Sčítání mýtných škod
pátek, 17. května 2013
Zpráva NKÚ o stavu českého mýtného systému vyvolala řadu reakcí. Přestože se potvrdily všechny naše dřívější výhrady, jako je příliš drahý provoz, zcela nehospodárné a nekorektní vymáhání, špatně vyúčtovaných poplatků či benevolentní přístup k...
Zpráva NKÚ o stavu českého mýtného systému vyvolala řadu reakcí. Přestože se potvrdily všechny naše dřívější výhrady, jako je příliš drahý provoz, zcela nehospodárné a nekorektní vymáhání, špatně vyúčtovaných poplatků či benevolentní přístup k zahraničním dopravcům, zdržel se ČESMAD BOHEMIA dalšího přilévání oleje do ohně. Přesto, že celý provoz tohoto super drahého systému platí dopravci z vlastní kapsy. Ovšem například ŘSD, na které dopadá řada výtek, si komentář neodpustilo a na něj již reagovat rozhodně musíme. ŘSD se snaží výtky k malé výtěžnosti mýta ze sebe setřást touto podivnou konstrukcí: „Proto se zpráva NKÚ negativně vyjadřuje i ke krokům dřívějšího vedení Ministerstva dopravy ČR, které uzavřelo se sdružením autodopravců ČESMAD BOHEMIA dohodu o množstevních slevách či zvýhodnění autobusů a ekologičtějších vozidel s emisemi Euro 5, díky které stát přichází při výběru mýta ročně takřka o 1,5 miliardy Kč." To je ovšem krajně zavádějící. Jednak se NKÚ k ničemu negativně nevyjadřuje, pouze konstatuje vliv zvýhodnění autobusů a zakonzervování výše mýta pro nejekologičtější vozidla, především je to však obráceně. Jak říká generální tajemník Sdružení ing. Martin Špryňar: „Díky naší dohodě s Ministerstvem dopravy stát mohl vybrat o 2 miliardy na mýtném více od nižších emisních kategorií nákladních vozidel, kterým poplatky vzrostly až o více než 50 %. Stejně tak se NKÚ nestaví negativně k snížení tarifů pro hromadnou přepravu osob, což bychom očekávali i od soudných úředníků Ředitelství silnic a dálnic."
Zdroj: TZ ČESMAD BOHEMIA