Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » VDS má cenu za inovaci
Systém řízení Volvo Dynamic Steering obdržel výroční cenu za nejkvalitnější inovaci roku, Quality Innovation of the Year 2013.
Ta je každoročně udělována Švédským institutem pro kvalitu SIQ a jejím účelem je podporovat vývoj kvalitních inovací.
„Systém Volvo Dynamic Steering je skvělým příkladem technického řešení, vyvinutého pro pokrytí komerčních potřeb stejně jako i pro splnění přání uživatelů. Tato nová technologie poskytuje řidiči lepší manévrovatelnost a zároveň i lepší pracovní prostředí,“ říká docent Matti Kaulio z útvaru průmyslové ekonomiky na KTH, Královském technickém institutu, který vyjádřil názor soutěžní poroty.
Systém Volvo Dynamic Steering téměř zcela eliminuje vibrace přenášené do volantu. Výsledkem toho je, že řidič nemusí při řízení neustále korigovat pohyb volantu, což snižuje riziko vzniku bolestí v jeho zádech, krku a ramenech. Protože řízení nákladního vozu nenamáhá tělo, může řidič relaxovat. Neunaví se tak rychle a je vystaven nižšímu riziku nehody.
Tato nová technologie také dovoluje řídit nákladní vůz s nebývalou přesností, což je kvalita, která umožnila neobyčejně úspěšný kaskadérský kousek, který provedl Jean-Claude van Damme – The Epic Split (viz aktuální video).
Předávací slavnost cen The Quality Innovation of the Year 2013 se konala v muzeu Moderna Museet ve Stockholmu. Tato cena je jednou ročně udělována společnostem, organizacím nebo jednotlivcům, u nichž jsou inovace neoddělitelnou součástí jejich činnosti a směřují k uspokojení určitých potřeb zákazníků. Na udělování cen se podílí řada organizací podporujících kvalitu ze Švédska, Finska, Estonska, Lotyšska, České republiky a Maďarska.
Jak Volvo Dynamic Steering (VDS) pracuje
Systém Volvo Dynamic Steering je založen na konvenčním mechanickém systému řízení, u něhož je řídicí tyč spojena s převodkou řízení. Hydraulický posilovač řízení generuje sílu, kterou řidič potřebuje k otáčení volantem. VDS používá elektronicky řízený elektromotor, který je připojen k řídicí tyči. Tento elektromotor pracuje společně s hydraulickým posilovačem řízení a je elektronickou řídicí jednotkou několikatisíckrát za sekundu ustavován. Při nízké cestovní rychlosti poskytuje elektromotor přídavnou sílu, zatímco při vyšší cestovní rychlosti elektromotor automaticky reguluje řízení tak, že kompenzuje všechny nerovnoměrnosti, které směřují do hřídele volantu, vzniklé například působením bočního větru nebo děr ve vozovce.