Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » Inovovaná řada DAF LF
Společnost DAF představuje řadu inovací modelu LF, které posílí jeho vedoucí pozici v kategorii nákladních vozidel ve třídě 7,5 až 19 tun. Tyto inovace zahrnují nový motor PACCAR se zdvihovým objemem 3,8 litru a možnost volby rychlejších poháněcích soustav pro zajištění maximální úspory paliva. Nový LF přináší svěží design exteriéru a interiéru v souladu s novými modely CF a XF. Pojem Pure Excellence (Ryzí dokonalost) tak byl přenesen na celou řadu vozidel DAF.
Jednou z hlavních inovací představených v modelu DAF LF je nový motor PACCAR PX-4 se zdvihovým objemem 3,8 litru, který je určen pro 7,5tunovou verzi modelu LF ve dvou výkonových variantách: 115 kW/156 k a 127 kW/172 k s maximálním točivým momentem 500 a 600 Nm v rozmezí 1 200 až 2 000 min-1. Společnost DAF představuje tento nový motor speciálně pro model LF City. Ten nalezne uplatnění zejména v lehké rozvážkové dopravě ve městech a jejich okolí, pro které je motor s objemem těsně pod 4 litry optimální.
Motory Elite PACCAR PX-5 a PX-7
Pro náročnější aplikace a vozidla s vyšší celkovou hmotností jsou na výběr motory PACCAR PX-5 o objemu 4,5 litru (135 kW/184 k až 157 kW/213 k) a PACCAR PX-7 o objemu 6,7 litru (172 kW/234 k až 239 kW/325 k). Tyto motory byly na konci roku 2016 výrazně vylepšeny. Upravený řídicí software, zdokonalené proudění vzduchu a udržování provozní teploty v systému úpravy emisí snižuje spotřebu paliva a také vedly ke zvýšení maximálního točivého momentu obou motorů o 5 až 12 %. Zároveň je maxima točivého momentu dosaženo již při nižších otáčkách 100–200 min-1. Maximální točivý moment motorů PX-5 a PX-7 je nyní 850 Nm (při 1 200 až 1 500 min-1) a 1 200 Nm (při 1 100 až 1 700 min-1). Výkon motoru PACCAR PX-7 narostl o 8 kW/11 k.
Nové stálé převody zadních náprav pro zajištění maximální efektivity
Díky novým rychlejším stálým převodům zadních náprav až 3,31 : 1 jsou otáčky motoru při cestovní rychlosti sníženy o 150 až 200 min-1. V kombinaci s inovacemi motoru přináší tato optimalizace poháněcí soustavy úspory paliva až o 6 %, zatímco pohodlí řidiče se zvyšuje díky nižší hlučnosti motoru.
Automatická převodovka Allison také pro 18/19tunový model LF
Společnost DAF nabízí pro nový model LF celou řadu manuálních a automatizovaných 5-, 6-, 9- a 12stupňových převodovek. Kromě toho jsou k dispozici plně automatické převodovky. Automatickou převodovku Allison je nově možné kombinovat s nejvýkonnějšími verzemi motoru PX-7. Ty naleznou uplatnění zejména ve speciálních aplikacích.
Rozvory až 6,90 m a palivové nádrže s objemem až 1 240 l
Skutečnost, že model DAF LF lze perfektně nakonfigurovat pro jakékoliv individuální použití, je rovněž potvrzena širokou nabídkou rozvorů až do 6,90 m. Podvozek je pak vhodný pro montáž nástavby přes 9 m, a lze tak dosáhnout maximálního přepravního objemu. Delší rozvor vytvořil prostor pro palivové nádrže s objemem až 1 240 l, což je ve třídě rozvážkových vozidel zcela unikátní. Výsledkem je větší dojezd, maximální dostupnost a finanční výhody díky tomu, že je možné doplňovat palivo tam, kde jsou jeho ceny nejnižší.
