Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » Emisními limity si Evropa podřezává větev
Tématem naší letošní ankety mezi manažery autodopravních a logistických společností jsou také alternativní pohony. Jako avízo na článek, který vyjde v červnovém čísle, přinášíme názor Vlastimila Bednáře, ředitele společnosti KAFKA TRANSPORT a.s., Opařany
Můžeme jen odhadovat, jakým směrem se bude budoucnost silniční dopravy v otázkách alternativních pohonů ubírat.
Osobně si myslím, že půjde o jakousi kombinaci v současné době vyvíjených alternativních druhů pohonu. Každý je vhodný na jiný typ dopravy. V dálkové dopravě si dokáži představit LNG vozidla, která se začínají v provozu objevovat. Pokud dojde k větší podpoře ze strany států EU na pořízení těchto vozidel a úlevy na mýtném, bude těchto vozidel rychle přibývat. Elektřinou poháněná vozidla budou nejvíce využívaná v rozvozech po městech a možná v regionální dopravě s každodenním návratem do sídel společností. Začíná se hovořit o vodíkovém pohonu… Těžko nyní odhadnout, který druh pohonu nakonec převládne. Ruku v ruce bude muset dojít k budování infrastruktury čerpacích stanic alternativních pohonů. Zde je vše v podstatě na začátku.
V současné době zatím nezaznamenáváme tlak ze strany zákazníků na pořízení vozidel na alternativní pohon. Je ale jasné, že přijít může, zvlášť ze strany automobilek, kde byly v minulosti aféry s Dieselgate atd.
Dá se předpokládat i tlak ze strany EU na pořízení těchto vozidel, kdy bude podmínkou provozování vozového parku nutnost mít ve flotile určité procento vozidel na alternativní pohon. Nastavením budoucích emisních limitů, které nelze současnými technologiemi splnit, si Evropa sama pod sebou podřezává větev.
Anketu a stav Barometru silniční autodopravy sledujte na stránkách Truck & business.