Truck & Business » Aktuality » Truck manažer » "Covidová" opatření snižují výnosy
V dalším díle našeho Barometru silniční autodopravy 2021 hovoří David Kovařík, jednatel společnosti KAREKA, spol. s r.o., Ústí nad Labem. Jak vidí on situaci dopravců v prvním čtvrtletí letošního roku ve srovnání se stejným obdobím 2020?
"Počátek roku 2020 byl nesrovnatelně klidnější než první týdny tohoto roku. Veškeré smlouvy, nové dohody o cenách, potvrzené stiskem ruky, byly domluveny, nebo těsně před jejich potvrzením."
"Po delší době jsem měl pocit, že se v našem oboru dopravy blýská na lepší časy. Vyjednávání o cenách minulého roku mi přišla snadnější, než v uplynulých letech. Aby toho klidu nebylo moc, tak jsme s napětím očekávali výsledek jednání EK o „Silničním balíčku“, který mimo jiné upravuje neférové vymáhání dodržování minimálních mezd v jednotlivých státech západní Evropy."
"Život se mění. Už v předchozích letech bylo vše rychlé, ale dalo se plánovat. Obchodní záležitosti se řešili s předstihem. Teď se vše řeší až na poslední chvíli kvůli přívalu nových opatření, neočekávaných změn a nařízení. Hlavně díky tomu, že aktuální opatření a nařízení přicházejí ze dne na den. Jsou neodkladná a mají bezprostřední vliv na operativní chod společností. Bez okamžitého začlenění do probíhajících procesů, přeprav, by byla zastavena, nebo podstatně omezena činnost společností. Složitá doba, „blázinec“! Vše je podřízeno práci a upozaďuje se soukromý život."
"Změny snáším dobře, ale vyčerpává mě neustálá administrativa spojená s opatřeními. Musíte být neustále ve střehu, vyhodnocovat novinky, které se dotýkají našeho podnikaní. V tomto ohledu máme my dopravci dobrého partnera – sdružení dopravců Česmad Bohemia."
"Z pohledu podnikání je to horší. Představitelé společností mají za sebou zástup zaměstnanců, kterým musí zajistit práci, pravidelný příjem. Zavedená „Covidová“ nařízení omezují podnikání, snižují výnosy."
"Ať je to časová ztráta z důvodu čekání řidičů na test, čekání na hranicích a následné nesmyslné hraniční kontroly řidičů, prováděné i u zákazníků, nebo s tím spojená finanční ztráta způsobená prodlužováním dob přeprav, v konečném důsledku nižším počtem přeprav. Ale fixní náklady vám zůstávají v nezměněné výši, o mzdových ani nemluvě. A ty podnikateli plať, ber kde ber! Nejsme v tom sami, vím, na jiné obory jsou dopady likvidační. A nemusíme chodit mimo obor, autobusová zájezdová doprava prakticky skončila. Doufám, že se všichni brzy vrátíme k normálnímu profesnímu a i soukromému životu."