Mercedes-Benz Vito  |  Truck produkt  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito

 
mercedes-2

pondělí, 22. září 2014

Po třídě V, kterou jsme stručně představili v T&b 1/2014, je tu další nová dodávka s třícípou hvězdou. Mercedes-Benz Vito je mnohostranným vozidlem dodávaným v kategorii M1/N1 s celkovou hmotností od 2,5 do 3,2 t.

 

Nové Vito uspokojí náročné požadavky, ať se jedná o potřeby řemeslníků, obchodu a živnostenského podnikání, služeb, kyvadlové dopravy nebo taxislužby.

Mnohostrannost a variabilita

Design nového modelu Vito není samoúčelný. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32, podstatně ovlivňující spotřebu paliva, je na vůz této kategorie velmi příznivý. V interiéru čekají na řidiče a spolujezdce pohodlná sedadla a zcela přepracovaná přístrojová deska. V kombinaci s velkou nabídkou prostoru připravili vývojáři interiér, který poskytne dostatek komfortu i prostor pro „pojízdnou kancelář."

Zcela novou kapitolu otvírá Mercedes-Benz s typem Vito Tourer pro přepravu osob. Tato řada je tvořena robustní variantou Vito Tourer Base, mnohostrannou variantou Vito Tourer Pro a modelem Vito Tourer Select. Tourer tak představuje celou typovou řadu s individuálně upravenými variantami pro všechny druhy přepravy osob.

Skříňové Vito je na výběr ve třech délkách karoserie a se třemi systémy pohonu. S vysokou užitečnou hmotností je rozhodně zajímavou nabídkou jako rozvážkový či servisní vůz. Vito Mixto s dvojitou kabinou spojuje výhody skříňové verze a kombi.

Pohon předních, zadních a všech kol

Nová verze s pohonem předních kol poskytuje výhody v oblasti trakce. Osvědčený pohon zadních kol je vhodným řešením pro jízdy s vysokým zatížením, těžkými přívěsy a při požadavku větší jízdní dynamiky. Zákazníci požadující pohon všech kol získají díky nové integrované konstrukci pohonu vozidlo se stejnou vnější výškou, jakou mají modely s pohonem předních, resp. zadních kol. Nové Vito s pohonem předních kol a motorem uloženým vpředu napříč je koncipováno převážně pro jízdu bez přívěsu.

Kompaktní čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru je k dispozici ve dvou výkonových verzích: Vito 109 CDI s 65 kW (88 k) a Vito 111 CDI s 84 kW (114 k).

Při velkých nárocích na jízdní výkony, vysoké zatížení a pro náročný provoz s přívěsem je správnou volbou nové Vito s pohonem zadních kol a čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Tento model je k dispozici ve třech výkonových stupních. Vito 119 BlueTec zaujímá zvláštní postavení s homologací podle normy Euro 6. U verzí s pohonem zadních kol standardně zajišťuje přenos hnací síly šestistupňová převodovka s ručním řazením. Samočinná převodovka 7G-Tronic Plus s kapalinovým měničem momentu je nabízena na přání pro Vito 114 CDI a Vito 116 CDI, zatímco pro modely Vito 119 BlueTec a Vito s pohonem všech kol se dodává standardně.

Elektromechanický posilovač řízení

Tvůrci nového vozu přizpůsobili Vito požadavkům na nejvyšší provozní hospodárnost, ať už optimalizací převodovky, použitím zadní nápravy s vysokou účinností, elektromechanického posilovače řízení nebo adaptivně řízených vedlejších agregátů. V porovnání s předchůdcem klesla spotřeba nafty v kombinovaném režimu EU v průměru o 20 procent. Mimořádně šetrně hospodaří s palivem Vito BlueEfficiency. Normovaná hodnota spotřeby je kupř. pro Vito 116 CDI BlueEfficiency 5,7 l/100 km.

Nové Vito kromě toho profituje u všech variant motorů z dlouhých intervalů údržby, až 40 000 km, nebo dva roky. Typ Mixto na přání a všechny verze Vito Tourer jsou standardně dodávány na komfortním podvozku, mezi jehož rysy patří méně tuhé odpružení a citlivější charakteristika tlumičů.

Více T&b č.3

Napsal: Vlastík

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz