Společná síť Volvo Trucks a Renault Trucks
pondělí, 18. března 2013
Na konci loňského roku zahájila skupina Volvo revizi své prodejní a servisní sítě Volvo Trucks a Renault Trucks v Evropě, na jejímž základě bylo rozhodnuto o sloučení obou sítí s účinností od 15. března 2013.
V předchozí struktuře skupiny Volvo...
Na konci loňského roku zahájila skupina Volvo revizi své prodejní a servisní sítě Volvo Trucks a Renault Trucks v Evropě, na jejímž základě bylo rozhodnuto o sloučení obou sítí s účinností od 15. března 2013.
V předchozí struktuře skupiny Volvo v Evropě fungovaly dvě samostatné sítě pro Volvo Trucks a Renault Trucks. V zemích, kde mají obě značky silné postavení na trhu, bude toto uspořádání zachováno. Na trzích, kde jedna nebo obě značky nemají dostatečně silné postavení, vidí skupina Volvo příležitost v jejich integraci. To zákazníkům přinese výhody v podobě silnější sítě a širší nabídky produktů z jednoho prodejního místa. V České republice bylo rozhodnuto o sloučení aktivit Volvo Trucks a Renault Trucks do jedné integrované sítě, v důsledku čehož došlo i ke sloučení české centrály Volvo Trucks a Renault Trucks do jedné organizace. Každá ze značek má i přes toto sloučení nadále vyhrazený samostatný obchodní tým.
Pan Robert Grozdanovski, dříve generální ředitel Volvo Trucks v České republice, se od 15. března ujímá funkce generálního ředitele Volvo Group Trucks Sales & Marketing v České republice. „Servisní a prodejní síť má velký význam pro zajišťování špičkových služeb pro naše zákazníky,” říká Robert Grozdanovski. „Provedením této změny zvýšíme hustotu servisní sítě v České republice a tím dosáhneme lepší kvality služeb pro všechny zákazníky. V současné době na integraci usilovně pracujeme a jsem přesvědčen, že v následujících měsících budeme mít další informace. Navíc v červnu představíme naprosto nové modelové řady Renault Trucks, a tím naplno rozvineme potenciál obou značek skupiny Volvo v České republice. Máme i jiné plány dalšího rozvoje obou značek a těšíme se na spolupráci, která poskytne širší nabídku produktů a služeb našim zákazníkům." dodává.
Skupina Volvo se od roku 1990, kdy se začala orientovat na nákladní a užitková vozidla, významně rozrostla. Dnes hraje důležitou roli na trhu nákladních vozidel, stavebních strojů, autobusů a těžkých dieselových motorů. Uplynulých deset let se neslo ve znamení významných akvizic a snahy o integraci nově získaných společností. Probíhající reorganizace je tedy dalším krokem k tomu zlepšit potenciál značek skupiny Volvo.
Činnosti související s nákladními vozidly přestavují téměř dvě třetiny celkového obratu skupiny Volvo. Cílem je rozvinout kompletní portfolio značek a servisní sítě.
Skupina Volvo vidí velký potenciál ve značce Renault Trucks, která hraje zásadní roli v růstové strategii skupiny. Za posledních pět let skupina Volvo investovala přes 2 miliardy EUR do činnosti Renault Trucks včetně vývoje produktů a s nimi spojených operací. V červnu uvede Renault Trucks zcela nové modelové řady, které posílí pozici značky na trhu.
Nová obchodní struktura posílí podporu zákazníků v Evropě
Nová struktura Volvo Group Trucks má za cíl soustředit se na prodej nákladních vozidel. Rozhodnutí o sloučení nebo zachování samostatné sítě bylo učiněno pro každou zemi zvlášť. V některých zemích zůstávají zachovány zcela oddělené sítě obou značek, v jiných bude fungovat společná síť a v dalších pak kombinace obou variant.
Změny na trhu Střední a Východní Evropy*
Od 1. ledna 2013 začalo fungovat nové obchodní uspořádání Volvo Group Trucks pro Střední a Východní Evropu. Proces reorganizace servisní sítě bude v plném rozsahu dokončen do dvou let.
*Market Central East Europe (Trh Střední a Východní Evropy) je součástí Volvo Group Trucks Sales & Marketing EMEA (Evropa, Střední Východ a Afrika). Od 1. ledna 2013 se Market Central East Europe skládá z těchto 18 zemí: Albánie, Bulharsko, Bosna a Hercegovina, Česká republika, Chorvatsko, Estonsko, Maďarsko, Kosovo, Litva, Lotyšsko, Makedonie, Moldavsko, Černá Hora, Polsko, Rumunsko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko.
Zdroj: TZ Volvo Trucks