Motory Scania bez EGR  |  Truck dodavatel  |  Aktuality  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Motory Scania bez EGR

Motory Scania bez EGR

 
scania

čtvrtek, 5. března 2015

Emisní norma Euro 6 přinesla mnohé – výrazně nižší dopady na životní prostředí, ale také počáteční obavy z vyšší spotřeby paliva, složitější pohonné jednotky a v neposlední řadě nižší spolehlivost. Jak se ale v průběhu uplynulých měsíců ukázalo, obavy nebyly úplně na místě. Motory Scania Euro 6 bez EGR jsou doslova postrachem pumpařů, což potvrzují nezávislé testy prestižních periodik v celé Evropě.

 

Prvním motorem Scania Euro 6, který k následnému zpracování výfukových plynů využívá pouze systém SCR, byl třináctilitrový šestiválec o výkonu 301 kW (410 k). V nabídce švédského výrobce nahradil předchozí generaci motoru Euro 5 s výkonem 309 kW (420 k). Nový motor se může na první pohled jevit jako slabší bratr, opak je však pravdou. Motor Euro 5 s výkonem 309 kW totiž vyvine točivý moment 2100 N.m při 1100 otáčkách, zatímco verze Euro 6 s výkonem 301 kW dokáže vyvinout točivý moment 2150 N.m již při 1000 1/min. To je výsledkem zvýšeného zdvihového objemu z 11,7 na 12,7 litru, jakož i optimalizace vstřikovacího systému a řízení motoru. Nová verze má jednodušší konstrukci, snadnější údržbu a je o 40 kilogramů lehčí než její starší sourozenci s výkonem 331 kW (450) a 360 kW (490 k).

Kvality tohoto agregátu si začala okamžitě všímat i prestižní evropská média, která nákladní vozidla pravidelně testují a reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Německé magazíny VerkehrsRundschau a Trucker udělily vozidlu Scania G 410 prestižní ocenění Green Truck 2014. Rekordně nízká spotřeba dosahující v průměru pouhých 23,29 l nafty na 100 km přinesla Scanii G 410 celkem 6702 bodů, a tím získal tento vůz s velkým náskokem první místo v žebříčku dopadu na životní prostředí.

Jak se ale ukázalo později, výše zmiňovaný motor nebyl cílem, nýbrž cestou. Na jeho základě totiž vznikl výkonnější agregát o výkonu 331 kW, rovněž bez EGR. Maximální točivý moment dosahuje 2350 N.m a je k dispozici již od 1000 otáček za minutu, což přispívá k velmi dobrým jízdním pocitům a zaručuje dostatek síly téměř ve všech podmínkách. A jak je na tom zatím poslední novinka se spotřebou? Prakticky stejně jako starší sourozenec poskytující výkon 301 kW. Ani tentokrát nezůstala Scania stranou zájmu evropských magazínů a jejich vyjádření mluví za vše.

Více v T&b 1/2015

Napsal: Vlastík

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz