Středoevropská premiéra Scanie Interlink na veletrhu Czechbus 2015  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Středoevropská premiéra Scanie Interlink na veletrhu Czechbus 2015

Středoevropská premiéra Scanie Interlink na veletrhu Czechbus 2015

 
autobusy-0

úterý, 1. prosince 2015

Veletrh Czechbus je každoročně na Holešovickém výstavišti velkou událostí, protože se jedná o největší výstavu autobusů a související techniky ve střední Evropě. Ostatně to potvrdil i letošní zájem návštěvníků, kterých do Průmyslového paláce zavítalo hned 5 000. Před jejich zraky se prezentovaly snad všechny významné společnosti z tohoto odvětví a chybět nemohla ani švédská Scania. Ta dokonce poprvé ve střední Evropě představila zbrusu nový model Interlink.

 

Expozice a exponáty zaplnily celý Průmyslový palác a volné prostranství před ním – na celkové výstavní ploše 15000 m2 bylo k vidění 100 vystavovatelů, což je o 33% více než v roce 2014. Oproti minulému roku se zvýšila také návštěvnost, která vzrostla o 14 procent a dosáhla hranice 5 000 lidí. Pozdní listopadový termín se sice postaral o to, že začátek výstavy doprovázely velmi nízké teploty i sněžení. Nic z toho však neovlivnilo expozici a drsné počasí jako kdyby předznamenalo velmi silnou prezentaci švédské Scanie.

Ta ve venkovní expozici představila luxusní stálici svého portfolia – model Irizar i6. Patnáctimetrový mastodont pro 63 cestujících určený především pro dlouhé trasy rozhodně nešel přehlédnout. Zaujal také luxusně vybavený interiér, jehož součástí byly mimo jiného 7” LCD HD obrazovky v opěrkách hlavy. Pod kapotou tohoto obra se skrýval 13-litrový motor Euro 6 o výkonu 450 k (331 kW)  bez EGR a o přenos výkonu se postarala převodovka Scania GRSO895R (12+2) se systémem automatického řazení Opticruise.

Chtěli jsme návštěvníkům představit nejen novinky, ale také prověřené modely z našeho portfolia,“ uvedl k volbě exponátů Lukáš Martinů, manažer prodeje autobusů Scania pro Českou republiku. „Proto jsme vybrali špičkově vybavený Irizar i6, který je velice oblíbeným vozidlem nejen u nás, ale v celé Evropě. Nicméně o tu nejzásadnější novinku jsme návštěvníky veletrhu nepřipravili.“

V pravém křídle Průmyslového paláce se bylo skutečně na co dívat, protože součástí stánku společnosti Scania byl zbrusu nový vůz Scania Interlink. Ten byl veřejnosti poprvé představen v polovině října na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku a pražské Holešovice se staly místem české i středoevropské premiéry švédské novinky. Dvanáct metrů dlouhá Scania Interlink LD byla osazena 9-litrovým pětiválcovým motorem Scania Euro 6 CNG o výkonu 320 k (325 kW) s plně automatickou převodovkou ZF 6AP 1400B Ecolife 6.

Osobně mě velice těší, že jsme měli možnost představit poprvé v české republice a vlastně i ve střední Evropě novou Scanii Interlink,“ uvedl k nejsledovanějšímu exponátu Scanie Lukáš Martinů. „Tento model je přímým nástupcem předchozí řady OmniExpress a pevně věřím, že díky svému univerzálnímu využití bude minimálně stejně úspěšný, jako jeho předchůdce.“

Technologickým vrcholem expozice společnosti Scania pak byl jednoznačně městský autobus Citywide LE Hybrid. Nejen že mnohé návštěvníky zaujal svým designem a špičkově zpracovaným interiérem. Pozornost poutal hlavně díky neobvyklému pohonu. Paralelní hybridní technologie Scania použitá u tohoto vozidla kombinuje 9-litrový pětiválcový motor Scania Euro 6 na 100% bionaftu poskytující výkon 320 k (235 kW) a elektromotor s výkonem 150 kW. Díky tomu je autobus dokonale přizpůsoben častým rozjezdům a brzdění, navíc tato kombinace přispívá k významným úsporám paliva. Tento autobus je také vybaven unikátní převodovkou Scania Opticruise E-GRS895 speciálně vyvinutou pro hybridní hnací ústrojí, změna jízdních režimů je realizována prostřednictvím D-N-R měniče na palubní desce.

Hybridní technologie je u autobusů stále něčím výjimečným. I když už není horkou novinkou, na běžných silnicích se s ní příliš často nesetkáváme. O to víc mě těší, že jsme mohli všem návštěvníkům ukázat naše řešení na vlastní oči, navíc takové, které je schopné pracovat až na 100% bionaftu. Tímto Scania jen potvrdila své vedoucí postavení v nabídce motorů Euro 6 na alternativní paliva,“ dodal Lukáš Martinů.

Níže jsou uvedeny podrobné technické specifikace všech vystavených exponátů společnosti Scania na veletrhu Czechbus 2015.

 

Scania Irizar i6

 

450 k diesel,  EURO 6

__________________________________________________________

Délka x šířka             15.0 x 2.55 m

__________________________________________________________

Výška                          3.93 m

__________________________________________________________

Kapacita vozidla      63 + 1 + 1

__________________________________________________________

Konfigurace dveří    1-1-0

__________________________________________________________

Konfigurace podvozku  6x2*4 s nezávislou přední nápravou a zadní vlečenou řiditelnou nápravou

__________________________________________________________

Motor a palivo       13-litrový motor Scania

                                    450 k (331 kW) při 1900 ot/min

                                    Krouticí moment 2350 Nm při 1000-1300 ot/min

                                    700 l palivová nádrž, 80 l AdBlue nádrž

__________________________________________________________

Převodovka            GRSO895 R (12+2)

__________________________________________________________

Emise                        Scania SCR technologie

Euro 6

_________________________________________________________

Interiér                  Sedadla Irizar Pb (látkové čalounění)

                           Komfortní rozestupy sedadel

               Sklopná opěradla

WC u středního schodiště

Kuchyňka Frenzel FOB 580

Kávovar Frenzel FOKM 81

Audio/video Actia

LCD monitory, 22” a 2x 15”

__________________________________________________________

Vybavení                 MOD Funtoro (multimediální zábavní systém)

                                    7” LCD HD obrazovky v opěrkách hlavy      

                                    Scania Active Prediction

 

 

 

Scania Citywide LE, hybrid

 

320 k hybrid biodiesel motor, Euro 6

__________________________________________________________

Délka x šířka          12.0 x 2.55 m

__________________________________________________________

Výška                        3.36 m

__________________________________________________________

Kapacita vozidla    21+1

__________________________________________________________

Konfigurace dveří 1-2-1

__________________________________________________________

Konfigurace podvozku  4x2

__________________________________________________________

Motor a palivo       Scania paralelní hybridní technologie, spalovací motor: 9-litrový řadový 5-válcový motor Scania, biodiesel, 320 k (235 kW) při 1900 ot/min

Kroutící moment 1600 Nm při 1050–1300 ot/min

Elektrické ústrojí:150 kW, 1050 Nm

__________________________________________________________

Převodovka            Scania Opticruise

D-N-R volič řazení 

Scania zadní náprava

Omezovač rychlosti - 100 km/h

__________________________________________________________

Emise                        Scania SCR technologie, Euro 6

100% biodiesel

__________________________________________________________

Interiér                    Scania 8MS sedadla pro pasažéry

                                    Isri sedadlo pro řidiče

Nerezová držadla pro pasažéry

Dvojité zasklení

__________________________________________________________

Vybavení                 Lithium-ion baterie, 650 V

Scania Driver Support

Telematická jednotka Scania

Mobitec LED info panely

Kamera v prostoru dveří a couvací kamera

Alcolock

Nezávislé topení

Klimatizace dělená – řidič/cestující

Scania Interlink LD

 

320 k plynový motor, Euro 6

 

Délka x šířka          12.2 x 2.55 m

__________________________________________________________

Výška                        3.60 m

__________________________________________________________

Kapacita vozidla    49+2+1

__________________________________________________________

Konfigurace dveří 1-2-0

__________________________________________________________

Konfigurace podvozku    4x2

__________________________________________________________

Motor a palivo       9-litrový řadový 5-válcový plynový motor Scania

320 k (235 kW) při 1900 ot/min

Kroutící moment 1500 Nm v rozmezí 1100–1400 ot/min

1200 l plynové nádrže na střeše 

__________________________________________________________

Převodovka            ZF 6AP 1400B Ecolife 6- plně automatická převodovka s retardérem

__________________________________________________________

Emise                        Scania EGR technologie, Euro 6

__________________________________________________________

Interiér                    Sedadla Lahden 42 třída II pro pasažéry 

Nesklopná opěradla

            2 sklopná sedadla v prostoru pro kočárek

2-bodové bezpečnostní pásy

Schrány pro zavazadla s individuálními výdechy klimatizace

__________________________________________________________

Vybavení                 Klimatizace dělená – řidič/cestující

Telematická jednotka Scania

Rampa pro vozíky u prostředních dveří

Nezávislé plynové topení

Couvací kamera

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz