslí přibližně osm z deseti oslovených odborníků. Spotřebitelé se ale budou stále více přiklánět k vozům s nízkou spotřebou – tento parametr se tak v pomyslném žebříčku důležitosti dostane na úroveň kvality. Mezi další kritéria budou tradičně patřit bezpečnost a cenová dostupnost. Oslovení manažeři se zároveň domnívají, že hitem se stanou vozy na alternativní paliva, jejichž význam se podle průzkumu meziročně zvýšil o 12 procent.
Situace u nás
Automobilový průmysl v České republice zažil velmi dobrý rok a téměř pokořil hranici jednoho milionu vyrobených automobilů. Kromě tradičně úspěšných osobních automobilů zaznamenala velmi zřetelný nárůst produkce nákladních automobilů – Tatra o 61 procent a Avia o 50 procent. Do budoucna bude pro automobilový průmysl v České republice důležité pokračovat v produkci kvalitních výrobků a udržet si v této oblasti standard, který zákazník i zahraniční firmy očekávají. Neméně zásadní také bude vyrovnat se s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, růstem cen surovin a směnnými kurzy. Velmi důležitým faktorem budou i investice do vývoje a hledání inovací v jednotlivých segmentech.
Budoucnost je v hybridech a levných vozech
Firmy působící v automobilovém průmyslu se v nadcházejícím období soustředí na hledání alternativních paliv a zároveň budou pružně reagovat na současnou poptávku po levných automobilech a hybridních vozech. To jsou některá zjištění každoroční studie Momentum: Global Auto Executive Survey 2008, kterou provádí specializovaný tým pro automobilový průmysl KPMG International.
Průzkum je založený na rozhovorech se 113 vrcholovými manažery jednotlivých automobilek či jejich dodavatelů z celého světa.
V horizontu pěti let lze podle průzkumu očekávat významný nárůst prodejů a tržního podílu nejlevnějších automobilů a hybridních vozů. To potvrdilo 81 procent oslovených respondentů. Právě do vozů s alternativním či hybridním pohonem vkládají dotazovaní velké naděje a jsou v odhadech růstu jejich prodeje v nadcházejícím období velmi optimističtí. Pro rok 2007 očekávalo pouhých 17 procent nárůst prodeje k hranici 500 tisíc kusů vozidel s tímto typem pohonu. Pro rok 2008 odhaduje celkem 25 procent dotazovaných nárůst prodejů na 600 až 700 tisíc a dalších 27 procent dokonce až na hranici 800 tisíc kusů.
„Výsledky tohoto průzkumu ukazují, že automobilový průmysl zachytil trendy a firmy jsou si dobře vědomy požadavků svých zákazníků. Ti se stále častěji přiklánějí nejen k bezpečným a kvalitním vozům, ale také hledí na ekonomickou stránku provozu automobilů. Automobilový průmysl čeká velká výzva v podobě hledání nových alternativních pohonných hmot a investic do jejich vývoje,“ říká Andrew Sutherland, partner společnosti KPMG Česká republika odpovědný za automobilový průmysl.
Kvalita bude dle oslovených manažerů hrát ve výběru vozu stále nejdůležitější roli. V rámci průzkumu si to myslí přibližně osm z deseti oslovených odborníků. Spotřebitelé se ale budou stále více přiklánět k vozům s nízkou spotřebou – tento parametr se tak v pomyslném žebříčku důležitosti dostane na úroveň kvality. Mezi další kritéria budou tradičně patřit bezpečnost a cenová dostupnost. Oslovení manažeři se zároveň domnívají, že hitem se stanou vozy na alternativní paliva, jejichž význam se podle průzkumu meziročně zvýšil o 12 procent.
Situace u nás
Automobilový průmysl v České republice zažil velmi dobrý rok a téměř pokořil hranici jednoho milionu vyrobených automobilů. Kromě tradičně úspěšných osobních automobilů zaznamenala velmi zřetelný nárůst produkce nákladních automobilů – Tatra o 61 procent a Avia o 50 procent. Do budoucna bude pro automobilový průmysl v České republice důležité pokračovat v produkci kvalitních výrobků a udržet si v této oblasti standard, který zákazník i zahraniční firmy očekávají. Neméně zásadní také bude vyrovnat se s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, růstem cen surovin a směnnými kurzy. Velmi důležitým faktorem budou i investice do vývoje a hledání inovací v jednotlivých segmentech.
Celý článek si přečtěte v Truck & business č. 1/2008.