Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » První Globetrotter s kabinou XXL českému dopravci.
Společnost Volvo Trucks předala první vozidlo Volvo FH s novým typem kabiny Globetrotter XXL české dopravní a obchodní společnosti CORAX, s.r.o. Nákldní vozidlo v soupravě s cisternou je určeno pro přepravu mléka a jiných potravinářských komodit.
Českobudějovická dopravní a obchodní společnost CORAX s.r.o. se v lednu tohoto roku stala prvním českým majitelem tahače Volvo FH s novým typem kabiny Globetrotter XXL. Klíče k tomuto výjimečnému a unikátnímu vozidlu byly ve švédském přístavním městě Göteborg slavnostně předány jednateli společnosti, panu Jiřímu Koutníkovi, a to přímo z rukou prezidenta Volvo Trucks, Rogera Alma. Kromě výše uvedených pánů se ceremoniálu v sídle Volvo Trucks zúčastnil také Pavel Chovaneček z CORAXu, odpovědný za divizi cisternových souprav, dále pak generální ředitel Volvo Group Czech Republic Gustav Märgärd a obchodní ředitel Vladimír Sklář.
Tahač bude v soupravě s cisternou přepravovat mléko a jiné potravinářské komodity na dlouhých trasách z ČR převážně do jižní Itálie.
”Již dlouho jsem si pohrával s myšlenkou pořídit si vlajkovou loď do naší flotily, která se skládá z více jak 90% z vozidel Volvo. Když mi pak její zástupci nabídli možnost objednat verzi s XXL kabinou, dlouho jsem neváhal”, říká pan Jiří Koutník.
Kabina Globetrotter ve verzi XXL je o 245 milimetrů delší než klasické provedení a větší rozměry se projevily především na rozměrech spací části.
Obrovská je tu hlavně postel, která je větší o 13 centimetrů na délku a o 25 centimetrů na šířku. Nově dodané vozidlo (stejně jako všechna další Volva ve flotile CORAXu) je vybaveno integrovanou parkovací klimatizací I-ParkCool. Odpočatý řidič je spokojenější a jezdí bezpečněji. Při specifikaci bylo myšleno i na bezpečnost posádky a ostatních účastníků silničního provozu a ve výbavě kromě jiného nechybí Systém pro hlídání mrtvého úhlu LCS.
Když už vlajková loď, tak v kombinaci s aktuálně nejnovějším a nejúspornějším motorem Volvo D13 Turbo Compound o výkonu 500 koní a impozantním točivém momentu 2800 Nm. V souvislosti s nízkou spotřebou je na místě zmínit také velmi nízkou úroveň emisí CO2.
”Spojení CORAX a Volvo Trucks je založeno na dlouhodobém partnerství. Jedná se o velmi sofistikovanou a profesionální společnost. Protože sami svým partnerům poskytují špičkový servis, mají zároveň na své dodavatele vysoké požadavky. To nám pomáhá se zlepšovat a dělat naše trucky a služby stále lepšími”, říká Gustav Märgärd.
”Od nového tahače máme velká očekávání. Velmi si uvědomujeme složitost a náročnost řidičské profese, proto se snažíme práci našim řidičům maximálně usnadnit a zpříjemnit”, uzavírá pan Koutník.