Scania a Ericsson  spolupracují v oblasti konektivity  |  Truck produkt  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Scania a Ericsson spolupracují v oblasti konektivity

Scania a Ericsson spolupracují v oblasti konektivity

 
komunikace

čtvrtek, 25. února 2016

Na konferenci Mobile World Congress v Barceloně oznámily společnosti Ericsson a Scania začátek vzájemné spolupráce s cílem urychlit nástup konektivity užitkových vozidel a infrastruktury. Zástupci obou společností jsou přesvědčeni, že pokroky v komunikačních technologiích a budoucí rozvoj sítí 5G jsou nezbytným základem pro další zefektivnění přepravy osob a zboží.

 

"Už nějakou dobu hovoříme o komunikaci vozidlo-vozidlo, případně vozidlo-infrastruktura, ale v tuto chvíli se konečně posouváme od nápadů k realizaci," říká Håkan Schildt, ředitel pro strategii a rozvoj podnikání oddělení připojených vozidel Scania. "Mobilní sítě už jsou dostatečně rychlé a spolehlivé, takže máme velmi dobré vyhlídky do budoucna."

Aktuální vývoj v oblasti LTE a standardizace 5G sítí znamenají příležitost pro přímou komunikaci vozidlo-vozidlo pomocí mobilní sítě za minimálního rizika výpadků a latencí.

Scania je průkopníkem konceptu anglicky zvaného „platooning,“ což znamená jízdu nákladních vozidel v kolonách jen s minimálními rozestupy.  Tím se výrazným způsobem snižuje aerodynamický odpor a současně klesá spotřeba paliva. Legislativa v současné době říká, že mezi kamiony musí být dodržena bezpečná vzdálenost, čemuž mohou napomáhat i technologie jako radar nebo tempomat. Pokud bychom chtěli vzdálenost mezi vozidly minimalizovat – a tím snížit spotřebu pohonných hmot – je třeba zajistit mezi vozidly spolehlivou komunikaci a navzájem propojit jejich řídicí systémy. Společný výzkum společností Ericsson a Scania prokázal, že dostatečně spolehlivé komunikace lze dosáhnout pomocí stávající sítě 4G a vyhovující bude samozřejmě i budoucí síť 5G.

Pokud by měl ale celý koncept jízdy v kolonách odpovídat ideálním představám, pak je třeba zajistit komunikaci mezi vozidlem a dopravní infrastrukturou. Systémy by v takovém případě mohly plánovat ideální trasy a řídit, kdy se vozidlo do kolony připojí, nebo ji naopak opustí.

"Vzhledem k obrovským výhodám, které tato koncepce nabízí, jsme přesvědčeni, že komunikaci vozidlo-vozidlo implementují všichni přepravci, bez ohledu na to, co vozí," říká Claes Herlitz, vedoucí oddělení Automotive ve společnosti Ericsson. "Řešení výzev vycházejících ze stále vyšších objemů osobní i nákladní přepravy za pomoci komunikačních technologií může přispět k větší efektivitě logistiky. A rovněž se tím sníží dopady na životní prostředí."

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz