Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Mercedes-Benz Vito
Po třídě V, kterou jsme stručně představili v T&b 1/2014, je tu další nová dodávka s třícípou hvězdou. Mercedes-Benz Vito je mnohostranným vozidlem dodávaným v kategorii M1/N1 s celkovou hmotností od 2,5 do 3,2 t.
Nové Vito uspokojí náročné požadavky, ať se jedná o potřeby řemeslníků, obchodu a živnostenského podnikání, služeb, kyvadlové dopravy nebo taxislužby.
Mnohostrannost a variabilita
Design nového modelu Vito není samoúčelný. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32, podstatně ovlivňující spotřebu paliva, je na vůz této kategorie velmi příznivý. V interiéru čekají na řidiče a spolujezdce pohodlná sedadla a zcela přepracovaná přístrojová deska. V kombinaci s velkou nabídkou prostoru připravili vývojáři interiér, který poskytne dostatek komfortu i prostor pro „pojízdnou kancelář."
Zcela novou kapitolu otvírá Mercedes-Benz s typem Vito Tourer pro přepravu osob. Tato řada je tvořena robustní variantou Vito Tourer Base, mnohostrannou variantou Vito Tourer Pro a modelem Vito Tourer Select. Tourer tak představuje celou typovou řadu s individuálně upravenými variantami pro všechny druhy přepravy osob.
Skříňové Vito je na výběr ve třech délkách karoserie a se třemi systémy pohonu. S vysokou užitečnou hmotností je rozhodně zajímavou nabídkou jako rozvážkový či servisní vůz. Vito Mixto s dvojitou kabinou spojuje výhody skříňové verze a kombi.
Pohon předních, zadních a všech kol
Nová verze s pohonem předních kol poskytuje výhody v oblasti trakce. Osvědčený pohon zadních kol je vhodným řešením pro jízdy s vysokým zatížením, těžkými přívěsy a při požadavku větší jízdní dynamiky. Zákazníci požadující pohon všech kol získají díky nové integrované konstrukci pohonu vozidlo se stejnou vnější výškou, jakou mají modely s pohonem předních, resp. zadních kol. Nové Vito s pohonem předních kol a motorem uloženým vpředu napříč je koncipováno převážně pro jízdu bez přívěsu.
Kompaktní čtyřválec se zdvihovým objemem 1,6 litru je k dispozici ve dvou výkonových verzích: Vito 109 CDI s 65 kW (88 k) a Vito 111 CDI s 84 kW (114 k).
Při velkých nárocích na jízdní výkony, vysoké zatížení a pro náročný provoz s přívěsem je správnou volbou nové Vito s pohonem zadních kol a čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Tento model je k dispozici ve třech výkonových stupních. Vito 119 BlueTec zaujímá zvláštní postavení s homologací podle normy Euro 6. U verzí s pohonem zadních kol standardně zajišťuje přenos hnací síly šestistupňová převodovka s ručním řazením. Samočinná převodovka 7G-Tronic Plus s kapalinovým měničem momentu je nabízena na přání pro Vito 114 CDI a Vito 116 CDI, zatímco pro modely Vito 119 BlueTec a Vito s pohonem všech kol se dodává standardně.
Elektromechanický posilovač řízení
Tvůrci nového vozu přizpůsobili Vito požadavkům na nejvyšší provozní hospodárnost, ať už optimalizací převodovky, použitím zadní nápravy s vysokou účinností, elektromechanického posilovače řízení nebo adaptivně řízených vedlejších agregátů. V porovnání s předchůdcem klesla spotřeba nafty v kombinovaném režimu EU v průměru o 20 procent. Mimořádně šetrně hospodaří s palivem Vito BlueEfficiency. Normovaná hodnota spotřeby je kupř. pro Vito 116 CDI BlueEfficiency 5,7 l/100 km.
Nové Vito kromě toho profituje u všech variant motorů z dlouhých intervalů údržby, až 40 000 km, nebo dva roky. Typ Mixto na přání a všechny verze Vito Tourer jsou standardně dodávány na komfortním podvozku, mezi jehož rysy patří méně tuhé odpružení a citlivější charakteristika tlumičů.
Více T&b č.3