Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » Několik nových dodávek Scania pro český trh
Ve vozovém parku společnosti ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva přibylo dvanáct nových autobusů Scania Citywide LF s ekologickým pohonem na zemní plyn. Autobusy jsou určeny pro zajišťování linek městské hromadné dopravy v Kladně.
Klimatizovaná vozidla o délce 12 metrů jsou plně nízkopodlažní, disponují 28 sedadly (+2 sklopná) i místem pro kočárek nebo invalidní vozík. Celková obsaditelnost je 80 cestujících. Ti navíc mohou využívat Wi-Fi připojení, USB porty pro nabíjení drobné elektroniky, úhradu jízdného mohou uskutečnit prostřednictvím platebních karet. Řidiči mají mimo jiné k dispozici ledničku a kabinu od prostoru pro cestující odděluje průhledná stěna.
Autobusy Scania Citywide LF jsou vybaveny moderním elektronickým vnějším i vnitřním informačním systémem, samozřejmostí je povelový přijímač usnadňující orientaci nevidomým. Vozíčkářům je k dispozici výklopná nájezdová plošina u druhých dveří. Nástup a výstup cestujících zajišťuje vnější i vnitřní poptávkový systém otevírání dveří.
Ve vozidlech je nainstalováno zařízení na sledování aktuální polohy, data jsou pak předávána do chytrých označníků a aplikace Město Kladno. Pro využití v budoucnosti je v autobusech namontována technologie, umožňující komunikaci s externím zařízením na křižovatkách k postavení preferenční trasy pro veřejnou dopravu.
Vnější polep pořízených autobusů je podle nového jednotného vizuálu včetně nového loga schváleného Magistrátem města Kladna.
Scania Citywide LF je autobus, který byl speciálně navržen pro rušný provoz v centrech měst, který si žádá rychlý nástup a výstup cestujících s maximální přepravní kapacitou.
Autobusy jsou vybaveny plynovým motorem Scania o objemu 9 l a s výkonem 280 koní. O přenos síly na vozovku se stará automatická převodovka ZF.
ČSAD MHD Kladno provozuje v systému městské dopravy v Kladně 52 autobusů a z toho 12 je značky Scania. Všechny autobusy jsou nízkopodlažní.
Recyklační speciál Scania
Recyklační speciál na vysokotlaký proplach a čištění kanalizace Kaiser ECO na podvozku Scania je první vozidlo tohoto typu na bioCNG ve střední Evropě. Od září ho provozuje společnost Pražské vodovody a kanalizace.
Čištění kanalizace je prováděno vysokotlakou hadicí zakončenou vyplachovací dýzou. Hadice je zavedena do kanalizace, vysokotlakým proudem recyklované vody, který rozplavuje usazené nečistoty. Nečistoty jsou proudem vody hnány potrubím. Reaktivní síla proudu vody současně pohání hadici kupředu. Naplavený materiál je poté pomocí vakuovacího zařízení nasáván odsávací hadicí do kalové nádrže v nástavbě vozidla. Vyplachování a odsávání probíhá současně.
Technologické vybavení nástavby vozidla umožňuje oddělit z nasávané směsi pevnou složku a vodu po vyčištění znovu použít pro čištění jako vodu tlakovou. Tento proces se opakuje do chvíle, než je kalová nádrž zcela zaplněna tuhými nečistotami a je třeba ji vyprázdnit na výpustním místě.
„Vozidlo ušetří zhruba 10 tun CO2 emisí ročně. Jeho pořizovací cena je sice vyšší, zhruba 13 milionů korun, ale úspora v provozních nákladech je tam velká a brzy se nám vrátí zpět,“ uvedl generální ředitel PVK Petr Mrkos.
Recyklační vůz vypustí do ovzduší o 58 procent méně škodlivin, než auto s naftovým motorem.