Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » Královéhradecká provozní si vybrala DAF
DAF CF 450 FAQ 8×2 se zadní řízenou vodicí a řízenou vlečenou nápravou bude sloužit k převozu kalů z čistíren odpadních vod, které společnost Královéhradecká provozní, a.s., provozuje, a zároveň se bude využívat i na externí vývozy obecních ČOV. Dodavatelem cisternové nástavby je výrobce FABOK spol. s.r.o., Mochov.
Společnost Královéhradecká provozní, a.s., má ve své flotile dva čisticí vozy s recyklací, jeden čisticí vůz KOMBI bez recyklace, kontejnerový vůz s rukou a možností vývozu odpadních vod 5 m3 a jedno cisternové vozidlo na odpadní vody (fekál) 12 m3. Vzhledem ke zvětšujícímu se objemu převezených odpadních vod bylo nutné zlepšit ekonomiku provozu, což se podaří díky zcela novému vozidlu DAF CF 450 FAQ 8×2 s navýšenou kapacitou cisterny na 16 m3 v porovnání se stávajícím vozidlem s cisternou „pouhých“ 12 m3.
Efektivnější přeprava
„Vzhledem ke zvyšování objemu naší práce, která je z velké části závislá na velkých nákladních vozidlech, jsme se v loňském roce rozhodli pořídit další cisternové vozidlo na odpadní vody. Slibujeme si od toho vyšší efektivitu, protože cisterna nového vozidla má objem 16 m3, což je o 33 % více než mělo stávající vozidlo. Vyhlásili jsme proto výběrové řízení, které bylo v první fázi zaměřeno na specifickou nástavbu podle našeho požadavku. Dodavatelů v tomto oboru není zase tolik, proto z našeho síta brzy vzešel vítěz – společnost FABOK spol. s.r.o., Mochov, která patří v oboru mezi nejlepší. Základním kritériem výběru byla cena, reference a rychlost dodání, a to přesně v tomto pořadí,“ uvádí Petr Navrátil, manažer provozu odpadních vod ze společnosti Královéhradecká provozní, a.s., a pokračuje: „Teprve v druhé fázi jsme řešili výrobce podvozku. Po pečlivém zvážení několika nabídek jsme nakonec zvolili značku DAF, i když jsme doposud žádné její vozidlo ve flotile neměli. Rozhodlo o tom několik aspektů – opět cena, nejlepší připravenost pro nástavbu včetně požadovaných a nejvhodněji umístěných PTO, dobrá manévrovatelnost, rychlá dostupnost servisu a v neposlední řadě reference od našich kolegů. V našem vodárenském oboru nás není zase tolik, a proto se několikrát do roka setkáváme, abychom si předali vzájemné poznatky týkající se novinek a různých technických možností a řešení. Tam jsme se dozvěděli, že z dlouhodobých zkušeností vychází vozidla DAF velmi dobře jak v ekonomice provozu, tak i ve spolehlivosti a minimu závad a nutných oprav.“
Vozidlo DAF pro každou aplikaci
Přidává se Miloslav Korbář, prodejce vozidel DAF ve společnosti NAPA TRUCKS spol. s r. o.: „Jsme rádi, že jsme mohli splnit všechny požadavky zákazníka, a to díky tomu, že DAF umí nabídnout i takto specifický podvozek – s řízenou vodicí zadní nápravou a řízenou upevněnou vlečenou nápravou, což jsou základní předpoklady pro přepravu těžkých nákladů na zpevněných silnicích, kde jsou manévrovatelnost a přilnavost k povrchu velmi důležité. V tomto případě jde konkrétně o speciální podvozek DAF CF 450 FAQ 8×2. Pokud se podíváme blíže na specifikaci náprav – jsou zde tři zadní nápravy (tridem) s ovládáním: kombinace vzduchového odpružení pomocí dvou měchů na vodicí nápravě, čtyř měchů na poháněné a dvou na vlečené nápravě. Vodicí i vlečená náprava jsou nejen řízené, ale díky vzduchovému odpružení také zvedací. Díky tomu se z prázdného vozidla stává konfigurace 4x2 a to významně snižuje spotřebu vozidla a celkové náklady na vlastnictví vozidla. Zvedání nebo zatěžování zadních náprav ovládá podle potřeby řidič jednoduše tlačítky, která jsou umístěna na přístrojové desce vpravo od volantu. Přední náprava s nosností 9 t umožňuje vysoké užitečné zatížení za kabinou.“
Výbava šitá na míru
Miloslav Korbář doplňuje: „Také další výbava vozidla vycházela z přání zákazníka. Obě sedadla, řidiče i spolujezdce, jsou v provedení Luxury Air s vysokým opěradlem, nastavitelnou ramenní opěrkou a dvoustupňovým vyhříváním pro co největší jízdní komfort. Vozidlo je nadstandardně vybaveno teplovodním vytápěním kabiny s výkonem 3,8 kW s čerpadlem zbytkového tepla, které využívá nejdříve ohřátou vodu z chladicího okruhu. Ovládání topení a plně automatické klimatizace je sdruženo do jednoho ovládacího panelu. Specialitou pro tuto aplikaci je software automatizované převodovky, optimalizovaný pro přepravu kapalin a ovládaný tlačítkem na přístrojové desce. Rád bych vyzdvihl skvělou komunikaci s dodavatelem nástavby, kde stačily pouze dvě návštěvy k ujasnění všeho potřebného. Dodavatel nástavby, společnost FABOK spol. s.r.o., Mochov, si pochvaloval, že podvozek DAF byl i pro takto specifickou nástavbu velmi dobře připravený a nebyly nutné žádné dodatečné úpravy.“
Společnost DAF vyšla v tomto případě vstříc i s aktivací záruky – ta započala teprve předáním kompletního vozidla i s nástavbou (leden 2020), i když podvozek byl vyroben již v březnu minulého roku. S ohledem na náročnou konfiguraci nástavby a specifické požadavky zákazníka trvalo její finální dokončení delší dobu.