Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » DriveLab Center přivítal novináře
Pro první týdny letošního podzimu připravil Ford zajímavou akci, jíž se zúčastnili v několika etapách nejen zástupci médií, ale i potenciální zájemci o užitkové typy. Legendární Ford Transit se představil v inovované podobě a dokonce ve dvou hybridních verzích. Rádi jsme přijali pozvání na dvodenní prezentaci do Stockholmu ve dnech 4. a 5. října.
Úspěšný matador
Nový Ford Transit staví na úspěších dosavadního typu, který pomohl udělat z řady Transit lídra segmentu v Evropě i v Severní Americe. Prodeje v Evropě pokračují v růstu i během letošního roku, Ve druhém čtvrtletí zde řada Transit zaznamenala 68 800 prodaných vozů, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2018 představuje navýšení o 2,7 procenta. Vše ale souvisí s neustálým zdokonalováním oblíbené typové řady.
Připomeňme, jak hodnotí vklad nového Transitu McDonagh, šéfkonstruktér programu Transit ve Ford of Europe: „Legendární Ford Transit opět zvyšuje laťku produktivity. Přináší vyšší nosnost, menší spotřebu a moderní konektivitu, která dá firmám všech velikostí nástroje potřebné k maximální provozní efektivitě.“
Ford zároveň modernizoval model Transit Custom, který je nejprodávanějším modelem v kategorii lehkých užitkových automobilů s nosností do jedné tuny. Transit Custom dostal zdokonalené motory EcoBlue, nové varianty mild-hybrid a plug-in hybrid i nejmodernější asistenční a elektronické systémy.
Pestrá nabídka verzí
Vyspělý vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue prošel další optimalizací, zaměřenou na snížení spotřeby. Podle údajů Fordu, které vycházejí z homologačního zkušebního cyklu WLTP, je až o sedm procent úspornější než dosud. V kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou má nový Transit dle WLTP spotřebu paliva od 7,6 l/100 km a emise CO2 od 200 g/km. Další procentní bod lze přičíst nové motorizaci EcoBlue mHEV – prvnímu 48V mild-hybridu ve sledovaném segmentu.
Ke zvýšení účinnosti spalování přispělo navýšení vstřikovacího tlaku až na 2200 barů. Nová konstrukce ocelových pístů přinesla snížení tření v motoru, zatímco olejové čerpadlo s proměnným průtokem zmenšilo parazitní ztráty. Pozitivní vliv na spotřebu má rovněž elektromechanický posilovač řízení (který se ve „velkém“ Transitu objevuje poprvé). Příznivě se projevily i další změny: rozsáhlý odlehčovací program, použití pneumatik se sníženým valivým odporem i aerodynamické úpravy. Součástí sériové výbavy nadále zůstává systém Stop-Start.
Vylepšením prošlo více než 4600 jednotlivých součástí Transitu. Pohonné jednotky i asistenční systémy jsou modernější. Ve výsledku to znamená, že nový Ford Transit odveze ještě více nákladu, spotřebuje ještě méně paliva a obsluhuje se ještě snadněji.
Vyšší užitečné zatížení
Díky optimalizaci hmotnosti s nasazením počítačových technologií z leteckého průmyslu nabízí nový Transit až o 80 kg vyšší užitečné zatížení.
Konstrukce vozu byla optimalizována za pomoci pokročilých výpočetních technologií z leteckého průmyslu. Například nový Transit 350 s pohonem zadních kol v provedení L3 H2 je ve srovnání s odpovídajícím dosavadním modelem lehčí až o 80 kilogramů. V případě ekvivalentního modelu s pohonem předních kol činí hmotnostní úspora až 48 kg. Nejvyšší technicky přípustné zatížení dosahuje u variant s celkovou hmotností 3,5 tuny až 1412 kg.
Nová kapota z hliníkové slitiny ušetří oproti ocelové 5,4 kg hmotnosti. Optimalizací konstrukce zadní nápravy u modelů s pohonem zadních kol se podařilo snížit hmotnost dokonce o 14,7 kg. Nová přepážka z lehkého a pevného kompozitu je o 4,4 kg lehčí než ocelová.
Ocelová kola Transitu se vyrábějí novou metodou, jíž se dosahuje vyšší pevnosti při menším množství spotřebovaného kovu. Na všech pěti kolech (včetně rezervního) se díky tomu v součtu ušetří 5,5 kg.
Pokročilá konektivita
V intencích plánu na zavedení konektivity do celého výrobního programu užitkových vozů nabízí Ford pro nový Transit zabudovaný palubní modem FordPass Connect. Ten umožní správcům vozových parků mimo jiné využívat telematické a datové služby Ford, čímž dále zlepší vytíženost svých vozů a sníží jejich provozní náklady.
Stejně jako nejnovější Transit Custom dostal i „velký“ Transit zcela nový interiér. Je stylovější, praktičtější a komfortnější. Nová přístrojová deska disponuje řadou praktických detailů pro řidiče, kteří používají vůz jako mobilní kancelář. V její horní části jsou tři otevřené přihrádky. V nižších stupních výbavy se na palubní desce nachází rovněž držák na mobilní telefon nebo tablet.
Materiály použité v interiéru jsou atraktivní a odolné. Nová tkanina sedadel má za sebou nejnáročnější zkoušky otěruvzdornosti v historii Fordu. K celodennímu komfortu za volantem přispívá také nová konstrukce sedadel s upravenými pěnovými výplněmi a optimalizovanou geometrií.
Stejně jako v případě odcházejícího modelu mohou zákazníci vybírat z mnoha verzí. V nabídce najdeme pohon předních, zadních i všech čtyř kol a mnoho různých karosářských variant včetně nedávno představeného sníženého podvozku Transit Plošina.
Novinkou bude stupeň výbavy Limited s předním nárazníkem v barvě karoserie, 16palcovými koly z lehké slitiny a bohatou komfortní výbavou od manuální klimatizace přes bi-xenonové světlomety až po systém SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.