Nestává se často, aby výrobce trucků obměnil naráz celou produktovou řadu. Vlastně se tak stalo vůbec poprvé. Pestrou škálu nových výrobků, ale i řadu novinek v souvislosti se završením fúze s Volvo Trucks, demonstroval výrobce z francouzského Lyonu...
Nestává se často, aby výrobce trucků obměnil naráz celou produktovou řadu. Vlastně se tak stalo vůbec poprvé. Pestrou škálu nových výrobků, ale i řadu novinek v souvislosti se završením fúze s Volvo Trucks, demonstroval výrobce z francouzského Lyonu před zraky 5000 hostů hlavně z řad dopravců a dealerů 11. června v lyonském Euroexpo centru.
Za zevrubnou inovací se skrývá investice ve výši 2 milionů eur, kterou vynaložila společnost Volvo Trucks jako jasný důkaz toho, že Renault Trucks považuje za svébytnou, samostatnou značku s výraznou historií, zákaznickou strukturou a potenciálem dalšího rozvoje. Dobrou příležitostí k restartu značky Renault Trucks byl i nástup normy Euro 6.
Renault Trucks pracoval na tomto velkém projektu sedm let a v těsné spolupráci se svými zákazníky; na 50 evropských dopravců bylo přímo zapojeno do vývoje a testování výrobků a nová řada tak byla zkonstruována v podstatě „kolem“ jejich požadavků. Představení široké produktové palety předcházelo 10 milionů testovacích kilometrů na silnicích i v terénu a dalších 5 milionů kilometrů v laboratorních podmínkách. Tvář novým nákladním Renaultům vtiskl legendární designér Hervé Bertrand.
Majestátná řada pro dálkovou přepravu nejvíce reflektuje hlavní vývojový cíl Renaultu – povýšit nákladní vozidlo na „profit centrum“, výrobní nástroj, který při svém provozu přináší svým provozovatelům maximální zisk. Vozidlo s označením „T“ se vyznačuje modulárním designem, který umožňuje nabídnout dopravcům velmi široké spektrum řešení z hlediska jejich specializace a priorit. „T“ kombinuje nízkou spotřebu a vysokou efektivitu provozu typu Premium s pověstným komfortem legendárního modelu Magnum. Renault uvádí, že navzdory přísnější normě Euro 6 dosahuje nová dálková řada ve srovnání s předešlou úspor PHM ve výši 5%. 2,5 m široká kabina je prostorná, pohodlná, zatímco tunel motoru je nyní jen 200 mm vysoký, případně u verze s plochou podlahou mizí úplně. Vynikající jsou sedačky navržené firmou Recaro, stejně jako zcela nová ergonomická palubní deska se sedmipalcovým centrálním displejem. Samozřejmostí jsou bohaté úložné prostory, dostupné zvenku i zevnitř, ještě větší pohodlí dodávají dveře s úhlem otevírání až 85 stupňů.
Renault Trucks T je vybaven motory DTI 11 nebo DTI13 splňující normu Euro 6. Kompletní řada je vybavena automatickou převodovkou Optidriver, která má nový systém řízení změny rychlostních stupňů. Renault Trucks též inovoval svá osvědčená řešení pro úsporu PHM včetně Optifuel Infomax, systému, který analyzuje výkon, monitoruje spotřebu a v kombinaci s dodržováním zásad ekonomického provozu Renault Trucks umožňuje snížení spotřeby až o 15%.
Sledujte na webu další informace o nové dálkové, stavební a distribuční řadě Renault Trucks.