Truck & Business » Aktuality » Truck dodavatel » DAF CF Electric získal ocenění Green Truck
DAF CF Electric získal ocenění Green Truck Logistics Solution 2019. Před zahájením veletrhu Transport Logistic, jenž se konal v německém Mnichově, ocenily přední odborné časopisy VerkehrsRundschau a TRUCKER společnost Contargo, která v rámci své logistické sítě k přepravě kontejnerů uvedla do provozu vůbec první vozidla DAF CF Electric v Německu. Vozidla s plně elektrickým pohonem jsou v rámci provozních zkoušek využívána k rozvozu kontejnerů ve vnitrozemském přístavu Duisburg. Ocenění Green Truck Logistics Solution je výrazem uznání za nasazení nových technologií, které jsou příslibem pro inovativní, udržitelnou logistiku v celé Evropě.
Obě plně elektrická nákladní vozidla DAF využívá Contargo, dceřiná společnost firmy Rhenus, v rámci rozsáhlých provozních zkoušek většího počtu vozidel v celé Evropě. Zároveň jde o první vozidla CF Electric uvedená do provozu v Německu. DAF CF Electric je tahač s plně elektrickým pohonem s konfigurací náprav 4x2 a s celkovou hmotností návěsové soupravy 37 tun. Je určen k provozu v městských oblastech, kde se pro zásobování obchodů používají jedno- či dvounápravové návěsy. Elektrický tahač CF vychází z modelu DAF CF a je vybaven elektrickou pohonnou soustavou E-Power Technology výrobce VDL. Srdce inteligentní pohonné soustavy představuje elektromotor o výkonu 210 kW, napájený lithiumiontovými akumulátory o celkové kapacitě 170 kWh. Dojezd vozidla CF Electric činí dle hmotnosti nákladu až 100 kilometrů, je tedy vhodné pro bezemisní velkoobjemovou dopravu v městských oblastech. Akumulátory umožňují rychlé dobití během 30 minut, nabití na plnou kapacitu pak trvá pouze hodinu a půl.
Oceňovaná koncepce
„Při udílení cen Green Truck Awards hraje důležitou roli přesvědčivost koncepce s prokazatelným praktickým přínosem,“ vysvětluje Gerhard Grünig, šéfredaktor časopisů VerkehrsRundschau a TRUCKER. „Porota ocenila, že společnost Contargo nenasadila vozidla DAF CF Electric prvoplánově, aby si získala pozornost médií, ale že věnovala dva roky pečlivé analýze, zda použití elektrických nákladních vozidel v hmotnostní kategorii 44 tun dává smysl z obchodního hlediska.“
Ideální naplňování potřeb trhu
Richard Zink, ředitel marketingu a prodeje a člen představenstva společnosti DAF Trucks, k tomu dodává: „Nákladní vozidla s elektrickým pohonem se v budoucnosti stanou běžnou součástí života v evropských městech. Poznatky týkající se technologií elektrického pohonu i provozního nasazení, které získáváme ve spolupráci s předními subjekty, mezi něž náleží právě Contargo, se promítnou do specifikací finálních produkčních modelů, které tak ideálně naplní požadavky trhu.“
Contargo chce do roku 2050 zcela eliminovat emise uhlíku
Tento přístup vyzdvihl Sascha Hähnke, ředitel společnosti Rhenus Trucking. „Společně se společností Contargo se chceme vydat inovativním směrem, jímž se zatím žádný poskytovatel logistických služeb nepustil. Obě elektrická nákladní vozidla jsou součástí první flotily akumulátorových nákladních vozidel v Německu. Chceme tak v několika směrech dokázat, že tato technologie má budoucnost,“ uvedl Hähnke. Michael Viefers, generální ředitel společnosti Rhenus, k tomu dodal: „Ve společnosti Rhenus vidím velkou chuť zkoušet nové technologie, které nám umožní poskytovat logistické služby při efektivním využívání zdrojů. To znamená, že k novým technologiím přistupujeme otevřeně a že i nadále budeme udržitelným způsobem vylepšovat svůj vozový park ku prospěchu našich zákazníků.“
„Potenciál ke snížení množství emisí CO2 téměř o 90 %“
Při rozhodování o udělení ocenění hrály důležitou roli ověřené výpočty. Podle jejich výsledků se při použití vozidel DAF CF Electric snižuje množství emisí uhlíku přinejmenším o 38 %, a to i při využití elektřiny z mixu tzv. šedých a zelených zdrojů. „Contargo plánuje přejít na všech svých terminálech na zelenou elektřinu,“ dodává Jan Burgdorf, vedoucí rubriky testů a technologií časopisů VerkehrsRundschau a TRUCKER. „Díky tomu lze snížit množství emisí CO2 v celém procesu téměř o 90 %.“
Na pódiu Green Truck stanul i DAF CF 450
Ocenění nezískal jen DAF CF Electric, při udělování cen Green Truck 2019 stanul na pódiu i DAF CF 450. Nízkou spotřebou 23,39 litru na 100 km, které dosáhl na zkušební trase časopisu Trucker, prokázal CF 450 úspěšnou snahu společnosti DAF o maximální efektivitu vznětových motorů v dálkové přepravě.