Volvo začíná prodávat vozidla na LNG  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Volvo začíná prodávat vozidla na LNG

Volvo začíná prodávat vozidla na LNG

 
volvo-2

čtvrtek, 5. října 2017

Společnost Volvo právě zahajuje prodej vozidel, která dokáží snížit množství emisí CO2 o 20 až 100 %. Společnost Volvo Trucks svým důrazem na nové, energeticky úsporné technologie pro plynem poháněná vozidla umožňuje významně snížit negativní dopad těžké regionální a dálkové přepravy na životní prostředí.

 

Společnost Volvo Trucks právě představuje nákladní vozidla s plynovým pohonem. Vozidla splňují normu Euro 6 a výkonem i úsporou paliva se vyrovnají vozidlům na naftu. Daleko méně ale zatěžují světové klima. Tato nová vozidla – Volvo FH LNG a Volvo FM LNG – mohou spalovat buď bioplyn (emise CO2 se v porovnání s naftou sníží až o 100 %), nebo zemní plyn (emise CO2 se v porovnání s naftou sníží o 20 %). Uvedené hodnoty uvádějí množství emisí vzniklé vlastním provozem vozidla a popisuje je parametr „tank-to-wheel” (z nádrže ke kolům).

Při srovnání s ostatními vozidly na plyn, která jsou na trhu k dispozici, spotřebovávají nové modely společnosti Volvo Trucks o 15 až 25 procent méně paliva. Aby bylo možné dosáhnout co největšího dojezdu, slouží vozidlům jako palivo zkapalněný zemní plyn (LNG).

„Naše nová vozidla s pohonem na zkapalněný zemní plyn nebo bioplyn ovlivňují klima daleko méně než vozidla na naftu. Navíc mají o mnoho nižší spotřebu paliva než ostatní vozidla na plyn, která jsou v současnosti dostupná na trhu. Díky tomu má plyn jako náhrada za naftu ještě příznivější pozici, a to dokonce i pokud se jedná o těžkou dálkovou přepravu,” říká Mats Franzén, produktový manažer pro motory ve společnosti Volvo Trucks.

Přepravce, který v rámci těžké přepravy s vozidlem na zemní plyn ročně najede 120 000 km, sníží v porovnání s naftou emise CO2 o 18 až 20 tun ročně. S ohledem na skutečnost, že v EU bylo jen za pouhý loňský rok zaregistrováno 264 000 těžkých nákladních vozidel, je potenciál k významnému celosvětovému snížení emisí u těžké komerční přepravy opravdu obrovský. Zemní plyn je surovinou s výbornou dostupností, v mnoha zemích má konkurenceschopnou cenu a díky balíčku akčních opatření, která Evropská komise a členské státy unie vytvořily za účelem dlouhodobého zajištění energetických zdrojů, se v současnosti v Evropě rozšiřuje i infrastruktura LNG.

„To jsou důvody, kvůli kterým na LNG nahlížíme jako na nejlepší možnou dlouhodobou alternativu k naftě, a to pro regionální i dálkovou přepravu, kde nejvíce záleží na úspoře paliva, nákladové kapacitě a produktivitě. Pokud se zvýší podíl bioplynu, dopad na klima může být ještě mnohem menší. Pokud se jedná o přepravu v městském prostředí, kde tolik nezáleží na dojezdu vozidel, získají v budoucnu na důležitosti elektrifikovaná vozidla. Naší vizí je, aby vozidla společnosti nakonec dosáhla produkce nulových emisí. Cesta, která k naplnění vize povede, ale nebude mít podobu jediného řešení – půjde o několik souběžných opatření. LNG je jedním z nich,“ říká Lars Mårtensson, ředitel oddělení pro životní prostředí a inovace ve společnosti Volvo Trucks.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz