Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Tatra Phoenix Agrotahač
V zemědělství mají nákladní automobily dlouhou tradici, jak při přepravě zemědělských komodit, tak při samotné aplikaci hnojiv. Značnou část zemědělské techniky tvoří speciálně upravená vozidla.
Společnost Tatra Trucks a.s. z prvopočátku sestrojila několik prototypů speciálního tahače návěsů - Tatra Phoenix 6x6 Agrotahač určeného do zemědělství. Netrvalo dlouho a rozběhla se sériová výroba a nyní můžeme vidět toto vozidlo v několika zemědělských podnicích v ČR. Agrotahač určený k tahání návěsů a návěsových cisteren je homologována jako traktor. Tímto zařazením se změnily i některé provozní podmínky vozidla: K řízení postačí řidičské oprávnění skupiny T, odpadly povinné přestávky v řízení, maximální rychlost je nastavena na 65 km/h a vozidlo je osvobozeno od silniční daně.
Lepší komfort
Tatra Phoenix 6x6 Agrotahač má koncepci podvozku značky Tatra, takže průchodnost terénem je vynikající. Na komfort obsluhy se nezapomnělo a tatrovácký podvozek, přesněji vzduchové odpružení přední nápravy, zajistí dobrý komfort jízdy. Pohodlí pro řidiče poskytuje i nová budka od firmy DAF s automatickou klimatizací. Kabina může být na přání vybavena ochranným systémem ROPS/FOPS.
Komponenty od renomovaných výrobců
Tatra je osazena výkonným a přitom úsporným šestiválcovým motorem PACCAR MX pro plnění přísných emisních norem, proto je přítomna i nádrž na kapalinu AdBlue (45 l). Motor je k dispozici ve třech výkonných variantách. Převodné ústrojí je nabízeno ve dvou základních variantách. K dispozici je šestnáctistupňová převodovka s ručním řazením od firmy ZF, nebo šestistupňová automatická převodovka Allison. Dvoustupňová za klidu řaditelná převodovka má označení Tatra 2.30 TRK. V zemědělství se doporučuje vybavit vozidla širokými nízkotlakými flotačními pneumatikami (o rozměrech – 500/60 R 22,5 na řiditelných nápravách a na neřiditelných nápravách 600/50 R 22,5) s možností automatického centrálního huštění kol – systém CTIS. Ten lze volit ve čtyřech režimech, podle toho v jakém terénu se vozidlo pohybuje.
Více T&b č.3