Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » Platforma RIO roste
RIO dále roste: Od teď si zákazníci mohou objednávat logistické služby RIO Geo a RIO Order. Nová služba RIO Perform nabízí podrobné analýzy řidičů a flotil všech vozidel. Také dvě nové partnerské služby RIO usnadňují uživatelům každodenní činnost: Služba MAN ServiceCare je nabídka pro proaktivní správu údržby. Služba Synfioo Premium ETA pomáhá zákazníkům počítat doby příjezdu ještě přesněji. Jaké jsou další výhody pro zákazníky společnosti RIO? Byl proveden aktuální průzkum Mezinárodního přepravního centra pro společnosti Logistics GmbH a Technickou univerzitu Berlín a to v ucelené studii.
„Plníme své sliby o růstu. Stále nové služby a partnerský servis přivádějí na naši platformu stále nové uživatele. Jsem hrdý na náš růst a agilitu. U společnosti RIO není produkt nikdy hotový – každou službu neustále rozvíjíme. To zákazníkům garantuje, že vždy využívají nejmodernější techniku“, říká Jan Kaumanns, CEO společnosti RIO. „Zavedení služby Synfioo a prvních služeb MAN DigitalServices stejně jako služby MAN ServiceCare ukazuje, že jsme vůči partnerům otevření. Chceme vytvořit transparentní ekosystém pro celé odvětví přepravy a logistiky.“
Společnost RIO ve svém portfoliu nabízí služby týkající se vozidel a také služby pro celé odvětví přepravy a logistiky. Díky tomu si zákazníci se smíšenými flotilami mohou přímo objednávat služby, nezávisle na značkách svých vozidel.
RIO Perform, RIO Geo a RIO Order: Služby po jednom kliknutí
Se službou RIO Perform je nyní k dispozici aktualizace pro základní službu RIO Essentials: Profesionální nástroj pro analýzy RIO Perform poskytuje podrobné analýzy řidičů a flotil – například pro opatrnou jízdu, rychlost nebo spotřebu paliva – a také srozumitelné poznámky pro řidiče a výkonnostní data za poslední tři měsíce. Do konce srpna mohou zákazníci používat službu RIO Perform bezplatně.
Také služba RIO Geo je rozšířením základní služby RIO Essentials a přináší digitální kompas pro flotilu. Zákazníci získají podrobný přehled o aktuálním umístění svých vozidel a ve službě RIO Essentials mohou přistupovat například k datům zbytkových časů použití za poslední tři měsíce – bez služby RIO Geo jsou tato data dostupná pouze 10 dnů. Stejně jako všechny služby lze i službu RIO Geo objednat pro konkrétní vozidla a den. Od nejnovější aktualizace na konci června ukazuje služba svým uživatelům na monitoru flotil nejprve poznámky k vydání. Kromě toho se uživateli v okně výsledků historie jízd určitého vozidla zobrazuje seznam následujících událostí (ke stažení také jako soubor CSV): první a poslední pozice v požadovaném časovém intervalu, zapnutí a vypnutí zapalování, výměna řidiče. Kromě toho může zákazník manuálně vytvořit body zájmu (POI) a používat geofence. Geofence jsou předem definované plochy: Pokud vozidlo vyjede z plochy definované příjemcem nebo na ni vjede, provede se určitá akce, např. ve formě zprávy.
Se službou RIO Order mohou zákazníci vkládat zakázky, které chtějí dopravit, a přiřazovat řidiče. Řidiči obdrží své jízdy v aplikaci RIO Connect App (obchod Google Play) a můžou tam vkládat příslušné informace o stavu jízdy a zakázky. Provedené jízdy a zakázky mohou uživatelé archivovat.
Služba RIO Order tvoří kromě toho základ partnerské služby Synfioo: Služba Synfioo je speciální služba pro experty a umožňuje cílené sledování přepravního řetězce v reálném čase. Díky zavedení služby Synfioo Premium ETA (odhadovaný čas příjezdu) znají naši zákazníci ještě přesněji dobu příjezdu svých zakázek. Služba Synfioo umožňuje spolehlivé předvídání: Kdy budou dosaženy jednotlivé kontrolní body nebo cíl trasy? Pro výpočty používá služba Synfioo kromě dat o zakázce, vozidle a řidiči také přesná data o dopravních zácpách, nepříznivém počasí a dobách čekání. Pro vyšší přesnost plánování a transparentnost výpočtu jsou stále přiváděna živá a prognostická data. Naše vylepšení slouží pro efektivní a přesnou správu zakázek.
Přidaná hodnota v každodenním provozu
Chceme podrobně doložit, že uživatelé mohou z naší platformy a služeb profitovat, a proto jsme s vybranými pilotními zákazníky provedli studii. „Naši zákazníci provozují se službami RIO svůj řetězec tvorby hodnot,“ objasňuje Martin Anke, z oddělení VP Sales & Marketing. „Proto je pro nás důležité vědět: Kde dosáhli naši uživatelé ve svých logistických procesech již dnes kvantifikovatelných úspor a vyšší efektivity? V jakých oblastech očekávají naši zákazníci v budoucnu nejvyšší přidanou hodnotu v důsledku disponibility dat v reálném čase a transparentnosti?“ Studii provádí společnost ITCL GmbH a univerzita TU Berlin (fakulta logistiky), aby bylo zaručeno vědecky fundované a nezávislé zjištění praktických dopadů. První výsledky zkoumání představuje společnost RIO v rámci IAA 2018.