Avia míří do světa
pátek, 25. ledna 2013
Na tiskové konferenci výkonný ředitel Ing. Jiřička hosty seznámil se současnou obchodní bilancí a zároveň představil své spolupracovníky.
Hlavním tématem setkání s novináři, bylo rozšíření teritorií, kde Avia Ashok Leyland Motors s.r.o. nabízí své...
Na tiskové konferenci výkonný ředitel Ing. Jiřička hosty seznámil se současnou obchodní bilancí a zároveň představil své spolupracovníky.
Hlavním tématem setkání s novináři, bylo rozšíření teritorií, kde Avia Ashok Leyland Motors s.r.o. nabízí své výrobky.
Posuzujeme-li počty vyrobených vozidel, resp. exportovaných jednotek, pak je nutné připomenout, že se pohybujeme, na rozdíl, od renomovaných evropských výrobců nákladních vozidel, v číslech řádově nižších. Stoupající trend výroby s plynulým nárůstem od roku 2009 a zejména s nejstrměji probíhající křivkou růstu v posledních dvou letech, dává naději na "lepší časy" pro Avii. Loni prodej dosáhl 1003 vozidel, což je oproti roku 2011 (600 ks) nárůst o 67%.
"V průběhu posledních let udělala Avia významné kroky ve svém celosvětovém působení. Dnes operujeme na všech pěti kontinentech. Daří se nám na ruském i americkém trhu, kde jsme loni prodali 45 % našich vozidel. Stejně významné byly pro nás i evropské země, kde úspěšně prodáváme vozy v provedení Euro5 jak ve střední Evropě, tak i ve Velké Británii, Francii, Německu a v zemích Beneluxu. Předmostí jsme si vytvořili v Turecku, Argentině, Singapuru, Malajsii, Austrálii a v Keni." Tak hodnotí loňský rok výkonný ředitel společnosti Tomáš Jiřička. Pro rok 2013 je pro společnost klíčová stabilizace na nových trzích, rozvoj obchodní sítě mimo evropské trhy, vstupy na další perspektivní teritoria a úspěšné uvedení novinek ve výrobkovém portfoliu. "Součástí našeho programu expanze jsou pro letošní rok i vozy s emisními limity Euro6 a rozšíření výrobního programu o nákladní vozy o celkové hmotnosti 15 tun. Našim cílem je vyrábět nákladní vozy v kategorii od 6 až do 18 tun, plnící emisní limity v souladu s požadavky jednotlivých trhů – od Euro 2 po Euro 6." Tomáš Jiřička takto prezentoval plány na rok 2013.
Více v T&b 1/2013.