Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Fuso Canter Hybrid 7C15
Mercedes se může pochlubit velmi širokou nabídkou v segmentu rozvážkových typů zabírajících vozidla celkové hmotnosti od 3,5 do 40 tun, ať již v provedení sólo vozů, souprav či nejrůznějších nástavbových verzí. Vozidla určená pro distribuci tvoří u značky Mercedes-Benz plných 20 % nových registrací. Jedním z nich je hybridní verze rozvážkového vozu, který představíme ve zkráceném testu, v němž jsme se zaměřili na pohonný řetězec.
Již pátým rokem máme v našem magazínu, až na dvě výjimky pravidelně, stránky věnované „ekotestu“, kdy se snažíme na čtyřstraně hodnotit vozidla určená pro rozvážkovou službu v ekologicky sledovaných lokalitách. Stejně jako u osobních automobilů mají i u nákladních vozů ve srovnání s elektromobily větší šanci na uplatnění hybridy, a to díky své univerzálnosti. Stále však zůstávají u kategorie N2/N3 bílou vránou. Ostatně i v našich „ekotestech“ tvoří drtivou většinu čisté elektromobily. Delší dobu očekáváme, že se nám naskytne příležitost věnovat obvyklou čtyřstranu našeho čtvrtletníku nákladnímu hybridu. Dosud se však nenašel žádný z velkých výrobců, který by takové vozidlo nabídl. O hybridy kategorie N2/N3 prostě není zájem. Náročnější technika, vyšší cena, nedostatečné nebo žádné dotace, přechod na komplikovanější pohonný systém s obavou nedostatečného servisního zázemí… to vše a mnoho dalších důvodů brání nákupu těchto vozidel.
Rozhodnutí zařadit do flotily vozidel nákladní hybrid však nemusí být tak velké riziko, jak by se na první pohled zdálo. Příkladem může být i společnost Dachser. Jejími zkušenostmi s provozem rozvážkového typu Fuso Canter Hybrid 7C15 jsme obohatili první dojmy z krátké jízdy, kterou jsme absolvovali při loňské prezentaci rozvážkových vozů v servisním centru Mercedes-Benz ve Frankfurtu.
Fuso má dlouhodobé a rozsáhlé zkušenosti s hybridním pohonem. Již v roce 1994 vyrobila společnost svůj první hybridní autobus. O deset let později následovala druhá generace městských autobusů s hybridním pohonem. Deset vozidel Canter Eco Hybrid vzbudilo záhy rozruch v Londýně, kde úspěšně proběhl v letech 2008 až 2011 jejich flotilový test. Tato vozidla ujela dohromady během uvedených let přibližně půl milionu kilometrů. Poznatky z tohoto testu byly využity i v konstrukci nyní představované řady.
Více v T&b 1/2015.