Scania představuje nové motory, kabiny, služby...  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Scania představuje nové motory, kabiny, služby...

Scania představuje nové motory, kabiny, služby...

 
scania

pátek, 9. června 2017

Společnost Scania pokračuje v programu posilování nabídky, který odstartoval minulý rok a zahrnuje uvádění dalších nových služeb a produktů na trh. Nyní lze začít objednávat novou generaci robustních pětiválcových motorů Scania a první kusy nové verze obytné kabiny řady G. Dále je zaváděna řada nových služeb a produktů podporujících výkonnost, přičemž většina z těchto snah se soustřeďuje na zlepšení produktivity a celkové provozní úspornosti evropských dálkových tahačů a lesnických nákladních vozidel.

 

„Pro rok 2017 toho má společnost Scania v ročním harmonogramu spouštění připraveno mnohem víc, než bylo možné stihnout během extrémně hektického rozběhu programu v roce 2016,“ říká Alexander Vlaskamp, první viceprezident pro prodej a marketing společnosti Scania Trucks. „

Scania nyní nabízí širší rozsah specifikací, což však rozhodně neznamená, že by v průběhu velké zaváděcí akce slevila ze svých cílů. Scania klade velký důraz na hodnotu osobní komunikace se zákazníky a na své poselství, jímž je totální zaměření naší produkce na podporu podnikání našich zákazníků a na jejich zisk.

„Příští tiskové konference a propagační akce plánujeme na podzim; návštěvníkům nabídnou skutečně všestranný prožitek a pocit příslušnosti k rodině Scania“, říká Vlaskamp. „Mohu prozradit, že se pak soustředíme zvláště na ty oblasti, kde se střetáváme s nejobtížnějšími výzvami, a také na to, jak může intenzivnější zaměření společnosti Scania na řešení šitá na míru zvýšit jejich ziskovost.“

Motory
Společnost Scania rychle rozšiřuje počet motorů splňujících emisní normu Euro 6, které jsou k dispozici pro novou generaci nákladních vozidel. Oceňované motory s objemem 9 litrů jsou nyní k dispozici v pěti různých variantách, přičemž dva jsou určeny k použití s ​​bionaftou FAME. Do řady motorů přibyl i poslední člen, nejprodávanější verze řady motorů o objemu 13 litrů, model DC13 149, který má výkon 370 k a vačkový hřídel Miller. Společnost Scania v současnosti vyrábí pro svou novou generaci nákladních vozidel 12 motorů Euro 6, což znamená, že většina zákazníků si může zvolit model Scania nové generace s tím správným motorem zohledňujícím své jedinečné potřeby. Všechny tyto robustní motory využívají modulární konstrukci a dosahují špičkové hodnoty spotřeby paliva.

Nejnovější generace modulárního motoru Scania DC09, řadový pětiválec s vyvažovacím hřídelem, se dodává ve třech různých výkonových rozsazích: 280, 320 a 360 k. Po nasazení do některého z nových nákladních vozidel Scania může DC09 získat stejné aktualizace a vylepšení, které jeho sourozenci ze série DC13 získali už v roce 2016.

Mezi nové pozoruhodné funkce patří nový software pro řízení motoru a propracované spalovací komory. Chlazení oleje je nyní regulováno termostatem, což přináší úsporu spotřeby paliva na úrovni 1%, protože olej je možné zahřát i při nižším výkonu a nižších venkovních teplotách. Kromě toho, chladicí ventilátor má nyní větší průměr a je namontován na klikovém hřídeli, který ho i přímo pohání, což znamená, že spotřebuje méně energie.

Tříprocentní úspora paliva
Společným rysem řady motorů DC09 je, že se spoléhají výhradně na turbodmychadla s pevnou geometrií (FGT), stejně jako většina motorů pro novou generaci nákladních vozidel. Na dodatečnou úpravu výfukových plynů proto využívají pouze selektivní katalytickou redukci (SCR). V případě motoru typu 280 k byly provedeny takové vylepšení systému následného zpracování výfukových plynů, které minimalizují potřebu stacionární regenerace při čištění filtru pevných částic. Namísto toho se o čištění automaticky postará vozidlo během jízdy, bez omezení času provozu.

"S kombinacemi systémů FGT a samotného SCR pro úpravu výfukových plynů máme mnoho zkušeností," říká Göran Lindh, hlavní konstruktér společnosti Scania pro všechny řadové motory.

"Tyto mimořádně spolehlivé a mnohými oceňované motory jsou nyní díky množství aktualizací ještě úspornější. Mezi výhody jejich kombinace s novou generací nákladních vozidel patří vylepšená kapacita chlazení, což znamená, že máme větší rezervy a můžeme si dovolit udržovat vyšší pracovní teplotu. Spolu s olejem s nízkým třením od společnosti Scania se snižuje vnitřní tření i spotřeba paliva. "

Mezi další změny, které přispívají k úsporám paliva, patří zvýšené kompresní poměry z úrovně 18,0: 1 na 19,0: 1, zvýšený tlak ve válci s maximální hodnotou 190 barů (180 barů pro verzi 280) a efektivnější spalovací komory.

Výkonný a robustní

"DC09 je osvědčený a spolehlivý motor," říká Lindh. "Už dlouho je součástí naší nabídky motorů a prošel řadou generačních změn, které zajišťují, že je neustále na absolutní špičce, pokud jde o spotřebu paliva a jízdní vlastnosti."

Rodina motorů DC09 využívá v podstatě stejnou technologii a konstrukci jako šestiválcový sourozenec DC13. Vyvažovací hřídele a zavedení asymetrického rozteče čepů klikového hřídele (ACPP), které působí proti vibracím pětiválcových motorů, znamenají, že tyto motory nyní běží hladce a tiše jako šestiválcový motor. Přirozenými zákazníky budou klienti, kteří vyžadují výkon, robustnost a nízkou spotřebu paliva, ale při zohlednění hmotnosti nechtějí využívat šestiválcový motor.

"S verzí 360 k zákazníci získají točivý moment 1 700 Nm při otáčkách jen 1 050 min-1 s rychlým nástupem točivého momentu už od volnoběhu," říká Lindh. "Díky těmto charakteristikám bude odvádět skvělou práci ve všech aplikacích - od tisíců vytížených distribučních nákladních vozidel až po britské stavební vozidla, kde se model DC09 považuje za ideální stroj do takových náročných provozů.

Bionafta
Všechny v současnosti vyráběné motory Scania splňující emisní normu Euro 5 a

Euro 6 mohou bez ohledu na generaci běžet na hydrogenovaný rostlinný olej (HVO). Zavedení nové řady DC09 znamená i příchod prvních motorů pro nákladní vozidla Scania nové generace, které mohou spalovat alternativní paliva - DC09 320 a DC09 360. Se správnými specifikacemi mohou obě verze spalovat buď naftu, nebo 100% FAME, případně jakoukoliv směs těchto dvou druhů paliva.

Jednou podmínkou je, že verze, které lze používat s bionaftou, je nutné udržovat, jako kdyby neustále běžely na bionaftu, i když jinak platí standardní plán údržby. Provozovatelé, kteří v budoucnu očekávají daňové výhody plynoucí z používání biopaliv, si mohou vybrat jeden ze dvou variant Scania a používat je jako běžné vznětové motory, dokud se neobjeví výhodná příležitost přechodu na bionaftu.

