Scania R 580 LA 4x2 MNA  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Scania R 580 LA 4x2 MNA

Scania R 580 LA 4x2 MNA

 
scania-0

středa, 16. dubna 2014

Značka Scania se v testech vozidel v našem magazínu objevuje velmi často, ať již jsou hodnocení zpracovaná belgických kolegou Pierem Yves Bernardem či naše postřehy za volanty těchto vozidel. Připomeňme z poslední doby jen testy v číslech 1/2011 (Scania P 230 EEV), 4/2011 (Scania G 420), 4/2012 (R 480) či naposledy 3/2013 (R 490).

 

Nejnovější soupravu s tahačem R 580 LA 4x2 MNA přivezl do České republiky pro účely novinářského testu, který se uskutečnil ve dnech 15. až 17. dubna, zkušený instruktor společnosti Scania. Jako jedna z prvních redakcí jsme tedy měli možnost vyzkoušet jízdu se čtyřicetitunovou soupravou. Typ R580 je poháněn vidlicovým osmiválcem (580 k) v emisní normě Euro VI, a je opatřen celou řadou doplňků a příslušenství, z nichž mnohé je dodáváno jako standard včetně převodovky Scania Optricruise. Testované vozidlo bylo vybaveno funkčním systémem Scania Active Prediktion, tedy inteligentním tempomatem s funkcí analyzovat zhruba stokilometrovou trasu, která zahrnovala jak dálnici, tak úseky silnic první třídy s proměnnou konfigurací terénu.

Scania zavedla u svých vozidel systém Active Prediction, tedy inteligentní tempovat, v roce 2011. Zákazník má dnes na výběr tři typy tempomatu s různou strategií. Normální tempovat se snaží udržovat rychlost vozidla při využití maximálního točivého momentu. Aplikovaný systém Scania Active Prediction využívá GPS a topografickou mapu k optimalizaci rychlosti jak při jízdě do svahu, tak při absolvování sjezdů. V kopcovitém terénu systém šetří dvě až tři procenta paliva. Systém Active Prediction využívá speciální hospodárnou strategii v případě módu Opticruise Economy, jímž šetří v kopcovitém terénu další dvě procenta na spotřebě paliva. Předtím, než usedneme za volant výkonného tahače opatřeného aerodynamickým plně naloženým návěsem Krone, připomeňme, že od konce loňského roku nabízí Scania jak řadové šestiválce, tak i vidlicové osmiválce homologované v emisní normě Euro VI v další upravené hospodárnější a dokonaleji odhlučněné verzi. Jak si poradí nový motor s čtyřicetitunovou soupravou a jak působí jízda s vozidlem vybaveným nejvýkonnějším osmiválcem, jsme měli možnost posoudit během našeho testu. Pro naši jízdu jsme vybrali ekologický režim.

K výsledkům zkušební jízdy se vrátíme v čísle 2/2014 magazínu Truck & business.

 

Napsal: Vlastík

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz