Nová vozidla Volvo Trucks splňují normu Euro 6
úterý, 28. května 2013
Společnost Volvo Trucks uvedla nová nákladní vozidla s motory splňujícími normu Euro 6 ve verzích od nejmenšího středně těžkého 5litrového motoru až po těžkou 13litrovou variantu. Počínaje jarem 2014 budou vozidla Volvo dostupná také s 16litrovým...
Společnost Volvo Trucks uvedla nová nákladní vozidla s motory splňujícími normu Euro 6 ve verzích od nejmenšího středně těžkého 5litrového motoru až po těžkou 13litrovou variantu. Počínaje jarem 2014 budou vozidla Volvo dostupná také s 16litrovým motorem splňujícím normu Euro 6 a s hnacím ústrojím I-Torque pro 13litrový motor.
„Hospodárná spotřeba paliva je pro naše zákazníky velmi důležitá. Naše volba motorů, které jsou méně složité, úspornější a levnější, vychází z našich zkušeností se zákony o emisích výfukových plynů v různých zemích. S naší nabídkou pro normu Euro 6 jsme velmi spokojeni, hlavně proto, že ochrana životního prostředí patří k našim hlavním prioritám." říká Astrid Drewsen, produktová manažerka pro hnací ústrojí ve společnosti Volvo Trucks.
Vylepšené dočišťování emisí
U nabídky těžkých motorů (D11, D13 a nastupujícího D16) zachovává společnost Volvo Trucks osvědčený systém pro katalytickou regulaci emisí – SCR (Selective Catalytic Reduction). Systém SCR se při dočišťování emisí velmi osvědčil a ideálně také vyhovuje požadavkům normy Euro 6. Společnost Volvo Trucks navíc vylepšila katalytický povrch jednotky SCR a vstřikovacího systému AdBlue.
Ekonomická technologie
Aby byly splněny požadavky normy Euro 6, musí se teplo ve výfukovém systému udržovat na více či méně konstantní vysoké úrovni. Společnost Volvo Trucks proto v motorech D11 a D13 Euro 6 kombinuje svoje řešení SCR se systémem EGR (recirkulace výfukových plynů) bez chlazení a s filtrem pevných částic (DPF). Technologické řešení pro motory D5 a D8 je kombinace systému EGR s chlazením, filtru pevných částic a SCR.
Zdroj: Volvo Truck Czech, s.r.o.