Truck & Business » Aktuality » Truck produkt » Ford Transit 350 L2
S vozidlem, poprvé registrovaným v Německu 1. ledna letošního roku, jsme po dálnici, silnicích první i druhé třídy najeli během prvního letního víkendu na 500 kilometrů při spotřebě 10,5 l/100 km.Testovací jízdy nového vozu Ford Transit 350 L2 jsme proběhly nejen na rychlých dálničních úsecích, ale také v náročném terénu, kdy jsme valník využili pro převoz polen.
K dispozici jsme měli podvozek, resp. valník s jednokabinou, tedy vozidlo určené pro přepravu nákladů. Jízda byla komfortní pro celou tříčlennou posádku po celou dobu tříhodinové jízdy. K velmi dobrému přehledu o dění v provozu má řidič k dispozici mohutná zpětná zrcátka. Ta umožňují díky svému umístění a velké ploše dobrý výhled dozadu i přes valníkovou nástavbu. Jestliže si může řidič nastavit sedadlo celkem v osmi polohách, pak si na nepohodlí nemohou stěžovat ani další dva spolucestující. Krajní sedadla jsou vyhřívaná. Ocenili jsme spoustu odkládacích poliček a schránek různého tvaru a objemu. Před řidičem jsou v ploché schránce s odklopným víkem umístěny rovněž tři užitečné zdířky. Řidič má k dispozici odkládací poličky před sebou, může využít i chytře dělené schránky ve dveřích, kdy spodní část je zakrytá víkem. Na dosah bez změny polohy trupu má horní otevřenou polovinu schránky. Nezapomnělo se ani na spolujezdce. I ten má kromě hlubokých schránek ve dveřích a před sebou v úrovni kolen k dispozici prostor na uložení lahve s nápojem v pravém rohu přístrojové desky. Valník, jako pracovní stroj, není rozhodně žádné „výletní“ vozidlo, a tak jsme omluvili i absenci kosmetických zrcátek u řidiče i spolujezdce. Dojmy z jízdy na silnici i po nezpevněných vozovkách včetně technických parametrů a srovnání s konkurencí naleznete v T&b 3/2014.