Scania Eco-roll využívá gravitaci k úspoře paliva
pátek, 15. listopadu 2013
V nákladních vozech vybavených systémy Scania Opticruise a Scania Active Prediction , které si evropští zákazníci objednali na podzim 2013 a budou jim dodány na jaře 2014, bude zabudována i novinka od společnosti Scania, systém Scania Eco - roll,...
V nákladních vozech vybavených systémy Scania Opticruise a Scania Active Prediction , které si evropští zákazníci objednali na podzim 2013 a budou jim dodány na jaře 2014, bude zabudována i novinka od společnosti Scania, systém Scania Eco - roll, sloužící na úsporu paliva a snížení nákladů. Systém vypočítá, které řešení je při jízdě z kopce účinnější z hlediska spotřeby paliva: jízda na volnoběh nebo použití motorové brzdy bez vstřikování paliva.
Volba mezi dvěma řešeními - jízda z kopce na volnoběh nebo s použitím motorové brzdy - není až tak jednoznačná, jak se na první pohled může zdát. Systém Scania Active Prediction uskuteční automatické výpočty. Pokud systém zvolí Eco - roll , a tím zároveň využití pohybové energie, je cílem, aby vozidlo jelo z kopce na volnoběh alespoň po dobu deseti sekund, protože kratší čas je méně účinný. Na druhé straně, ani rychlost však nemůže být natolik vysoká, aby se aktivovala motorová brzda, protože by to mělo negativní vliv na úsporu paliva.
Systém Scania Active Prediction také využívá GPS k určení pozice, jakož i topografické mapy na nastavení vhodné rychlosti. Pro nákladní vozidlo existuje množství volitelných strategií jak dosáhnout nejnižší spotřebu paliva a nejvyšší průměrnou rychlost, závisí pouze na tom, jaký provozní režim si řidič zvolí. V zemích, pro které jsou k dispozici topografické mapy, je systém Scania Eco - roll součástí základního vybavení vozidel určených pro dálkovou dopravu, pokud si zákazník objedná vozidlo s dvoupedálovým systémem Scania Opticruise, systémem Active Prediction a motorem Euro 6.
Systém Scania Active Prediction navíc dokáže díky dalšímu vývoji lépe optimalizovat strategii řazení převodových stupňů. Systém vyhodnotí, kolik ještě zbylo z převýšení, v důsledku čehož se motory Scania využitím vysokého točivého momentu již při nízkých otáčkách vyhnou zbytečnému řazení převodových stupňů.
Zdroj: TZ Scania