Skvěle vyhovuje výrobcům nástaveb
V souladu s programem DAF Transport Efficiency zavádí společnost DAF také inovace, které posílí pozici modelu LF u nástavbářů. Patří sem nové typy příprav pro montáž nástaveb, které usnadňují uchycení nástavby nebo přídavných zařízení. Kromě toho jsou nyní k dispozici specifické přípravy pro upevnění skříňové nástavby se zadním zvedacím čelem, cisterny s pomocným rámem nebo sklápěcí nástavby.
Společnost DAF nyní nabízí na vozidlech řady LF ještě větší výběr rozvorů a zadních převisů. Například kombinace delšího rozvoru a kratšího převisu usnadňuje montáž nástavby pro svoz komunálního odpadu.
Nový design exteriéru: Robustní a elegantní
Robustní a zároveň elegantní design exteriéru nového modelu LF sdílí mnoho společných rysů s modely CF a XF. Skutečný dojem zanechávají atraktivní chromované pruhy na mřížce chladiče a nový panel loga DAF se stylovými chromovanými obrysy.
Vyšší bezpečnost díky dolnímu oknu na dveřích spolujezdce
Další novinkou u modelu LF je volitelné dolní okno na dveřích spolujezdce. Díky němu má řidič v městském prostředí optimální výhled a může tak snadno vidět cyklisty a chodce pohybující se v blízkosti vozidla.
Stylový interiér pro dokonalé pohodlí řidiče
Nový model DAF LF nabízí nové hřejivé a vkusné barvy, které dodávají interiéru skvělý vzhled, díky němuž se každý řidič může v kabině cítit jako doma.
Přístrojová deska má nové provedení, které obsahuje nový font písma přispívající k modernějšímu a atraktivnímu vzhledu a lepší čitelnosti.
Systém pro správu vozového parku DAF Connect
Společnost DAF nyní nabízí u nových modelů LF službu DAF Connect. Jde o moderní systém pro správu vozového parku, který provozovateli nabízí informace o využití vozidel a řidičů v reálném čase. Informace o pozici vozidla, spotřebě paliva, ujetých kilometrech, úrovni využití vozového parku a době volnoběhu jsou přehledně prezentovány pomocí on-line portálu, který je možné nakonfigurovat podle požadavků a přání zákazníka.
Uživatelsky přátelský portál lze nakonfigurovat tak, aby nabídl komplexní zprávy o spotřebě paliva s aktuálními údaji i údaji z minulosti, a dokonce i možnost porovnat vozidla a řidiče. Funkce Live Fleet View (Živé zobrazení vozového parku) poskytuje veškeré potřebné informace o poloze vozidel celého vozového parku, takže je možné optimálně plánovat například ujeté vzdálenosti, trasy a dobu jízdy pro jednotlivá vozidla a řidiče.
DAF Connect optimalizuje využití vozidel, snižuje provozní náklady a zvyšuje efektivitu logistiky. Služba DAF Connect také umožňuje provozovateli dopravy optimální plánování údržby a oprav a využívání na míru přizpůsobeného poradenství od společnosti DAF.
Standardní výbava: AEBS, FCW, ACC a LDWS
Vozidla modelové řady DAF LF (od celkové hmotnosti vozidla 8 tun a u vozidel se vzduchovým odpružením na zadní nápravě) jsou standardně vybavena systémem nouzového brzdění (AEBS), varováním před blížící se kolizí (FCW), adaptivním tempomatem (ACC) a systémem varování před opuštěním jízdního pruhu (LDWS).
Cílem funkcí AEBS a FCW je zabránit kolizím. V případě nouze může systém AEBS nákladní vozidlo automaticky zpomalit, případně zastavit, aby zabránil kolizi nebo minimalizoval její případné následky.
Adaptivní tempomat (ACC) automaticky upravuje rychlost vozidla tak, aby odpovídala rychlosti vozidla jedoucího vpředu. Mezi oběma vozidly je tak udržována bezpečná vzdálenost. To umožňuje co nejčastější použití tempomatu, což je přínosné pro úsporu paliva. Systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDWS) využívá kameru upevněnou na čelním skle. Pokud začne vozidlo nedopatřením vyjíždět ze svého pruhu, řidič je varován zvukovým signálem.