Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Volvo Trucks vs Koenigsegg
V novém filmu společnosti Volvo Trucks „Volvo Trucks vs Koenigsegg“ řídí osobnost motoristického sportu Tiff Needell Volvo FH v souboji s jedním z nejrychlejších sportovních vozidel světa – modelem Koenigsegg One:1. Cílem je podrobit vrcholnému testu novou dvouspojkovou převodovku I-Shift DC, která je postavena na technických základech používaných u sportovních vozidel.
Vedle modelu Volvo FH, určeného pro využití v dálkové přepravě, stojí Koenigsegg One:1 – jedno z nejrychlejších vozidel na světě, schopné akcelerace z nuly na 400 km/h za méně než 20 sekund. Za volantem tahače sedí zkušený a známý borec automobilových závodů Tiff Needell, který reprezentuje britský motoristický program Fifth Gear. Za několik sekund se tato dvě vozidla spolu utkají na závodní trati Knutstorp v jižním Švédsku, která je proslulá svým zvlněným profilem a ostrými zatáčkami. Za normálních okolností by klasický tahač samozřejmě neměl proti supersilnému závodnímu speciálu šanci, proto bylo stanoveno, že Volvo FH pojede jeden okruh, zatímco Koenigsegg zdolá okruhy dva. Tím pádem je výsledek nepředvídatelný.
„Když jste pilot závodních strojů, nemáte strach. Vždy důvěřujete svému stroji. Řízení nákladního vozidla na závodní dráze jsem se ale trochu obával, protože jsem to zatím nikdy nezkoušel. Nicméně po chvilce řízení Volva FH jsem k němu začal mít absolutní důvěru,“ říká Tiff Needell. Rozhodnutí vyzvat na souboj s nákladním vozidlem závodní speciál nebylo náhodné. Nedávno představená dvouspojková převodovka v modelu Volvo FH – I-Shift DC – je založena na technických principech používaných u sportovních automobilů. „Poměření vozidla Volvo FH s modelem Koenigsegg One:1 bylo velikou výzvou, ověřující, zda naše nová převodovka splňuje z hlediska ovládání to, co slibovala,“ řekl manažer PR společnosti Volvo Trucks Per Nilsson.
Bez uvedení výsledků Tiff Needell přiznává, že byl výkonností tohoto nákladního vozidla překvapen. „Převodovka I-Shift DC je naprosto neuvěřitelná. To je zřejmé zejména v kopcích, kde tahač nepolevuje, prostě hladce táhne, aniž by bylo znatelné přeřazování rychlostních stupňů. Když brzdíte, řadí dolů velice měkce a komfortně. Tento náklaďák má opravdu srdce sportovního vozidla,“ říká Tiff Needell. Tým Koenigsegg v souvislosti s výzvou nákladního vozidla ani na chvilku nezaváhal. „Zajímavým výzvám jsme vždy otevřeni. Zároveň bylo toto soupeření s nákladním vozidlem Volvo velmi zábavné. Máme totiž společného mnohem více než jen to, že v našich vozidlech používáme technické vymoženosti závodní techniky. Jsme dvě přední švédské značky, které jsou obě ve svých segmentech na špičce oboru,“ řekl zakladatel a ředitel společnosti Koenigsegg Christian von Koenigsegg.