"Při používání čisté bionafty se vždy produkují podstatně nižší emise uhlíku ve srovnání s běžnou naftou," říká Lindh. "Míra, ekologičnosti 'konkrétního nákladního vozidla proto značně závisí na způsobu výroby používaného paliva. Některé typy alternativních paliv, například HVO, mohou znamenat snížení emisí CO2 až o 90 procent. Současné motory 320 a 360 na bionaftu jsou první svého druhu. V budoucnu budou následovat mnohé další motory Scania na alternativní paliva. V základní podobě jsou již všechny vznětové motory Euro 6 značky Scania certifikované pro naftové směsi obsahující až 10 procent bionafty bez jakéhokoli vlivu na údržbu. "

370 - čtvrtý řadový šestiválec
Dalším motorem, který se nyní dostal do řady motorů Scania určených pro novou generaci nákladních vozidel, je varianta DC13 výkonem 370 k. Stejně jako varianty 410, 450 a 500 k, další tři jednotky patřící mezi řadové šestiválce o objemu 13 litrů, i model DC13 370 prošel celkovou modernizací s novým systémem řízení motoru a propracovanou hlavou válců. Odteď využívá turbodmychadlo FGT a výlučně systém SCR. Kromě těchto vylepšení, které za typických jízdních podmínek samy o sobě sníží spotřebu paliva o přibližně čtyři procenta, byla nová konfigurace motoru vybavená vačkovým hřídelem Miller.

Motory Euro 6 s velkým objemem a relativně nízkým výkonem vykazují určité riziko vzniku problémů se systémem následného zpracování výfukových plynů, protože motor přirozeně nevytváří dostatek přebytečného tepla, které je potřebné k udržení dostatečně vysoké teploty v systému následného zpracování výfukových plynů. Jedním z řešení tohoto problému může být spalování dodatečného paliva v případě potřeby, což samozřejmě zvyšuje jeho spotřebu.

Společnost Scania využila elegantnější řešení. Motor pracuje v Millerovo cyklu, což je technologie patentovaná ve Spojených státech v 50. letech minulého století. Vačková hřídel využívá speciální profil pro sací ventily, čímž je během kompresní fáze udržuje otevřené o něco déle, než je běžné. To znamená, že přes motor prochází méně vzduchu, což přispívá ke zvyšování teploty a podporuje funkci systému SCR - to vše bez nutnosti vstřikovat naftu jen kvůli vytváření tepla.

"Je to skutečně brilantní a přitažlivé řešení bez významných nevýhod," říká

Lindh. "Nejlepší ze všeho je fakt, že celková úspora paliva je ještě větší než u výkonnějších 13-litrových verzích. Naše vlastní testy potvrzují, že jde o asi čtyři procenta. A to ještě nebereme v úvahu aerodynamické vylepšení nového nákladního vozidla, které se za dobrých jízdních podmínek mohou projevit ve formě dvou procent navíc. "

Technické údaje

 

 

DC09 130

280 k

DC09 126

320 k

DC09 127

360 k

DC13 149

370 k

Konfigurace

Řadový

Řadový

Zdvihový objem

9,3 l

12,7 l

Pořadí zapalování

1-2-4-5-3

1-5-3-6-2-4

Počet válců

5

6

Počet ventilů na válec

4

Vrtání x zdvih

130 x 154 mm

Vačková hřídel

Běžná

Miller

Kompresní poměr

19,0 : 1

21,0 : 1

Vstřikování paliva

Scania XPI

Systém zpracování emisí

Scania SCR

Motorová brzda

190 kW pri 2 400 min-1

  256 kW pri 2 400 min-1

Objem olejové náplně

31 l

43 l

Max. výkon

280 k (206 kW)

při 1 900 min-1

320 k (235 kW)

při 1 900 ot/min

360 k (265 kW)

při 1 900 ot/min

370 k (272 kW)

při 1 900 ot/min

Max. kroutící moment

1 400 Nm při

1 000 – 1 350 min-1

1 600 Nm při

 1 050 – 1 350 min-1

1 700 Nm při

1 050 – 1 350 min-1

1 900 Nm při

1 000 – 1 300 min-1

Příště: nové kabiny a služby od Scanie

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz