Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Scania Interlink: jezdí i na bioetanol, plyn, bionaftu a HVO...
(TZ Scania) Patnáctý říjen tohoto roku znamenal pro Švédskou společnost Scania velký milník. V tento den se totiž pro novináře otevřely brány veletrhu Busworld 2015 v belgickém Kortrijku a byl slavnostně představen nový autobus Scania Interlink. Díky univerzální novince je tak nabídka autobusů Scania nejširší v celé historii.
V průběhu úvodní tiskové konference veletrhu Busworld byl představen nejen nový model Interlink, ale důraz byl rovněž kladen na širokou nabídku motorů na alternativní paliva. A pozornost si zasloužil i nový koncept partnerský program pro zákazníky nesoucí název Scania Fleet Care.
Scania Interlink je k dispozici ve třech výškových variantách – Low Decker, Medium Decker a High Decker. Plynule tak navazuje na svého předchůdce OmniExpress, který byl k dispozici v provedení 3.20, 3.40 a 3.60. Nejnižší varianta Low Decker pak přichází s naprosto unikátním řešením, protože se jedná o první autobus na trhu s normální výškou podlahy a pohonem na zemní plyn. Vozidlo se díky své konstrukci a hnacímu řetězci hodí především pro příměstské výkony a kratší meziměstské linky. „Scania Interlink nabízí flexibilitu, na jakou doposud nebyli přepravci zvyklí – jedná se o autobus se standardní výškou podlahy vhodný pro příměstské výkony, dopravu na letiště, meziměstské trasy a velmi dobře poslouží i jako školní autobus. A to vše nabízí jeden model,“ uvedla Anna Carmo e Silva, ředitelka produktového managementu a presales ve společnosti Scania.
Všechny autobusy Scania mohou být osazeny motory na alternativní paliva a právě tato oblast byla na veletrhu Busworld jedním z hlavních témat. „Vzhledem k aktuálním klimatickým změnám musíme jednat a musíme jednat hned,“ řekl Klas Dahlberg, vedoucí divize autobusů společnosti Scania. „Patříme do odvětví, které má možnost být součástí řešení, nikoliv součástí problému. Scania řešení má – ne pro vzdálenou budoucnost, ale tady a teď.“
V široké nabídce motorů na alternativní paliva nechybějí agregáty schopné pracovat na bioetanol, plyn, bionaftu a HVO (hydrogenovaný rostlinný olej). A aby toho nebylo málo, hybridní Scania Citywide LE bude brzy k dispozici jako autobus II. třídy vhodný pro příměstské operace.