Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Kögel nabízí individuální řešení
Již téměř 60 let sídlí ve švábském městě Thannhausen společnost Heinz Kolbe KG Spedition zabývající se národní i mezinárodní přepravou zboží. Společnost Kolbe se specializuje na transporty potravin, papírových rolí a nápojů a již od roku 1993 je v duchu svého motta „v regionu pro region“ věrná návěsům Kögel. Tento přepravce klade velký důraz na šetrnost vozidel k životnímu prostředí. Aby mohla v budoucnu dosáhnout ještě lepších hodnot uhlíkové stopy, rozhodla se společnost Kolbe pro pět nových návěsů Kögel prodloužených o 1,3 metru. Ty přinášejí nejen ekologické, ale i ekonomické výhody.
Každý nový Euro Trailer Cargo Rail poskytne přepravci místo na celkem 37 palet. To znamená v každém návěsu o čtyři paletová místa víc oproti standardnímu provedení. Z toho plynou pro společnost Kolbe ekologické a ekonomické výhody: úspora paliva až deset procent, až o deset procent méně emisí CO2 a při průměrném zatížení 80 procent lze ušetřit každou desátou jízdu. Německé zákony umožňují používání těchto prodloužených návěsů přirozeně i v kombinované dopravě. Díky hranám západek integrovaných v rámu, plachtové ochraně proti čelistem kleští a speciálním osám ve výbavě Rail lze návěsy Euro Trailer Cargo Rail naložit i na železnici. Nové návěsy jsou dimenzovány pro flexibilní nakládku na nejběžnější kapsové železniční vagóny c, e, f, h a i. Samozřejmě jsou návěsy certifikovány podle normy DIN EN 12642 XL a mají tedy schválení pro přepravu nákladními rychlovlaky s rychlostí až 140 km/h. Pro optimální zajištění nákladu je sériově k dispozici ve vnějším děrovaném ocelovém rámu Vario-Fix 15 párů vázacích ok se sílou v tahu 2 000 kg na vázací kroužek.
Individuální výbava Kolbe
Na přání jsou návěsy Euro Trailer Cargo Rail vybaveny podle směrnice Daimler 9.5. To zahrnuje mimo jiné doraz pro palety a zdvojení čelní stěny. Navíc jsou zde volitelné ocelové lišty pro zajištění nákladu, které slouží i jako kombinované kotevní kolejnice a umožňují upevnění teleskopických hliníkových nosníků pro zajištění částečného nákladu. K další individuální výbavě patří lišta proti dešti na koncovém oblouku plachty, měchový manometr pro sledování zatížení náprav, bedna na nářadí a mnoho dalších.
„Jeden z 300 návěsů Kögel Euro Trailer s povolenou výjimkou máme ve vozovém parku již od roku 2006 a velmi se těšíme, že k němu dalších pět prodloužených návěsů přibude,“ říká jednatel společnosti Heinz Kolbe KG Spedition, pan Karl Thiel. „Vyšší nákupní cena se na základě zkušeností amortizuje za velmi krátkou dobu a ekologické a ekonomické výhody mluví samy za sebe.“