Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Vzdálená diagnostika Scania
Díky službě Vzdálená diagnostika může servis zkontrolovat stav vozidla dříve, než se dostane do rukou zkušených mechaniků. A co víc, když zůstane auto kvůli poruše stát na silnici, posádka zásahového vozidla Scania Assistance přesně ví, jaký problém jede řešit.
Vzdálená diagnostika Scania je k dispozici v kamionech dodaných po září 2012, které jsou vybaveny komunikátorem Scania. Díky identifikaci problémů s předstihem se pak mohou zaměstnanci servisů lépe připravit na údržbu vozidla nebo případné opravy. Dokonalý přehled o stavu vozidla navíc pomáhá odhalit problémy i v případech, kdy se ještě viditelně neprojevují. Včasná oprava a objednání náhradních dílů v předstihu samozřejmě minimalizují prostoje a šetří zákazníkům čas i peníze. V jednom konkrétním případě vzdálená diagnostika identifikovala porušenou kabeláž u klaksonu a nepravidelné výpadky senzoru ABS. Toto včasné odhalení upozornilo servis, že kdyby nebylo možné kabeláž opravit, je třeba mít nový klakson skladem.
"Skutečnost, že můžeme komunikovat přímo s vozidly, přináší zákazníkům jen samé výhody," říká Claes Åkerlund, vedoucí Servisních koncepcí společnosti Scania. "Návštěva servisu tak může být do posledního detailu naplánována, náhradní díly mohou být připraveny a mechanici nejrůznějších profesí budou připraveni věnovat se v daný čas konkrétní činnosti. Dokonale předvídatelná údržba tak pomáhá dispečerům maximalizovat dobu, po kterou vozidlo vydělává peníze." Také servisní služba Scania Assistance může provést vzdálenou diagnostiku na vozidle, které se s problémy potýká na silnici a není schopno vlastní silou dojet do nejbližšího servisu. Zásadní informace, jako jsou například chybové kódy, si mechanik z vozidla načte ještě před výjezdem a k vozidlu tak přijíždí maximálně připraven na efektivní a rychlou opravu. A v případě, že oprava v terénu není možná, i bez výjezdu může zajistit odtahovou službu.
Vzdálená diagnostika se zatím osvědčila na všech trzích a výjimkou není ani Česká republika, což potvrzuje Radek Liška, ředitel Servisních služeb Scania CER: „Díky vzdálené diagnostice se nám podařilo zvýšit efektivitu našich servisů. Včasná příprava znamená, že problémy řešíme v nejkratší možné míře, dokážeme k plné spokojenosti obsloužit více zákazníků a čekací doby na servis jsou minimální. A je úplně jedno, jestli zákazníka obsluhujeme v Praze, Jihlavě nebo Paskově. Vzdálená diagnostika dosahuje ve všech oficiálních servisech Scania stejné úrovně.“