Nižší spotřeba paliva díky rekuperaci
pátek, 4. ledna 2013
Společnost Renault Trucks v rámci své strategie „All For Fuel Eco“ zintenzivňuje své výzkumy v oblasti nových technologií, které v budoucnu umožní další úspory ve spotřebě paliva. V současnosti je zkoumán zejména systém rekuperace energie z...
Společnost Renault Trucks v rámci své strategie „All For Fuel Eco“ zintenzivňuje své výzkumy v oblasti nových technologií, které v budoucnu umožní další úspory ve spotřebě paliva. V současnosti je zkoumán zejména systém rekuperace energie z výfukových plynů postavený na základě Rankinova cyklu a přizpůsobený pro vozidla řady Dálková přeprava, pomocí kterého by bylo možné snížit spotřebu paliva o několik procent.
Výrobce studuje možnosti integrace systému pro rekuperaci energie obsažené ve výfukových plynech, tzv. Rankinova cyklu, do svých vozidel řady Dálková přeprava. Cílem je produkce elektřiny pro napájení elektrických komponent a dalšího vybavení vozidla, díky čemuž bude možné snížit zatížení alternátoru a tím redukovat spotřebu paliva. Systém pracující na bázi Rankinova cyklu umožňuje přeměňovat tepelnou energii na energii elektrickou. Tepelný obsah výfukových plynů vozidla je získáván zpět a posléze je pomocí generátoru integrovaného do turbíny transformován na elektrickou energii. „Téměř 30 % obsahu nádrže vozidla se ztrácí v podobě tepla ve výfukových plynech. To je značné plýtvání. Rankinův systém nám umožňuje získat zpět část energie obsažené v těchto výfukových plynech a přeměňovat ji na elektřinu,“ vysvětluje Dimitri Lortet, vedoucí výzkumného projektu v oblasti motorů. Rankinův systém umožňuje produkci mnoha kilowattů elektrické energie. „Je třeba poznamenat, že námi používaná výchozí energie z výfukových plynů je zdarma,“ zdůrazňuje Colin-Yann Jacquin, odpovědný pracovník za produktovou strategii v oblasti alternativních pohonů. Rankinův systém je schopen redukce spotřeby paliva u vozidel řady Dálková přeprava o 5 až 10 %.