Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Středoevropská premiéra Scanie Interlink na veletrhu Czechbus 2015
Veletrh Czechbus je každoročně na Holešovickém výstavišti velkou událostí, protože se jedná o největší výstavu autobusů a související techniky ve střední Evropě. Ostatně to potvrdil i letošní zájem návštěvníků, kterých do Průmyslového paláce zavítalo hned 5 000. Před jejich zraky se prezentovaly snad všechny významné společnosti z tohoto odvětví a chybět nemohla ani švédská Scania. Ta dokonce poprvé ve střední Evropě představila zbrusu nový model Interlink.
Expozice a exponáty zaplnily celý Průmyslový palác a volné prostranství před ním – na celkové výstavní ploše 15000 m2 bylo k vidění 100 vystavovatelů, což je o 33% více než v roce 2014. Oproti minulému roku se zvýšila také návštěvnost, která vzrostla o 14 procent a dosáhla hranice 5 000 lidí. Pozdní listopadový termín se sice postaral o to, že začátek výstavy doprovázely velmi nízké teploty i sněžení. Nic z toho však neovlivnilo expozici a drsné počasí jako kdyby předznamenalo velmi silnou prezentaci švédské Scanie.
Ta ve venkovní expozici představila luxusní stálici svého portfolia – model Irizar i6. Patnáctimetrový mastodont pro 63 cestujících určený především pro dlouhé trasy rozhodně nešel přehlédnout. Zaujal také luxusně vybavený interiér, jehož součástí byly mimo jiného 7” LCD HD obrazovky v opěrkách hlavy. Pod kapotou tohoto obra se skrýval 13-litrový motor Euro 6 o výkonu 450 k (331 kW) bez EGR a o přenos výkonu se postarala převodovka Scania GRSO895R (12+2) se systémem automatického řazení Opticruise.
„Chtěli jsme návštěvníkům představit nejen novinky, ale také prověřené modely z našeho portfolia,“ uvedl k volbě exponátů Lukáš Martinů, manažer prodeje autobusů Scania pro Českou republiku. „Proto jsme vybrali špičkově vybavený Irizar i6, který je velice oblíbeným vozidlem nejen u nás, ale v celé Evropě. Nicméně o tu nejzásadnější novinku jsme návštěvníky veletrhu nepřipravili.“
V pravém křídle Průmyslového paláce se bylo skutečně na co dívat, protože součástí stánku společnosti Scania byl zbrusu nový vůz Scania Interlink. Ten byl veřejnosti poprvé představen v polovině října na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijku a pražské Holešovice se staly místem české i středoevropské premiéry švédské novinky. Dvanáct metrů dlouhá Scania Interlink LD byla osazena 9-litrovým pětiválcovým motorem Scania Euro 6 CNG o výkonu 320 k (325 kW) s plně automatickou převodovkou ZF 6AP 1400B Ecolife 6.
„Osobně mě velice těší, že jsme měli možnost představit poprvé v české republice a vlastně i ve střední Evropě novou Scanii Interlink,“ uvedl k nejsledovanějšímu exponátu Scanie Lukáš Martinů. „Tento model je přímým nástupcem předchozí řady OmniExpress a pevně věřím, že díky svému univerzálnímu využití bude minimálně stejně úspěšný, jako jeho předchůdce.“
Technologickým vrcholem expozice společnosti Scania pak byl jednoznačně městský autobus Citywide LE Hybrid. Nejen že mnohé návštěvníky zaujal svým designem a špičkově zpracovaným interiérem. Pozornost poutal hlavně díky neobvyklému pohonu. Paralelní hybridní technologie Scania použitá u tohoto vozidla kombinuje 9-litrový pětiválcový motor Scania Euro 6 na 100% bionaftu poskytující výkon 320 k (235 kW) a elektromotor s výkonem 150 kW. Díky tomu je autobus dokonale přizpůsoben častým rozjezdům a brzdění, navíc tato kombinace přispívá k významným úsporám paliva. Tento autobus je také vybaven unikátní převodovkou Scania Opticruise E-GRS895 speciálně vyvinutou pro hybridní hnací ústrojí, změna jízdních režimů je realizována prostřednictvím D-N-R měniče na palubní desce.
„Hybridní technologie je u autobusů stále něčím výjimečným. I když už není horkou novinkou, na běžných silnicích se s ní příliš často nesetkáváme. O to víc mě těší, že jsme mohli všem návštěvníkům ukázat naše řešení na vlastní oči, navíc takové, které je schopné pracovat až na 100% bionaftu. Tímto Scania jen potvrdila své vedoucí postavení v nabídce motorů Euro 6 na alternativní paliva,“ dodal Lukáš Martinů.
Níže jsou uvedeny podrobné technické specifikace všech vystavených exponátů společnosti Scania na veletrhu Czechbus 2015.
Scania Irizar i6
450 k diesel, EURO 6
__________________________________________________________
Délka x šířka 15.0 x 2.55 m
__________________________________________________________
Výška 3.93 m
__________________________________________________________
Kapacita vozidla 63 + 1 + 1
__________________________________________________________
Konfigurace dveří 1-1-0
__________________________________________________________
Konfigurace podvozku 6x2*4 s nezávislou přední nápravou a zadní vlečenou řiditelnou nápravou
__________________________________________________________
Motor a palivo 13-litrový motor Scania
450 k (331 kW) při 1900 ot/min
Krouticí moment 2350 Nm při 1000-1300 ot/min
700 l palivová nádrž, 80 l AdBlue nádrž
__________________________________________________________
Převodovka GRSO895 R (12+2)
__________________________________________________________
Emise Scania SCR technologie
Euro 6
_________________________________________________________
Interiér Sedadla Irizar Pb (látkové čalounění)
Komfortní rozestupy sedadel
Sklopná opěradla
WC u středního schodiště
Kuchyňka Frenzel FOB 580
Kávovar Frenzel FOKM 81
Audio/video Actia
LCD monitory, 22” a 2x 15”
__________________________________________________________
Vybavení MOD Funtoro (multimediální zábavní systém)
7” LCD HD obrazovky v opěrkách hlavy
Scania Active Prediction
Scania Citywide LE, hybrid
320 k hybrid biodiesel motor, Euro 6
__________________________________________________________
Délka x šířka 12.0 x 2.55 m
__________________________________________________________
Výška 3.36 m
__________________________________________________________
Kapacita vozidla 21+1
__________________________________________________________
Konfigurace dveří 1-2-1
__________________________________________________________
Konfigurace podvozku 4x2
__________________________________________________________
Motor a palivo Scania paralelní hybridní technologie, spalovací motor: 9-litrový řadový 5-válcový motor Scania, biodiesel, 320 k (235 kW) při 1900 ot/min
Kroutící moment 1600 Nm při 1050–1300 ot/min
Elektrické ústrojí:150 kW, 1050 Nm
__________________________________________________________
Převodovka Scania Opticruise
D-N-R volič řazení
Scania zadní náprava
Omezovač rychlosti - 100 km/h
__________________________________________________________
Emise Scania SCR technologie, Euro 6
100% biodiesel
__________________________________________________________
Interiér Scania 8MS sedadla pro pasažéry
Isri sedadlo pro řidiče
Nerezová držadla pro pasažéry
Dvojité zasklení
__________________________________________________________
Vybavení Lithium-ion baterie, 650 V
Scania Driver Support
Telematická jednotka Scania
Mobitec LED info panely
Kamera v prostoru dveří a couvací kamera
Alcolock
Nezávislé topení
Klimatizace dělená – řidič/cestující
Scania Interlink LD
320 k plynový motor, Euro 6
Délka x šířka 12.2 x 2.55 m
__________________________________________________________
Výška 3.60 m
__________________________________________________________
Kapacita vozidla 49+2+1
__________________________________________________________
Konfigurace dveří 1-2-0
__________________________________________________________
Konfigurace podvozku 4x2
__________________________________________________________
Motor a palivo 9-litrový řadový 5-válcový plynový motor Scania
320 k (235 kW) při 1900 ot/min
Kroutící moment 1500 Nm v rozmezí 1100–1400 ot/min
1200 l plynové nádrže na střeše
__________________________________________________________
Převodovka ZF 6AP 1400B Ecolife 6- plně automatická převodovka s retardérem
__________________________________________________________
Emise Scania EGR technologie, Euro 6
__________________________________________________________
Interiér Sedadla Lahden 42 třída II pro pasažéry
Nesklopná opěradla
2 sklopná sedadla v prostoru pro kočárek
2-bodové bezpečnostní pásy
Schrány pro zavazadla s individuálními výdechy klimatizace
__________________________________________________________
Vybavení Klimatizace dělená – řidič/cestující
Telematická jednotka Scania
Rampa pro vozíky u prostředních dveří
Nezávislé plynové topení
Couvací kamera